Autókkal ezt nem lehetne megcsinálni?
Úgy tudom hogy kilométerenként kb 130-170 gramm co2-öt bocsátanak ki.
Az emberek többsége 100 km-nél kevesebbet utazik naponta.
100km X 150 g co2= 15 kg trutyi naponta.
Nem lehetne az autóba építeni valamilyen szűrő rendszert ami egy "dobozba" gyűjtené a trutyit, és akkor este lehetne mindig üríteni?
:D
Szerintem sokkalta olcsóbb lenne mint egy elektromos vagy hibrid autó :S
És ennek mi lenne a haszna?A co2 kibocsátás nem csökkenne, csak lenne egy doboz, amitől nehezebb lesz az autó, és még feleslegesen foglalná a helyet is.
Szóval biztosan megvalósítható, csak nem látom, hogy ez miért lenne hasznos.
15 kg co2-nek nem tudom hogy mekkora a térfogata, de csak beférne a több száz literes csomagtartóba :D
Azért lenne jó külön gyűjteni mert akkor a forgalmas területeken nem fulladoznának az emberek.
pl. szemetet is sokkal jobb kukában gyűjteni mint véletlenszerűen eldobni valahol a város közepén.
Vegyünk egy autót, ami belsőégésű motorral megy. Ugyebár az égésgázok (többek közt, de főként a széndioxid) tágulása hajtja a dugattyút a motorban. A kitágult gáz kijön a kipufogón. Most fogod ezt a gázt és egy kompresszorral visszasűríted egy tartályba. Igen ám ,de mi hajtja a kompresszort? Ja persze, a motor. Oké. Lesz egy autód, ami telepufog az udvarban egy gáztartályt mondjuk két óra alatt. Nem lesz károsanyag kibocsátása. De egy métert sem fog menni sehova, mert a motorteljesítményét a kompresszor fogja elhasználni. És végül lesz egy tartály sűrített égésgázod.
Mit csinálsz vele, felteszed vaterára?
Vannak lehetőségek a széndioxid megkötésére.
A legjobb hatásfokkal a természet csinálja.
A tengerben a korallpolipok remekül csinálják is. Szépen mészkövet csinálnak belőle.
A növények még jobb fejek, úgy kötik meg, hogy oxigént és sok hasznos szerves anyagot csinálnak belőle.
Csak mindez lassan, nagyon nagy területen történik.
Az autódba nem tudsz beépíteni két négyzetkilométernyi korallszigetet a hozzá tartozó akváriummal együtt. Ugyanekkora területű tölgyerdőt is nehéz kocsira tenni.
Ezeknél kisebb helyen, gyorsabban, koncentráltabban széndioxidot megkötni nehéz és q drága. És a kisebb, koncentráltabb még mindig nem jelent olyan méretet és súlyt, ami egy kocsiba belefér.
Tényleg az a megoldás, hogy a kocsi ne termeljen széndioxidot.
Hidrogén vagy elektromos hajtás.
Az elöttem író emberek szépen leirták hogy miért is nem lehetne ezt kivitelezni,na meg ha meg is lehetne csinálni akkor sem lenne semmi értelme,ugyanis a káros anyagok(nem csak co2 van a kipufogó gázban,hanem több más veszélyes anyag is)attól még károsak hiába vannak bezárva egy dobozba.
De ha kiviteleznék mindezt attól miért is lenne olcsóbb???
Pont hogy annyira megdrágítaná a plussz alkatrészek árai és a veszélyes hulladék kezelése,hasznosítása hogy talán drágább lenne mint egy elektromos autó.
Egyébként az elektromos autók 0%-os károsanyag kibocsájtása tud engem agyilag felb.....szni! Ok ok az autó nem bocsájt ki semmilyen káros anyagot,na de azt az energiát meg kell termelni valahogy! Sajnos nem szélerőművek és a vízlépcsők vannak többségben hanem az atomerőmüvek és a fosszilis anyaggal működő erőművek! Valaki egyszer majd csak kiszámolja hogy ebben az értelemben mennyi káros anyag jut egy elektromos autóval megtett 100km-re
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!