Lehetséges-e a klánháború nevű játékban matematikai elvek alapján kihozni a legjobb eredményt?
Nem ismerem a játékot, általánosságba tudok válaszolni.
Játékelméleti algoritmusok kellenek és mesterséges intelligenciabeli és statisztikai számítások lényegében.
Ilyenek pl
minimax keresés ,alfa-béta vágás,valószínűségi következtetés,valószínűségi módszerek, döntési fák, A* algoritmus, neurális hálók, hegymászó algoritmus, szimulált hűtés stb.
Nem találtam fel a spanyolviaszt, itt van egyszerű játékra példa: [link]
Megfelelően kell matematikailag az problémateret, nem megfelelő választás esetén évmilliókig is tarthat a számítás (géppel) amit másodpercekre is lecsökkenthettünk volna, pl az alfa-béta vágással csillagászati számú esetet kapásból kizárhatunk, amiket naivan végigszámolnánk mire rájönnénk hogy felesleges volt.
haha, tetszik a 3 válasz, első az elméleties, aki nem is tudja miről van szó, második aki sejti hogy mi a helyzet, és azt is vágja hogy ehhez nem kell olyan mély játékelmélet (és gyakorlatilag ad egy tökéletes választ :)), és a harmadik, aki az elméletet egyáltalán nem vágja, de játszott ilyen játékkal
no offense, csak tetszett a sorrend :)
Ez egy sokkal messzebb vezető kérdés. Elvileg ez egy társasjáték. Vagyis többen (te és a klán) játsszák. Ha így vesszük, elvileg a játékelmélet törvényei szerint kellene játszani az optimum eléréséhez. Csakhogy ez egy nagy átverés, mert nem társasjáték, hanem verseny, amire nem vonatkozik a játékelmélet. A verseny azt jelenti, hogy ki éri el a legnagyobb hasznot. A válasz egyértelmű, aki minden szóba jöhető szempontot figyelembe véve a legtöbbet tud. Pontosan annyival nyer többet, amekkora a tudáskülönbség. A hétköznapi életben ez egy bonyolult dolog, mert nem lehet minden befolyásoló tényezőt figyelembe venni előre, továbbá mindkét (vagy minden résztvevő) játékos tanulhat, így nem jósolható meg üzembiztosan az eredmény.
Alapvetően más a helyzet egy játékprogrammal. Oda előre beprogramoztak egy szabályrendszert, és a gép (klán) tudását. A kezdő játékos ebből keveset ismer, azért már az elején alulmarad. Valóban igaza van annak, aki azt mondta, mindössze az eszét használta. Erről van szó. Egy előre adott, de rejtett ismeretet kell megtanulni, a tanulás függ az előző ismeretektől, de itt sokkal inkább (egy bizonyos általános gyakorlás után) a találékonyságtól (na és a türelemtől). Minél többet megismer valaki az előre kódolt ismeretekből, annál nagyobb eredményt ér el. Egyetlen kivétel van, ha olyan reflexeket építettek a játékba, amelyeket az ember eleve nem tud elérni, ekkor mindig a gép nyer (egy fokozaton túl).
Ebben rejlik ezeknek a játékoknak az irtózatos veszélye. Akik nagyon profivá képzik benne magukat, az a meggyőződésük alakul ki (a függés egy másik probléma, de én most nem erről beszélek), hogy ők zsenik. A géppel szemben valóban, de a valóság más elvek szerint működik, ezért az ilyen "játékosok" a valóság nevű játékban általában már alapfokon is vesztesek. Ennek egy jól levezethető agyi folyamat az oka.
Szia!
Én csak a Travianról tudok nyilatkozni, a Klánháborúról nem, de lényegében - szerintem - ugyanaz az elmélet.
Szerintem nem, vagyis csak az elején. Amikor még kezdővédelem van (3 nap), akkor nem mindegy, hogy mennyi katonát hoz ki az ember. (Most úgy veszem, hogy nem csak építkezik az ember napi egyszer, hanem már-már megszállottként tolja.) Abban a 3 napban nem mindegy, hogy mit csinálsz, szerintem. Onnantól nincs más dolgod, csak fosztogatni, fosztogatni, fosztogatni. A befolyó nyersanyag nagy részét visszatolni katonákba (nem hiába volt a germán nép annyira népszerű), és törekedni rá, hogy minél hamarabb újabb falut tudj alapítani.
Emlékeim szerint volt olyan szerver, hogy csak a búzamezőket húztuk, mint az állat, a többi 2-3-as szintű volt 2-3 hétig. Mert annyi jó "farm" volt, hogy másra költöttük a nyersanyagot.
A többesszám nem tévedés. Elérkeztünk a másik fontos ponthoz. Aki komolyan gondolja az ilyen játékokat, nem egyedül kezdi el. Hamar el is terjedtek az olyan felhasználók, amiket több ember vitt. Szóval 3 fontos nagyon dolog van:
1., nyersanyag
2., idő
3., pénz (Ezt mi megtudtuk oldani befizetés nélkül, mikor még csak 75 popra kellett felhúzni a falukat x aranyért. Hála a sok fórumozásnak, sokan regisztráltak a linkemen át, és számomra is meglepő módon vagy 7-8 ezer arany gyűlt össze.)
És akkor még ezekkel sem biztos, hogy jó vagy. Lehetsz top rabló, támadó, ha úgy gondolják, akkor kiszedik alólad a tápos falut/falukat, aztán nézel, mint hal a vízben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!