Miért olyan utált tárgy a matek?
Ez az egyetlen olyan tárgy a gimiben amit csak úgy lehet megérteni ha otthon még nekiülsz és gyakorlod,nem elég ha csak órán odafigyelsz
Szerintem ezért
Amúgy én sem szerettem gimiben,mára viszont megszerettem egyetemen,ez az a tudomány amely leírja a világ működését,érdekesnek találom
Meg nem lehet bemagolni. A matek logikát, gondolkodást igényel, amit gyakorlással lehet fejleszteni, de nem lehet bemagolni. Hiába magolod be a megoldóképletet, ha nem veszed észre a törvényszerűségeket, egyszerűsítéseket, amivel eljutsz a képlet használatához.
Ugyanez irodalomból pl teljesen más - azt se árt érteni, de az bemagolható nagyrészt. Az életrajzokat be lehet nyelni, a verseket szintén. Az önálló gondolat ott sem árt, de kis ügyeskedéssel, és minimális erőbefektetéssel elérhető, hogy legalább úgy nézzen ki, mintha lenne önálló gondolatod :)
Mateknál ez nem kivitelezhető :)
Szerintem ez csak divatból utált. Nagyobb az matematikát körül vevő hiedelem, mint maga a tárgy. Aki ismeri Öveges professzor tanítását, és forgatta már Obádovics József Gyula bácsi Matematika c. könyvét, az talál benne szépséget is.
"Matek egy játék. Ha tudod a szabályokat és jól játszol, kijön az eredmény, és nyersz." /Ismeretlen magyar mérnök/
„A tudományban nincsenek nehéz és könnyű dolgok, csak megértettek és meg nem értettek vannak.” /dr. Öveges József, professzor/
Ha nem megy zsigerből, kérdezni és gyakorolni kell. Nem lehet csípő megérteni és lőni. Nagyon rossz matekosokat készítettem már fel érettségitől kezdve államvizsgán keresztül, matekszigorlatig.
Ez az egyik tudomány, ahol a szorgalom le tudja győzni az észt. Aki az első botlásnál feladja, nem a tárgyat, hanem a meg-nem-értést utálja. Ha lenne, akitől kérdezhet, vagy merne kérdezni, vagy észre venné valaki, hogy elsőre nem értette meg, akkor kaphatna másféle megközelítésű magyarázatot, és örülne, hogy végre megértette. De még ha meg is értette, ha nem gyakorol rá, el fogja felejteni, mert nem lesz mihez kötnie.
Nagyon sokan (a tanárok közül is) beleesnek olyan hibákba, amitől a diák nem mer majd kérdezni, ha elakad. Ha egyszer elakad, lemarad. Az egymásra épülő okosságokat nem fogja megérteni az elején... katasztrófához vezet. Az oktatásban nem szégyen kérdezni! Nem szégyen, ha elsőre nem érted meg! Ha nagyon sok a kérdésed, kérj konzultációt, vagy korrepetációt vagy a tanártól, vagy a többi diáktól.
Aztán az oktatással más szempontból is van gond, ami az oktatás és az okulás kárára megy :(
"Hát ha valaki az első pici nehézség után még minimális energiát sem fektet bele, h megértse, annak persze, hogy nem megy"
Általánosban jó, hogy meg nem buktattak matekból. Annál a tanárnál az osztály fele bukásra állt matekból.
Középiskolában ugyanezzel a fejjel, ami a nyakamon van, négyes voltam, szintén matekból. A középiskolás tanáromnál sorra nyerték a matekversenyeket a diákok.
Esetleg feltételezem, hogy ezek után azt sem mindegy, ki tanítja...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!