A kétütemű dízelmotornak miért nincsen Trabant-hangja?
Figyelt kérdés
Láttam videókat amin kétütemű dízelek mennek pl. amerikai traktorokban és olyan hangjuk van, mint egy négyütemű motornak, nempedig "renná-renná-renná-nönnönö-nönnönö-nönnönö" hanem egyszerűen "nönönönönönönönö" mint egy négyütemű dízelnek vagy benzinesnek.
Ha meghallgatsz itt, nálunk egy mopedautót, akkor is hallhatod, ez ugyanaz a kétütemű dízel.
A kétütemű benzinmotor és dízelmotor között azért van különbség dögivel.
A dízel magasabb kompresszióviszonya és ezért a teljesen más kipufogógáz-nyomás és -sebesség tök más hangot produkál, plusz az alapvető különbség, hogy a kétütemű dízelek 500-1500 1/perc fordulat körül járnak, a benzines kétüteműek meg pörögnek, mint a fúrógép.
2015. júl. 31. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 Szirty válasza:
A kérdés abból a logikából indul, hogy a trabant kétütemű, ismerjük a hangját, tehát ami két ütemű annak trabant hangja van?
2015. júl. 31. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
A Trabant-hangot nem a kétütemű motor adja, hanem sokkal inkább a jellegzetes kipuffogó-rendszer. Azon belül is a hangtompító, meg a fojtás.
2015. aug. 1. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 Szirty válasza:
"A Trabant-hangot nem a kétütemű motor adja, hanem sokkal inkább a jellegzetes kipuffogó-rendszer."
Tehát bármilyen motort trabant kipufogó rendszerrel felszerelve trabant hangja lesz szerinted? Pl. egy V8-as 6000ccm motornak?
Ugye nem? :-)
2015. aug. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 Szirty válasza:
Én elárulom neked, hogy a motor hangjénak jellegzetességét valóban az afja hogy két ütemű és két hengeres és 650 ccm.
Jól van Szirty, gratulálok. Okos vagy, mehetsz vissza játszani.
2015. aug. 1. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
A dízel öngyulladás következtében ég el, a benzin motor meg szikragyújtással égeti el a benzint. A trabant kétütemű benzines járgány, magas a fordulat, minden fordulaton robban ezért olyan a hangja, vagyis ezért hallod olyannak. Egységnyi idő alatt jóval több robbanás megy végbe mint egy 4T esetében, ahogy gázt nyomsz neki, annál többet robbant és annál sűrűbb az egy másodpercre jutó robbanások száma és más hangja lesz mint egy 4T-nek ami ötöd annyit robbant, tehát ötöd annyi robbanást hallasz, ezt nem lehet máshogy elmagyarázni, a kipufogó a 2T lelke de a hangján nem sokat változtat. Nekem az Aprilia-n volt LeoVince, JollyMoto, Arrow, Giannelli rendszer és a hanján nem sokat változtatott, inkább a teljesítményben volt megfigyelhető a változás. A kétütemű dízel motor alacsony fordulaton megy ezért hasonló a hangja a 4T-hez, mert nincs annyi robbanás mint a benzinesnél, nem hallod annyira sűrűnek.
2015. aug. 2. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Nem tudom van-e egyáltalán nem feltöltött kétütemű dízel, de egy turbófeltöltős motornak a hangjából elég sokat lecsíp a feltöltő ( a roots fúvósnál mondjuk nem :D ).
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!