PDTDI vagy Kompreszor etanol? (utóbbi akár turbo etanol is lehet vagy turbóbenzin is)
tehát a kompresszor etanol: ugye kompresszor benzin egy olyan valami ahol nem a kiömlő kipufogó gáz mozdítja meg a tuurbót hanem motor hajtású, vezérelt eszköz, de mivel ugye nem benzinnel hanem etanollal lenne hajtva ezért kompresszor etanol...
tehát kompresszor etanol-t vagy pdtdi-t vennél?
Elég nehéz összeraknom, mire mész ki, de megpróbálom.
Gondolom, lóerő, fogyasztás, ár, szervízköltség szempontjából lennél kíváncsi arra, hogy egy etanollal is hajtható feltöltött( akár kompresszor, akár turbo) benzinmotor, vagy egy PDTDI éri meg jobban.
Nos, a válasz az, hogy A és B közül a C éri meg.
A feltöltött benzinmotornak csupán a teljesítményéhez képest jó a fajlagos fogyasztása, a köbcentihez képest "eszik" az rendesen. Etanolból még 20-30 %-kal többet, mint benzinből. Mivel ezek a motorok általában elég rendesen "ki vannak élezve", eléggé rövid élettartam várható tőlük.
A PD-TDI a Wolkswagen agyonhypeolt fejlesztése volt. A lényege a közvetlenül az injektorba beépített magasnyomású pumpa, ami megspórolja a teljes üzemanyagrendszer 1400 barra való felpumpálását, ezzel hatásfokot javít. A VW ezt a saját frenetikus találmányaként hirdette, pedig a NOHAB mozdonyok ugyan mechanikus pumpával ,de alapelvben azonos rendszerrel futnak a hatvanas évek óta.
A rendszer valóban működik, valóban nagyon jó üzemanyag-mennyiség és -nyomásszabályozást ad, viszont motorelektronikailag és mechanikailag is annyira szervizigényessé és megbízhatatlanná teszi a rendszert, hogy maga a VW is leállt vele, visszatértek a common rail TDI-hez.
Nem érdemes megvenni, mert a gatyád rámegy, ha szervizelni kell.
A legjobb megoldás egy sima TDI motor.
Ha mindenképpen meg akarsz maradni a benzinmotornál, a gáz beszereltetése jelenthez gazdaságos alternatívát. Persze ahhoz, hogy ez megérje (mivel a beszereltetés költsége nagy), jelentős éves kilométert kell futni.
Sebesség a lényeg, de akkor ezek szerint a komresszoros etanolra átállított benzin motor a legjobb ahogy nézem.
Szóval fogalmazzunk úgy, hogy a pdtdi meg egy parasztvakítás.
"a pdtdi meg egy parasztvakítás."
Hát, utólag annak bizonyult. :D
Egyébként tényleg jó, fogyasztásra, teljesítményre, emisszióra is. De csak addig, amíg működik. Utána anyagi csőd.
"Sebesség a lényeg"
Ne az legyen.
Ez egy 130 km/h-ra korlátozott ország. :D
A lényeg a nyomaték, azzal pedig a gyorsulást. Ezt tudod tényleg kihasználni, nem csak versenyzés céllal, de hétköznapi használatban is.
Jó de szoktam menni kirándulni németbe is :)
Am igen ha nyomaték akkor dízel, de én most egy sebességről beszéltem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!