Miért kanyarodik be a henger esés közben?
Mert!
Ha indexel, balesetveszélyes!
A következők lehetségesek:
1. Tulajdonképpen ferde hajításról van szó, a hengert nem a levegőben engedted el, hanem vízszintes sebességet is kapott, amikor lelökted.
2. A súlyeloszlás inhomogén, és a kapott löket hatására az esés mellett a tömegközéppontja körül is elkezdett forogni.
Szerintem erre gondolsz:
Mert behengeredik a kanyarba(n).
Annyira bírom, mikor kiírnak egy tudományos szempontból pontatlan (olykor többértelmű, vagy egyenesen értelmezhetetlen) kérdést, de azért elvárják, hogy kitaláljuk mire is gondolnak tulajdonképpen, és pontos választ kapjanak rá.
#7, a morgásod nem alaptalan, de itt most eléggé megtippelhető, hogy a kérdés a Magnus-hatásra vonatkozik.
A kérdezőnek: a henger nem kanyarodik be a kanyarban, a hossztengelye körül FORGÓ henger viszont igen. A feltett kérdés valóban legyen pontos, hiszen itt pont az elhallgatott részlet a lényeg. Ha eddig csak nem vetted észre, hogy a henger, amit bekanyarodni látsz, mindig forog is, akkor most megtaláltuk a fontos tényezőt.
Egész pontosan a forgó hengerre a pillanatnyi légáramlás fő irányára merőleges erő hat, amely a henger két oldalán, a henger felszínével érintkezve áramló levegőréteg eltérő sebességéből születő nyomáskülönbségből születik. Amikor a henger oldalirányban is mozogni kezd, hozzá képest kissé elfordul a légáram iránya is, ettől lesz a henger pályája ívelt. Végül a súrlódás miatt a forgás lelassul, és a kanyarodás közönséges esésbe megy át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!