Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Lehetséges-e a klánháború...

Lehetséges-e a klánháború nevű játékban matematikai elvek alapján kihozni a legjobb eredményt?

Figyelt kérdés
Gondolom ehhez elég magas szintű matematika kell; foglalkozik itt valaki ilyen témakörrel? Ha nem ismered a klánháborút, levezetheted egy általad ismert stratégiai játékon is. Milyen matematikai eszközöket lehet igénybe venni egy ilyen játékban, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból?

2013. márc. 15. 23:19
 1/9 anonim ***** válasza:

Nem ismerem a játékot, általánosságba tudok válaszolni.

Játékelméleti algoritmusok kellenek és mesterséges intelligenciabeli és statisztikai számítások lényegében.

Ilyenek pl

minimax keresés ,alfa-béta vágás,valószínűségi következtetés,valószínűségi módszerek, döntési fák, A* algoritmus, neurális hálók, hegymászó algoritmus, szimulált hűtés stb.

Nem találtam fel a spanyolviaszt, itt van egyszerű játékra példa: [link]

Megfelelően kell matematikailag az problémateret, nem megfelelő választás esetén évmilliókig is tarthat a számítás (géppel) amit másodpercekre is lecsökkenthettünk volna, pl az alfa-béta vágással csillagászati számú esetet kapásból kizárhatunk, amiket naivan végigszámolnánk mire rájönnénk hogy felesleges volt.

2013. márc. 16. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Nos, én anno a Klánháborúhoz hasonló Travian-t nyomtam profi... hát maradjunk annyiban, hogy erős haladó szinten, az ember hamar rájön, hogy az ilyen típusú játékokban minden azon múlik, hogy mennyi időd van rá. Ha sok időt tudsz vele tölteni, akkor sokat tudsz támadni, a környékeden mindenkiből farmot csinálsz (nem tudom, hogy klánháborún is így nevezik, a könnyen fosztogatható játékosokat) és folyamatosan katonát gyártasz. Ha ez megy, akkor ehhez nem sok matematika kell. Non-stop menjen az építés és a seregképzés. Amúgy a nyersanyagmezők kiépítéséhez volt egy sorrend, amit ugye valakinek ki kellett matekozni, hogy milyen sorrendben érdemes őket fejleszteni. De igazából ez is csak elméletben volt fontos, mert gyakorlatban a búzamezőket kellett csak húzni, ha profi rabló volt az ember (a búza kell ott a katonák etetéséhez, hogy ne haljanak éhen).
2013. márc. 16. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Régebben travianon játszottam, nem használtam semmiféle matematikai elvet, csupán az eszemet. Nem tudom h mennyire függ össze a matematika a stratégiai játékokkal, de arra ott az 1. Válaszoló válasza.
2013. márc. 16. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
61%

haha, tetszik a 3 válasz, első az elméleties, aki nem is tudja miről van szó, második aki sejti hogy mi a helyzet, és azt is vágja hogy ehhez nem kell olyan mély játékelmélet (és gyakorlatilag ad egy tökéletes választ :)), és a harmadik, aki az elméletet egyáltalán nem vágja, de játszott ilyen játékkal


no offense, csak tetszett a sorrend :)

2013. márc. 16. 03:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ez egy sokkal messzebb vezető kérdés. Elvileg ez egy társasjáték. Vagyis többen (te és a klán) játsszák. Ha így vesszük, elvileg a játékelmélet törvényei szerint kellene játszani az optimum eléréséhez. Csakhogy ez egy nagy átverés, mert nem társasjáték, hanem verseny, amire nem vonatkozik a játékelmélet. A verseny azt jelenti, hogy ki éri el a legnagyobb hasznot. A válasz egyértelmű, aki minden szóba jöhető szempontot figyelembe véve a legtöbbet tud. Pontosan annyival nyer többet, amekkora a tudáskülönbség. A hétköznapi életben ez egy bonyolult dolog, mert nem lehet minden befolyásoló tényezőt figyelembe venni előre, továbbá mindkét (vagy minden résztvevő) játékos tanulhat, így nem jósolható meg üzembiztosan az eredmény.


Alapvetően más a helyzet egy játékprogrammal. Oda előre beprogramoztak egy szabályrendszert, és a gép (klán) tudását. A kezdő játékos ebből keveset ismer, azért már az elején alulmarad. Valóban igaza van annak, aki azt mondta, mindössze az eszét használta. Erről van szó. Egy előre adott, de rejtett ismeretet kell megtanulni, a tanulás függ az előző ismeretektől, de itt sokkal inkább (egy bizonyos általános gyakorlás után) a találékonyságtól (na és a türelemtől). Minél többet megismer valaki az előre kódolt ismeretekből, annál nagyobb eredményt ér el. Egyetlen kivétel van, ha olyan reflexeket építettek a játékba, amelyeket az ember eleve nem tud elérni, ekkor mindig a gép nyer (egy fokozaton túl).


Ebben rejlik ezeknek a játékoknak az irtózatos veszélye. Akik nagyon profivá képzik benne magukat, az a meggyőződésük alakul ki (a függés egy másik probléma, de én most nem erről beszélek), hogy ők zsenik. A géppel szemben valóban, de a valóság más elvek szerint működik, ezért az ilyen "játékosok" a valóság nevű játékban általában már alapfokon is vesztesek. Ennek egy jól levezethető agyi folyamat az oka.

2013. márc. 16. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
A klánháborún csak élő személyek játszanak, gépek nem. :)
2013. márc. 16. 22:53
 7/9 anonim ***** válasza:
0%
#4: Tetszik ez a hsz. Válaszolni nem tud a kérdésre de másokat kritizálni azt tud. Gratulálok.
2013. márc. 17. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Valóban élő személyek játszanak, most megnéztem a szabályokat. A lényegük a verseny, és itt a játékelméleti megfontolások kevéssé érvényesülnek. Ennek oka, hogy az emberi elme alapvetően racionális (versenyző), együttműködő, és együttérző (itt balek) típusokból áll. Ezt a játékot feltehetően döntően versenyző típusok játsszák, és egyfelől nem elég sokan (társadalom), másfelől a játékelméleti megfontolások hosszú távra érvényesek. Feltehetően a versenymagatartás lesz optimális, de persze az annak megfelelő magasszintű tudás (és tapasztalat) esetén.
2013. márc. 17. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

Szia!


Én csak a Travianról tudok nyilatkozni, a Klánháborúról nem, de lényegében - szerintem - ugyanaz az elmélet.


Szerintem nem, vagyis csak az elején. Amikor még kezdővédelem van (3 nap), akkor nem mindegy, hogy mennyi katonát hoz ki az ember. (Most úgy veszem, hogy nem csak építkezik az ember napi egyszer, hanem már-már megszállottként tolja.) Abban a 3 napban nem mindegy, hogy mit csinálsz, szerintem. Onnantól nincs más dolgod, csak fosztogatni, fosztogatni, fosztogatni. A befolyó nyersanyag nagy részét visszatolni katonákba (nem hiába volt a germán nép annyira népszerű), és törekedni rá, hogy minél hamarabb újabb falut tudj alapítani.


Emlékeim szerint volt olyan szerver, hogy csak a búzamezőket húztuk, mint az állat, a többi 2-3-as szintű volt 2-3 hétig. Mert annyi jó "farm" volt, hogy másra költöttük a nyersanyagot.


A többesszám nem tévedés. Elérkeztünk a másik fontos ponthoz. Aki komolyan gondolja az ilyen játékokat, nem egyedül kezdi el. Hamar el is terjedtek az olyan felhasználók, amiket több ember vitt. Szóval 3 fontos nagyon dolog van:

1., nyersanyag

2., idő

3., pénz (Ezt mi megtudtuk oldani befizetés nélkül, mikor még csak 75 popra kellett felhúzni a falukat x aranyért. Hála a sok fórumozásnak, sokan regisztráltak a linkemen át, és számomra is meglepő módon vagy 7-8 ezer arany gyűlt össze.)


És akkor még ezekkel sem biztos, hogy jó vagy. Lehetsz top rabló, támadó, ha úgy gondolják, akkor kiszedik alólad a tápos falut/falukat, aztán nézel, mint hal a vízben.

2013. márc. 17. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!