Tényleg be lehet indítani egy kocsit a megfelelő kábelek összeérintésével, mint a filmekben?
Hogyne. Minden autón gyárilag ott lóg két vezeték a kormány alatt, amit csak össze kell érinteni és egyből van gyújtás, tápellátás a befecskendezőnek, köszörül az önindító, felgerjed a generátor meg ilyenek. Mert ezek mind egy drótra vannak kötve.
A valóságban még egy 30-40 éves autón sem megy a dolog egyetlen dróttal. A gyújtáskapcsoló több áramkört zár, mikor elfordítod: áramot kap a gyújtás primer köre, ha elektromos a benzinszivattyú, akkor az is elkezd pörögni, ha van befecskendező és elektronikus, akkor ott is kell áram a központi egységnek - csak ez után lehet áramot adni a behúzótekercsnek. Dízeleken gyújtás értelemszerűen nincs, ott az adagoló mágnesszelepeit kell kinyitni és az izzítógyertyákat kell bekapcsolni. Ezekhez 4-5 vezetéket kell összekötni, aztán jöhetne a behúzótekercs kapcsolását imitáló szikráztatás. Ja, és utána nem ártana áramot adni a műszerfalnak, hogy működjenek a műszerek, a lámpákat is fel kellene kapcsolni, a generátor gerjesztőtekercsére is kellene áram... Nem megy ez ilyen egyszerűen.
A modern autóknál még rosszabb a helyzet: több az elektromos vacak, aminek működnie kell. Nem 4-5, hanem több áramkört kellene zárni, működőképessé kellene tenni a CAN-buszt és ki kell iktatni az indításgátlót. Ez nem lehetelen, de nem a filmbeli módszerrel végzik el.
Aztán vannak még gondok ezen kívül is. Például: hol van a vezeték, amit össze kell érinteni? A filmekben mindig a kormány alatt van, a valóságban meg a műszerfal mögött, a gyújtáskapcsoló hátuljánál futnak ezek a drótok. A fél műszerfalat le kell bontani, hogy hozzáférj, aztán jön egy kb. 20 kábelből álló dzsumbuj, ott kellene kiválasztani, minek is kell feszültséget adnod, majd keresni valahol +12V-ot, elvágni a drótokat és összesodorni őket (mindezt próbalámpa, oldalcsípő és blankolófogó nélkül). Ja, és a kormányzárat is ki kellene iktatni.
Én a '95-ös Renaultomban kicseréltem a gyújtáskulcsot nyomógombos indításra, összesen 3 drótot kellett újrakötnöm.
Persze az immo ettől független, tehát az indításgátló kiiktatása nélkül továbbra sem lehetne "két dróttal" indítani.
Maga a komplett áramellátás bekapcsolása, tehát a gyújtáskulcs helyett drótozás tényleg csak 3 drót összeérintése, táp 12v szál, gyújtás szál, ezeket össze kell tekerni és a kapcsolódasi pontjukhoz az önindító drótját odaérinteni.
Mint írtam ,ez az indításgátlót nem iktatja ki.
Az meg legalább 10 éve minden autóban van. Egy húszéves Ladát el lehet kötni így. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!