Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért kanyarodik be a henger...

Miért kanyarodik be a henger esés közben?

Figyelt kérdés
köszi!!

2015. jún. 13. 10:12
 1/8 anonim ***** válasza:
Szerintem is!
2015. jún. 13. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Egeszen pontosan mire is gondolsz?
2015. jún. 13. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Mert!

Ha indexel, balesetveszélyes!

2015. jún. 13. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Miért, a henger bekanyarodik esés közben?
2015. jún. 13. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A következők lehetségesek:

1. Tulajdonképpen ferde hajításról van szó, a hengert nem a levegőben engedted el, hanem vízszintes sebességet is kapott, amikor lelökted.

2. A súlyeloszlás inhomogén, és a kapott löket hatására az esés mellett a tömegközéppontja körül is elkezdett forogni.

2015. jún. 13. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Szerintem erre gondolsz:

[link]

2015. jún. 13. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
57%

Mert behengeredik a kanyarba(n).

Annyira bírom, mikor kiírnak egy tudományos szempontból pontatlan (olykor többértelmű, vagy egyenesen értelmezhetetlen) kérdést, de azért elvárják, hogy kitaláljuk mire is gondolnak tulajdonképpen, és pontos választ kapjanak rá.

2015. jún. 13. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Hominida ***** válasza:

#7, a morgásod nem alaptalan, de itt most eléggé megtippelhető, hogy a kérdés a Magnus-hatásra vonatkozik.


A kérdezőnek: a henger nem kanyarodik be a kanyarban, a hossztengelye körül FORGÓ henger viszont igen. A feltett kérdés valóban legyen pontos, hiszen itt pont az elhallgatott részlet a lényeg. Ha eddig csak nem vetted észre, hogy a henger, amit bekanyarodni látsz, mindig forog is, akkor most megtaláltuk a fontos tényezőt.


Egész pontosan a forgó hengerre a pillanatnyi légáramlás fő irányára merőleges erő hat, amely a henger két oldalán, a henger felszínével érintkezve áramló levegőréteg eltérő sebességéből születő nyomáskülönbségből születik. Amikor a henger oldalirányban is mozogni kezd, hozzá képest kissé elfordul a légáram iránya is, ettől lesz a henger pályája ívelt. Végül a súrlódás miatt a forgás lelassul, és a kanyarodás közönséges esésbe megy át.

2015. jún. 14. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!