Miért nem használják az atommaghasadást a tömegközlekedésben?
Szezon a fazonnal:
-atommaghasadás: atombomba
-magfúzió: Tony Stark kütyüje :))
"-atommaghasadás: atombomba
-magfúzió: Tony Stark kütyüje :))"
... és a hidrogénbomba, csak hogy szigorúan tartsuk a fontossági sorrendet. :)
A vonattengelyes izé valójában egy örökmozgó szerű valami, ami csak azt felejti ki a számításból, hogy ha tekercset (avagy nevezzük nevén: generátort) építenek bele, akkor a tengely forgása éppen annyival több energiát fog követelni, mint amennyi energiét termelünk (plusz a hatékonyság miatti veszteség).
Az ötlet létezik egyébként, elektromos autóknál fékezéskor valójában egy generátor fékezi az autót és visszatölti az elhasznált energia egy részét.
A dolog nem egyszerű, mert a generátor nem fékez olyan intenzíven, mint a fék, tehát a fék mindenképp kell, a generátor tehát egy plusz dolog. Vonatoknál tengelyenként egy generátor, meg az akkuk/kondenzátorok, amibe visszatölt, stb eléggé megdobnák a kültséget, cserébe viszont nem termelnének túl sok áramot. A karbantartási költségekkel együtt már nem éri meg a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!