Ha 3. gyökalatt (-x) értelmezhető, akkor (-x) ^1/3 -on miért nem értelmezhető?
Negatív szám páratlan gyöke létezik, tehát értelmezhető a művelet.
De negatív számot már nem lehet törtkitevőre emelni, még akkor sem, ha az adott tört számlálója és nevezője is páratlan szám.
De ez miért van? Ez nekem ellentmondásnak tűnik, hiszen a harmadik gyökkitevő egyenlő az azzal, mintha az adott számot 1/3 -ad hatványra emelnénk.
Ki mondja, hogy nem értelmezhető?
Honnan veszed az alap információt?
A 2/6 ugyan úgy megvan gyökös formában, másodikon és aztán hatodik gyök. Ettől nem lesz bizonyított semmi. Az igazság, hogy ilyen esetben nem lehet az argumentumot kedved szerint elcsalni. Úgyhogy #1 fuss neki még egyszer. Hamis gyökök és gyök elhagyások nem matek szabályai szerint jönnek létre.
Teljesen equivalent a kettő. Az értelmezővel lehet gond.
Teljesen ekvivalens a két írásmód. Csak mindössze az van, hogy amíg csak valósban vizsgálódunk, addig le van butítva ez az egész... Sokkal egyszerűbb azt mondani általánosságban egy törtkitevőjű hatványra, hogy nem értelmezzük, mintha csinálnánk egy csomó esetszétválasztást is. Legalábbis manapság ez biztosan így van, hiszen mint közismert, h. az érettségizők 90%-ánal halvány lila fingja sincs erről az egészről, meg nyílván úgysem érdekel senkit, mert jelenleg az a divat, hogy mindenki legyen hülye matekból, hiszen a média is ezt terjeszti. De ebbe most nem megyek bele részletesen. Mindenesetre azt látjuk, hogy manapság óriási mértékű népbutítás van jelen, és ez sajnos kőkeményen visszahat az oktatásra is.
Hasonlóan, amikor a logaritmust tanuljátok, ott is le lesz butítva az egész, szinte nem kell tudni semmit. Megcsináljátok a kikötéseket az alapszámra, meg az argumentumra, holott dörzsöltebbeknek már rögtön felmerülhet, hogy valami nincs rendben.
Na szóval de gondoljunk bele: Ott az a sok idióta, ostoba ember aki mind érettségizni akar. Ezeknek még így sincs fogalma az egész logaritmusról -hiszen mint tudjuk ma ezt már nem kell érteni, ott a fv. tábla ki lehet írni- hátmégha beraknánk nekik valami negatív alapú logaritmust mert olyan is létezik, de ha ezt érteni kéne, akkor a most érettségizők 99%-a megbukna.
Ez ugye nem lehet, mivel jelenleg az a cél, hogy tömegképzést csináljunk, így még a legbutább bölcsész-fajtának is át kell mennie egy 25%-al, azt valahogy összekaparja, aztán mehet majd a mekibe...
Szóval már az egész középiskolai reáltárgyak tanítása úgy van kialakítva, hogy mindenki átcsusszon valahogy. Ez már évek óta ugye így van, mert fönn az okosok a régi érettségi rendszert ugye tönkretették, a követelményeket lecsökkentették, most meg cserébe szépen adnak egy db. wc-papírt amire ráírják h. érettségi bizonyítvány... Mert kb. egy fogyatékos is össze kaparja a minimumot, nem kell itt érteni semmit matematikából. Olyan hülye maradhat mindenki, amennyire csak akar, sőt ezt támogatják is. Mondjuk nem véletlen, a kapitalizmus tipikus jellemzője, de ebbe most megint nem mennék bele, mert hosszú trötének, de aki tud egy kicsit is gondolkodni (ha van egyáltalán még ilyen, mert ugye ma már nem divat) akkor az ezt látja és érti, h. miről beszélek.
Parancsolj, itt egy régebbi kérdésem. Olvad végig az erre érkező válaszokat.
http://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__alkalmazott-tudoma..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!