Egy lufi melyben a levegő standard állapotú felviszünk egy repülőre, akkor az a fent lévő nyomáscsökkenés miatt a benne lévő levegő tágulni kezd és a lufi anyaga vélhetően megadja magát és kidurran, nem?
Attól függ, mennyire volt keményre fújva a lufi felszálás előtt.
A kabinban 2-3 ezer méter magasságnak megfelelő nyomást tartanak repülés közben, tehát a tengerszinti nyomáson fújt lufi valószínűleg tágulni fog, ha a hőmérséklet nem változik.
Volt egy szilikonos barátnőm, aki időnként repült is és mindig félt, hogy elcsesződnek a cickói.
Olcsó légitársaságnál jobban esik a beltéri nyomás is, így minden előfordulhat, lufidurranás is.
Tévedésben vagy..
Az olcsó (fapados) légitársaságok a legkorszerűbb (értsd: a leggazdaságosabban) repülőgépeket használják.
Egyébkén minden repülő időszakos vizsgálaton esik át, ahol teljesítenie kell a normákat.
Ha nem tudja, nem repül...
Én csak egyszer repültem Varsóból Szkernyevicébe (bocsi, nincs lengyel karakterkészletem) és a repülő szörnyen bőgetve a motorokat kétszer is nekifutott, hogy fel tudjon szállni, már drukkoltam neki, mert lejönni az nem probléma, hiszen eddig még egy gép sem maradt odafenn.
Ezt a szilikonos dumát a volt barátnőm mesélte, mert ő sokszor repült, de persze lehet, hogy tévedett, vagy potyára izgult.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!