Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Benzines turbófeltöltővel...

Benzines turbófeltöltővel hány százalék növekedést lehet elérni?

Figyelt kérdés
Meg mennyibe kerül és hol érdemes átalakítani?
2014. aug. 8. 17:07
 1/10 anonim ***** válasza:
A gyári 40-50% lóerő növekedést hoz.
2014. aug. 8. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Hány százalék növekedést miben? Hatásfokban, teljesítményben, nyomatékban, súlyban?
2014. aug. 9. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Nm meg Lóerő...
2014. aug. 9. 00:46
 4/10 anonim ***** válasza:

Ez azért nem ilyen egyszerű. Függ a motor lökettérfogatától, a feltöltőtől(esetleg több feltöltőtől) és a rá fordítandó összegtől. És talán a legfontosabb, hogy egy üzemórás motor a cél vagy egy tartós gépezet?



Ha tartós gép a cél, akkor a volvonál kihoztak 38%-ot ugyanabból a blokkból:

197Le/281Nm < 2 turbófeltöltő > 272Le/380Nm


Egy sima motor átépítése alaphangon is millió körül indul, ez alatt ne is álmodozz róla.

2014. aug. 9. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
nem akarok hülyeséget mondani de én úgy tudom hogy ha turbó raksz a kocsidba akkor le kell cserélni fékeket erősebb fékekre mert meg húzzák a műszakin.
2014. aug. 10. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Semmi köze a kettőnek egymáshoz.


Azért szokás ajánlani minden ilyen teljesítmény növelt autóhoz első körben a fékcserét, mert a gyári fékek a gyári teljesítményhez vannak méretezve. Viszont egy jó kis tuninggal az autó már sokkal többre képes,ami már kívül esik a gyári fék teljesítőképességén.

Elég sarkos példa, de egy 1.5-ös EK Civic fékét arra találták ki, hogy 180km/h-ról még meg tudja állítani a kocsit, de az autó alapon ennyivel nem tud menni, csak lezsírozott falú szakadékban. Viszont egy komolyabb turbósítás és motorátépítés után simán ki lehet tekerni 250km/h fölé is, ahol a gyári fék már sz@ rt sem ér. Persze műszakin ugyanúgy át fog menni vele..

2014. aug. 10. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Wadmalac ***** válasza:

Az ilyen utólagos átalakítás komoly motortechnikai ismereteket igényel, rendesen át kell szabni a motort mechanikailag, elektronikailag is, hogy egyáltalán működjön, meg ne is dobja a képedbe a hengerfejet az első gázfröccsnél.

A legális megoldáshoz meg egy KPM által elfogadható, közlekedésmérnök által megtervezett átalakítási terv kell, ha elkészül, szigorított műszaki vizsgával. Ez úgy kompletten olyan másfél milliós játék, csak a papír része.

A "rárakok egy turbót és kész" gondolat nem működik.

2014. aug. 11. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Te nagyon otthon vagy a témába wadmalac :) máshol is jókat írsz :)
2014. aug. 11. 12:09
 9/10 Wadmalac ***** válasza:

Gépész is vagyok meg tuningb..zi is. :D

Én még anno az 1300-as Ladánkat akartam egy szíjhajtású 3 lépcsős turbinás sűrítővel felfújni, de hosszas számolgatás után azt kaptam, hogy a házi gyártmányú feltöltő csak pont annyi pluszt adna, amennyit ellop a hajtása a főtengelyről. :D

2014. aug. 11. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

:D ja akkor értem, most már. Én csak villamosipari technikumot végeztem el, gépészettel meg az a bajom, hogy fémépítő szinten nem is nagyon érdekelt, meg ugye sokkal keményebb meló mint a villamosipar.

Majd rád írok privátban, lenne még pár kérdésem.

2014. aug. 11. 16:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!