Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hol kapja a villanymozdony az...

Hol kapja a villanymozdony az áramot?

Figyelt kérdés
A felső vezeték az oké, de ez csak az egyik pólus (a konnektornak is két lyuka van, + a földelés). Maga a sín van még ott a közelben, ami fémből van, de ha az a másik pólus, akkor hol a földelés? Vagy ha a sín a földelés, akkor hol a másik pólus? És ha a sín is áram alatt van, akkor miért nem ráz meg, ha rálépek?
2009. jún. 29. 21:50
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%
# 7/10 Időpont 2009-06-29 23:33 ez fájt... :d Már ne haragudj, de jó nagy baromságot írtál. Tehát akkor. Magyarországon egyfázisú 50 hz es vasút villamosítás van, melynek felső vezetékes feszültsége 25 KV. A feszültség a fázison lévő felső vezeték és a földpotenciálon lévő sín közt van. A felállás kb. ugyan az mint otthon, az egyik a fázis, a másik a nulla, ami viszont földelve van az oszlopokon meg ahol a házba bejön. A képen látható mozdonynak nem azért van két áramszedője, hogy két fázist kap, hanem azért mert a másik áramszedő a pótalkatrész, amit akkor kell használni ha a hátsó szedő működésképtelenné válik, a képen lévő leó mozdonynak mindkét szedője felereszthető volt egyszerre. A másik szedő egy un. AFP tipusú, melyen két szén csúszólap van, de azok ugyanarról a vezetékről kapják az áramot. Ja és annak a mozdonynak is amin az afp van két szedője van, csak éppen nem látszik a képen.
2012. szept. 12. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
10/11 Időpont 2009-06-30 20:05 jól írtad, így van. De csak elméleti síkon gondolkodva: ha pl. egy szilit felnyomunk 32 be és tételezzük fel, hogy ebben az esetben állna a mozdony (mondom, szigorúan elméletben) és egyszerre érintenénk a kereket meg a sínt, akkor is érezhető lenne a dolog, mivel mintegy párhuzamos kapcsolásként kerülnénk a sín mellett az áramkörben. Persze nem a teljes áram, hanem csak annyi amennyit kirchoff bácsi leírt jó pár évvel ezelőtt... :)
2012. szept. 12. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%
Illetve még annyit, hogy a v41, v42 idejében még volt 16 ezer volt 50 hz el villamosított pálya is, ahol nagyobb áram folyt a kisebb feszültség miatt mint 25 ezernél, ezért is kellett nehezebb vonatoknál a két szedő, hogy megosztódjon az áramszedők áramterhelése. Illetve a szedők is rosszabb minőségűek voltak akkoriban még.
2012. szept. 12. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!