Miért van egyes villanymotorok + és - sarkainál egy összekötő kondenzátor?
Figyelt kérdés
2014. ápr. 26. 19:49
1/2 anonim válasza:
A kommutátoros ("szénkefés") motoroknál szinte mindig szokott lenni. Ott ugye felváltva kapcsolódnak be- majd ki a tekercsek. Az öninduckció miatt ilyenkor nagy feszültség indukálódik a tekercsen - előfordul, hogy a 4,5V-os motor emiatt megráz. A kondenzátor ezt megakadályozza. Ez ugye csak akkor jut szerephez, ha a tekercs már kikerült az áramkörből, de a fellépő nagy feszültség egy szikrán keresztül áthúz. Magát a szikrázást a forgórészbe ágyazott kondenzátorokkal lehet kiküszöbölni - ez kívülről nem látszik.
Vannak aztán a segédfázisú motorok, ezeknek legalább három kivezetése van. Itt a kondenzátor szerepe a fáziskésés létrehozása - különben nem lehetne tudni, hogy melyik forgásirányba indul el a motor, ha elindul egyáltalán.
2/2 anonim válasza:
Zavarszűrésre, mert az elektromos kisülések, mint rádióhullámok zavarják a rádió és tv vételt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!