Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » LEGO matek, talán szabványhiba?

LEGO matek, talán szabványhiba?

Figyelt kérdés

Nyári szünetre azt kaptuk fel, hogy LEGO alkatrészekből kell egy gépet összeszerelni. Az én kiválasztottam itt szerepel: [link]


A baj az, hogy ez TECHNIC alkatrészes és nem sima. Nekem itthon ilyen alkatrészem nincs, és csak a simára kaptuk meg a méreteket, ezért keresgéltem a neten a szabványok után. Solid Edgeben dolgozom és elég pontos program, tehát 0,01 mm eltérés is gondot okoz.


Ezek a méretek alapján dolgozom: [link]


Elmértem 0,03 mm-t, de elvileg ki is javítottam azzal, hogy 7,76 helyett 7,73-at 7,97 helyett pedig 7,74-et használtam, viszont így sem pontos, valahol valamennyi eltérésem van, ezért durván elcsúszik ott, ahol elvileg csatlakoznia kellene.


Kép a jelenlegi állapotról: [link]

Egy illusztráló kép, hogy hogyan is szeretném (rajztehetségem sem valami nagy :D ): [link]

Egy kockáról a kép a programban: [link]

Kép a programban az eddigi haladásomról (3D, itt is elcsúszik, csak nem jelöltem meg): [link]


Szóval, 13 "blokk" van egymás mellett 0 mm eltéréssel, ezeknek a mérete 7,76 (nálam 7,73 (ez a kockák magassága)). 19 kis köröcske van egymás mellett a körök középpontjai között 7,97 mm van (nálam 7,94). 3-3 kis kör kell, hogy kilógjon oldalt (Íme itt van a hivatalos szerelési rajz: [link] ). A cél az, hogy az első és az utolsó 4. köröcske pontosan egymásba illeszkedjen/takarják egymást a mögöttük lévő körrel. Minden bizonnyal, ha nem lettem volna figyelmetlen és a rajzon megadott méretekkel dolgoztam volna, akkor is ez a problémám lett volna, ezért kérek segítséget matekból, hogy ne kelljen megint előröl kezdenem.


Mielőtt bárki leszedné a fejem, én is gondolkodtam rajta, de az én logikám MÉG túl gyenge ehhez. :/


Remélem mindent sikerült elmagyaráznom (ha mégsem érthető valami szóljatok rám!).


Előre is köszönöm a segítséget!



2014. júl. 8. 14:15
 1/5 A kérdező kommentje:
Az elejéhez még hozzátenném, hogy nem kell élőben összeszerelni, csak a programban kell lemodellezni és összerakni. Ez afféle rutinnövelő feladat a programmal.
2014. júl. 8. 14:16
 2/5 anonim ***** válasza:
Már nem azért, de ha valahonnan lecsippentesz 0,03 mm-t, akkor máshonnan nem veheted el büntetlenül. Arányosságról hallottál már?
2014. júl. 8. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Lehet, hogy rosszul fogalmazom, de én korrigáltam az arányt, nem?


Először nem jött ki jól, mert a körök középpontja közötti méretet 7,94-re vettem, és ott volt még az a 0,03 mm, ami a 7,76-os méretből jött. Ezt is levettem, mert úgy találtam egyszerűbb lesz a magasságot piszkálnom, de így sem jött ki.


Ha jól számolom, akkor a körök közötti távolság véletlen lecsökkentése 0,03 mm-el és a magasság lecsökkentése 0,03 mm-el, helyes érték kellene, hogy legyen, ha az ábrán látható méretek pontosak. Tévednék?


Biztosan van egy képlet arra, hogy 2 különböző méret mikor találkozik pontosan nem?

2014. júl. 8. 15:49
 4/5 anonim ***** válasza:
Építsd meg LEGO Digital Designer-ben. :D
2014. júl. 8. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Utolsó, az ötlet nekem is eszembe jutott, de a lényeg az lenne, hogy rutint szerezzek SE-ben. :) Egyébként később kiderült, hogy nem bennem és a programban van a hiba, hanem a feltöltőben, mert 1 méretet rosszul írt fel.


Ahhoz pedig, hogy LDD-ben megépítsem vagy megnézzem a szabványos méreteket, egy kis macera lenne amúgy is vele. :/

2014. júl. 8. 20:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!