Benzines turbófeltöltővel hány százalék növekedést lehet elérni?
Ez azért nem ilyen egyszerű. Függ a motor lökettérfogatától, a feltöltőtől(esetleg több feltöltőtől) és a rá fordítandó összegtől. És talán a legfontosabb, hogy egy üzemórás motor a cél vagy egy tartós gépezet?
Ha tartós gép a cél, akkor a volvonál kihoztak 38%-ot ugyanabból a blokkból:
197Le/281Nm < 2 turbófeltöltő > 272Le/380Nm
Egy sima motor átépítése alaphangon is millió körül indul, ez alatt ne is álmodozz róla.
Semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Azért szokás ajánlani minden ilyen teljesítmény növelt autóhoz első körben a fékcserét, mert a gyári fékek a gyári teljesítményhez vannak méretezve. Viszont egy jó kis tuninggal az autó már sokkal többre képes,ami már kívül esik a gyári fék teljesítőképességén.
Elég sarkos példa, de egy 1.5-ös EK Civic fékét arra találták ki, hogy 180km/h-ról még meg tudja állítani a kocsit, de az autó alapon ennyivel nem tud menni, csak lezsírozott falú szakadékban. Viszont egy komolyabb turbósítás és motorátépítés után simán ki lehet tekerni 250km/h fölé is, ahol a gyári fék már sz@ rt sem ér. Persze műszakin ugyanúgy át fog menni vele..
Az ilyen utólagos átalakítás komoly motortechnikai ismereteket igényel, rendesen át kell szabni a motort mechanikailag, elektronikailag is, hogy egyáltalán működjön, meg ne is dobja a képedbe a hengerfejet az első gázfröccsnél.
A legális megoldáshoz meg egy KPM által elfogadható, közlekedésmérnök által megtervezett átalakítási terv kell, ha elkészül, szigorított műszaki vizsgával. Ez úgy kompletten olyan másfél milliós játék, csak a papír része.
A "rárakok egy turbót és kész" gondolat nem működik.
Gépész is vagyok meg tuningb..zi is. :D
Én még anno az 1300-as Ladánkat akartam egy szíjhajtású 3 lépcsős turbinás sűrítővel felfújni, de hosszas számolgatás után azt kaptam, hogy a házi gyártmányú feltöltő csak pont annyi pluszt adna, amennyit ellop a hajtása a főtengelyről. :D
:D ja akkor értem, most már. Én csak villamosipari technikumot végeztem el, gépészettel meg az a bajom, hogy fémépítő szinten nem is nagyon érdekelt, meg ugye sokkal keményebb meló mint a villamosipar.
Majd rád írok privátban, lenne még pár kérdésem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!