Lehet tudni valamit a Mars-One projektről?
Ez egy aránylag friss cikk, itt egy pénznyelő projektnek nevezik.
Az eddigi űrprogramok nem voltak költséghatékonyak, mert le kellett fektetni az űrtechnika alapjait. Egyedi és új technológiával elkészíteni egy db valamit az lényegesen költségesebb mint sorozatgyártani egy megszokott technológia szerint. Az űrállomáson használatban lévő csavarbehajtó működik -150 fokon is és 180-on is, egy bolti ezt nem bírná, és az ISS-en azok egyedi fejlesztések és nincsenek sorozatgyártásban, így a fejlesztési költség is a csavarbehajtókon oszlik. Ezért több 100 millió Ft darabja. Erről beszélünk:
A 10-esben volt valami amit talán idéznék frissítésként:
"ezen probál a Spacex változtatni de az sem lesz olcsó nem lessz kész holnapra."
Nem tudom, hogy kellene esetleg érteni, de a spacex az igazából kész van. A Nemzetközi Űrállomásra anno az űrrepülőgép program vitte az utánpótlást. Amikor vége lett a programnak utána az oroszok szállítottak kizárólagosan az ISS-re Szojuzzal és Progresszel. Majd az európai és japán űrügynökség is beszállt, és ezt követően a Spacex a Dragonnal. A Spacex ma már alap szállító az ISS-re. Hozzátehető a Spacex eredeti célja részben a Marsra való eljutás is.
A Spacex-nek szerződései vannak a NASA-val személyszállítás megoldására is, valamint magánvállalatokkal és az amerikai hadsereggel Földkörüli pályára állaításról. Szóval nem értem mi "nem lesz kész holnapra"?
Másik hogy állítólag a rakéta technológiával van a baj. Mars távolságban nincs vele baj, csak csillagközi távokhoz alkalmatlan.
Az ötlet talán nem is volt olyan rossz, hogy előre beharangozva a Mars telepesítést gyűjtöttek volna rá pénzt, hiszen sok ilyen üzlet valósul meg egyébként. Feltehetően elképesztő bevétele lett volna / lenne / lesz. Ha a keret jobban alakul akkor a fejlesztések is azzal lennének szinkronban.
Amúgy a NASA is dolgozik emberes Mars küldetésen.
Mars One: csődben
2019.02.12 07:15 Emberes Mars-utazás?
Az „egyirányú” öngyilkos emberes Mars-utazásokat finanszírozni hivatott cég csődöt jelentett.
Január közepén felszámolási eljárást kezdeményeztek Svájcban a Mars One Ventures AG ellen. A részletekről keveset tudni, de Bas Lansdorp, a Mars One alapítója röviden megerősítette a hírt.
Bas Lansdorp elismerte a csőd tényét. Most lehetséges befektetőt keresnek a Mars One megmentésére. (Kép: Mars One)
A kezdeményezésben a most felszámolás alá vont cég mellett egy nonprofit alapítvány (Mars One Foundation) is szerepet játszik, amelynek a célja a Mars bolygón egy állandó emberi település kialakítása. A cég szerepe a szponzori és reklámbevételek kezelése, és a haszonnak az alapítványba forgatása lett volna. Hogy ezek után mi lesz az alapítvánnyal és a projekttel, az bizonytalan, de talán nem nehéz megjósolni...
Legutóbb akkor hallottunk a Mars One-ról, amikor 2016 decemberében tőzsdére vitték. Akkor egyúttal a korábbi terveiket is módosították, a határidőket évekkel kitolták. Az első automata űrszondájukat a 2020-as évtized elejére ígérték, az embereket szállító űrhajójuk a 2030-as évek elején következett volna. A Mars One ötletével akkor robbant be a sajtóhírekbe és a köztudatba, amikor magánfinanszírozásban csak odaútra szóló Mars-utazások szervezését kezdte el, vagyis a jelentkezők abban a tudatban indultak volna útnak, hogy soha nem térhetnek vissza a Földre. Ez 2012-ben történt. Számos szakértő már akkor is komolytalannak tartotta az ötletet – ők a legjobb esetben megkapták, hogy csak fanyalognak és nem értik az „új idők” szavát. A 2012-ben meghirdetett tervek még 2023-as Mars-utazással kalkuláltak.
A Mars One úgy számolt, hogy az első négy főből álló személyzet Marsra szállítását 6 milliárd dollárból megoldják. (Űripari szakértők ezt durván alábecsült összegnek tartották.) A szükséges pénzt jórészt a televíziós közvetítések jogának értékesítéséből kívánták előteremteni. Ennek alapján minősítették sokan egyszerű „médialufinak” a projekt ötletét. Mindenesetre világszerte sokan jelentkeztek önként a reménybeli utazásra – bár messze nem annyian, mint ahogyan azt a Mars One kommunikálta. 2013 szeptemberében több mint 200 ezer jelentkezőről beszéltek, de ők azok voltak, akik elkezdték a jelentkezési procedúrát. Akik be is fejezték, és befizették a jelentkezési díjat, azok már csak néhány ezren voltak. Közülük a Mars One 1058-at válogatott ki potenciális jelöltnek. 2015 februárjában aztán 100 fősre szűkítették a listát. Ők további vizsgálatok, tréningek és egy szimulált bázison eltöltendő gyakorlat elé néztek, de hogy ebből végül megvalósul-e bármi is, az több mint kétséges.
Frey Sándor
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!