Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A nyugat-európai hadihajók...

A nyugat-európai hadihajók tényleg rossz hatásfokúak és feleslegesen túlbonyolítottak voltak a kínaiakhoz képest?

Figyelt kérdés
Valahol azt olvastam, hogy a kínai hajókat tök könnyű volt kezelni, teljesen egyszerű és nagyszerű megoldások voltak bennük, és nem kellett hozzájuk egy erdőt kivágni. Ha ránéz az ember egy régi angol hajóra, az már szemre is irtó bonyolultnak tűnik a rengeteg kötéllel és vitorlával, és látszik, hogy iszonyú sok nyersanyag kellhetett hozzá. Miért építettek ilyen bonyolult hajókat? És miért néz ki az összes újkori nyugat-európai hajó (angol, francia, spanyol) ugyanúgy?
2011. nov. 19. 12:13
 1/3 anonim ***** válasza:

A nyugat-európai hajók azért voltak bonyolultak, mert óceán átszelésre tervezték őket. Pont annyira volt bonyolult, amennyire szükséges volt.


A kínai hajóknak esélye sem volt elhajózni Európáig (rendkívül kemény egy ám út volt az régen, nem volt Szuezi csatorna, lehetett kerülni egész afrikát, ami nem éppen a biztonságáról volt híres akkor sem).


Európai hajók közül is voltak könnyű, gyors hajók, de a "modern" (akkori modern) hadihajóknak sokkal nagyobb utakkal, illetve sokkal nagyobb veszélyekkel kellett szembenézni. A kínaiak nyilazták egymást, esetleg hajítógépekkel támadtak - az európai hajók pokoli tűzerővel néztek szembe (képzeld el, amikor rádlőnek ágyúból pár percenként 10-25 vagy még több, darabonként 2-3-4-5 és még nehezebb, vas ágyúgolyókat) azért ehhez kell anyag, ami legalább ideig ellen képes állni ennek.


A kínaiak szuper "fejlett" hajóikat az ágyúkkal felszerelt EURÓPÁBÓL odaküldött (vagyis hatalmas utat megtett) hajók szinte veszteség nélkül elsöpörték. Pont emiatt a "pazarlás" miatt. Erre volt szükség.


Ennyi erővel meg lehetne kérdezni, hogy mi értelme a mai hajókat páncéllal megerősíteni, amikor lehetne fából is ácsolni őket :)

2011. nov. 19. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Annak idején gyerekfejjel láttam az Őfelsége kapitánya c. filmet Gregory Peck-el. Nem értettem azt a jelenetet amikor a délamerikai ország kiskirályával közölte, ha nem kapja meg a kért árut, rommá löveti a parti erődöt. És ez nem egy nagyon nagy, sokágyús hajó volt. A kínai hajók rövidtávú szigetközi mozgásokra jók voltak. Az európai hajók nagy raktere hadianyag tárolásra, a cél leküzdésére majd visszaútra a zsákmány szállítására szolgált.

A kínai hajók egy ilyen hadihajó közelébe sem tudott volna menni lőtávolon belül...

2011. nov. 19. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Attól függ mikor kérdezed. Azok a kínai dzsunkák amik teszem azt az ópium háborúk idején vették fel a harcot a britekkel már a 14.században léteztek.

Egy akkori nyugati hajóhoz képest bonyolultak voltak, egy 18-17.századihoz képest roppant egyszerűek.

Igen a kinaika könnyűszerkezetű hajókat csináltak, ennek ellenére a felépítésük miatt roppant jól viselték a tengeri utakat. Zheng He admirális a 15.század elején Afrikától Ausztráliáig az egész India óceánt bejárta. Egy népszerű elmélet szerint pedig a Földet is megkerülte Dél-Amerika és az antarktiszi partvidék érintésével.

A kincses flottája a leírások alapján 9 testű óriás dzsunkákból állt amik egy kisebb városnak feleltek meg.

Ezeknek a hajóknak jó ideig nem lett volna nyugati ellenfelük.

[link]

2011. nov. 20. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!