Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért nem használják az...

Miért nem használják az atommaghasadást a tömegközlekedésben?

Figyelt kérdés
2013. márc. 28. 15:41
1 2
 11/20 anonim válasza:

Szezon a fazonnal:

-atommaghasadás: atombomba

-magfúzió: Tony Stark kütyüje :))

2013. márc. 28. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
NA igen :D
2013. márc. 28. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

"-atommaghasadás: atombomba

-magfúzió: Tony Stark kütyüje :))"


... és a hidrogénbomba, csak hogy szigorúan tartsuk a fontossági sorrendet. :)

2013. márc. 28. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 Wadmalac ***** válasza:
100%
Az egyik legfőbb ok: ahogy egy atomerőmű méretét csökkented, rettenetesen romlik a hatásfok és így a mérethez képest a teljesítmény. A SNAP projekt keretében készítettek mini atomerőműveket (páros szám alatt atomerőmű, páratlan alatt termoelemes) műholdak részére, a tonnás mini-erőmű csak pár kilowattot adott, ez járműhajtásra kevés.
2013. márc. 29. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
amennyiben fúzió (alacsony rdsz atomok egyesülése) szerepelne a kérdésemben, más válaszokat kaptam volna?
2013. márc. 29. 07:56
 16/20 anonim ***** válasza:
tőlem nem szerintem ugyanaz a helyzet..
2013. márc. 29. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:
Azzal kapcsolatban mi a véleményetek, hogy a vonat kerekeit, tengelyeit (sok van ám nekik), amik forognak, tekercsként használva áramot lehetne termelni velük. A vonatok össz fogyasztásának hány százalékát lehetne megspórólni ezzel a módszer? Pl. a kabinok világítására elég lehetne?
2013. márc. 29. 08:11
 18/20 anonim ***** válasza:
100%

A vonattengelyes izé valójában egy örökmozgó szerű valami, ami csak azt felejti ki a számításból, hogy ha tekercset (avagy nevezzük nevén: generátort) építenek bele, akkor a tengely forgása éppen annyival több energiát fog követelni, mint amennyi energiét termelünk (plusz a hatékonyság miatti veszteség).


Az ötlet létezik egyébként, elektromos autóknál fékezéskor valójában egy generátor fékezi az autót és visszatölti az elhasznált energia egy részét.


A dolog nem egyszerű, mert a generátor nem fékez olyan intenzíven, mint a fék, tehát a fék mindenképp kell, a generátor tehát egy plusz dolog. Vonatoknál tengelyenként egy generátor, meg az akkuk/kondenzátorok, amibe visszatölt, stb eléggé megdobnák a kültséget, cserébe viszont nem termelnének túl sok áramot. A karbantartási költségekkel együtt már nem éri meg a dolog.

2013. márc. 29. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Egy test nem tud önmagának energiát termelni. Termodinamika második főtétele, másodfajta örökmozgó, tehetetlenség törvénye mind ezt igazolja.
2013. márc. 29. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
#15: A fúziót kereskedelmi célú energiatermelésre nem olyan egyszerű felhasználni. Jelenleg nagyszabású kísérletek és fejlesztések folynak, de egyetlen működő fúziós erőmű sincs még. A fúzió beindításához és a plazma fenntartásához iszonyú nagy energiasűrűség szükséges. Negyven-ötven éve azt ígérték, hogy mára már egymás után fognak épülni a fúziós erőművek, ma pedig azt mondják, hogy lehet, hogy 50 múlva áll csak üzembe az első. Ezért szerintem még nagyon korai ennek a miniatürizálásáról beszélni.
2013. márc. 29. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!