Hogyan tudok ilyeneket előállítani házilag?
Mi a neve és hogyan tudok olyan eszközt előállítani ami mellet egy mágnest ha mozgatok áramot nyerhetek. Ha minden igaz akkor elég ha egy rézdrót mellet mozgatom ezt, igaz? De nincs valami hatékonyabb módja?
Másik kérdésem hogyan tudom ezt az áramot pozitív illetve negatív töltésként fogni mint pl: egy elemnél? És gondolom az 1. kérdésemhez kell egy kis transzformátor is szóval az is érdekelne.
Elnézést ha valami hülyeséget írtam nem szeretném a kritikákat olvasni csupán egy fiatalember vagyok aki szeretne kísérletezgetni.
Ja igen és ezek kelléke egy kis akkumulátor ennek használhatok egy töltős elemet vagy van valami más ötlet?
Fontos a szigetelés? gondolok itt a vezetékekre.
Egy utolsó kérdés ami érdekelne még:
Van vagy létezik olyan eszköz amivel lehet szabályozni azt hogy egy eszköz hány másodpercenként kapjon jelet? Ez nem olyan fontos csak érdekelne és ha van akkor a neve is. (jel alatt az elektromosságra gondolok nem a rádióhullámra)
Van egy olyan csodálatos vívmány hogy dinamó.Bemész egy autóbontóba,keresel egy régi 6 voltos trabantot,kiműtöd belőle,és ezer forint ellenében már birtokolhatod is eme nagyszerű találmányt.
Ezt azután otthon tanulmányozhatod is,kísérletezhetsz vele,és hatékonyan termelheted az áramot is,amit egy autó akkumulátorba tölthetsz (6 voltosba persze).
És IGEN a vezeték szigetelése mindig fontos.
Az első kérdéset a generátor lenne.
Ezt úgy csináld, hogy egy tengelyre szerelj mágnest, majd a mágnes köré tekercset készíts. Lehetőleg minél több menetszámmal. Itt számít a szigetelés, ugyanis az indukált áram nagységa függ a menetszámtól is. Ha a mágnest egyenletes sebességgel forgatod, akkor a tekercs két végén szinuszosan váltakozó áram jelenik meg. ennek az erőssége, frekvenciája és a feszültség kiszámolható, ha célirányosan akarsz építeni. Most nem kezdek bele, mert hosszú lenne, javaslom keress rá a mágneses indukció témára a google-ben.
A második kérdés az egyenirányítás. A legegyszerűbb egy dióda. Ezzel viszont az a gond, hogy csak az egyik félperiódust hasznosíthatod. Ennél jobb megoldás a Graetz-híd. Nem bonyolult dolog, pusztán nég diódát kell helyesen összekötni (google a barátod). Itt mindkét félperiódust megkapod és a bemeneti frekvenciánál 2X nagyobb frekvenciájú ,lüktető egyenáramot kapsz.
A villamos energia előállításához nem kell áramforrás. a mágnest kell forgatni, vagyis más energiáűát kell villamos energiává alakítani, például mint a szélturbina vagy a vízi erőmű.
a vezetékek szigetelése több okból is fontos. Egyrészt érintésvédelem (bár nem tudom mekkora mágnest akarsz forgatni és mekkora tekercsben), másrészt hogy ne érjenek össze, ezzel a zárlatot kerülöd el.
igen, létezik olyan cucc, amivel egyenáramot tudsz tetszőleges ütemben szaggatni. Itt négyszögimpulzusokat fogsz kapni. De a már előttem író ötletét is használhatod és lemodellezed az autó gyújtását. Persze csak régebbi, mechanikus autókét próbáld, mert az elektronikáját nem tudod otthon megoldani. Nem azt mondom, hogy lehetetlen, mert én csináltam már itthon 500W-os erősítőt, de sok dolog kell hozzá. Mondjuk NYÁK-panel. Ha a tervezés nem megy, akkor egy NYÁK tervező is a gépedre (Eagle progi szerintem tökéletes), vasklorid a panel marásához, Weller-páka (a régi ruszki pisztolypákát utálom), forrasztóón, a cucc kiméréséhez és hangolásához oszcilloszkóp, de legalább multiméter (persze azzal nem egyszerű), stb...
Anno, mikor pulzáló sugárhajtómű építésére adtam a fejem, én egy audiogenerátort használtam a gyújtás szabályozására.
Keresel 6 voltos trabant dinamót vagy harckocsidinamók is vannak elfekvőbe itt-ott,némi szerencsével 24 voltos csepel teherautó dinamót is találsz ,én ilyennel termeltem az áramot tanyán ahol nem volt villany,35-40 volt-ig fel tud gerjedni,így töltöttem vele 2 db 12 és egy db 6 voltos akkut sorbakötve.Hegesztettem is róla,bár nem arra való,vannak külön hegesztő dinamók.
Generátorral nem vesződtem mert kényesebb,egyenirányító diódák kellenek,gerjeszteni kell,stb.
Azonkívűl a dinamót használtam a motor indítására is,önindítóként.Mert termel is áramot,de ha adjuk neki az áramot akkor villanymotorként funkcionál.
Régen autókon is alkalmazták a dinastartert (Steyr Puch),ami önindító volt majd a motor beindulása után dinamó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!