Ha egy főtengelyről 2 vagy több tengelyt hajtunk meg akkor milyen arányban oszlik el a hajtott tengelyeken a főtengely (ami hajtja a többit) teljesítménye?
Gondolok itt arra , hogy a hajtó tengelynek van egy bizonyos fordulatszáma meg nyomatéka , és akkor ez milyen arányban fog jelentkezni a másik két(vagy több) berendezésen? fele-fele vagy hogy? Igazából a múltkor gondoltam bele , de csak tippem vannak. Jöhetnek összefüggések,képletek is vagy linkek!
Kösz!
"Ha egy főtengelyről 2 vagy több tengelyt hajtunk meg, ..."
Ez elég bonyolult kérdés. Sokmindentől függ, és ezen függések egymástól való függőségétől is függ :)
Hogy értsd, nem mindegy, hogy a két (vagy több) altengely hogyan kapcsolódik a főtengelyhez. Más lesz a helyzet, ha mindkét altengely a főtengelyhez kapcsolódik közvetlenül, és más lesz a helyzet, ha "A" altengely kapcsolódik a főtengelyhez, és "B" altengely az "A" altengelyen keresztül kapja a főtengelyről a meghajtást.
Ugyanakkor függ még a kapcsolódó fogak egymáshoz és a főtengelyen lévő fogak számához való arányától is, valamint attól is, hogy melyik altengely mekkora arányban kapja a terhelést. Ezek kombinálásából aztán igen komplex hajtásátviteleket lehet alkotni, lásd pl. egy automata váltó felépítését, amely mondjuk differenciálművel és felezővel is fel van szerelve.
Mindenesetre általánosságban elmondható, hogy arányokról van szó: ha a fogak száma feleakkora, akkor kétszer gyorsabban forog az altengely, ha a terhelés 3x akkora az egyiken, akkor harmadaakkora lesz a másikon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!