Ha egy tartályban 40bar nyomás van és 300C fok és ha ebbe a tartályba egy csepp vízet juttatok, akkor az vízgőzzé vállik vagy sem?
akkor miért nem tudnak megépíteni egy vízzel hajtott disel motort?
A disel motor besűríti a beszivott levegöt kb 1:20-ba, ettöl a süritéstől felmelegszik a levegő kb 400C fokra és kb 30bar nyomás van , ebbe porlasztja bele a gázolakat, de mivan ha gázolaj hejett vízet porlasztok be, és a hirtelen vízgözzé alakuló víznek hatalmas nyomása lessz ami lenyomja adugatyut. vagy túl naív vagyok? :)
Egy kicsit kevered a fogalmakat. Amit meg szeretnél valósítani, működik, gőzgépnek hívják. Beengeded a vizgőzt, kitágul, munkát végez, lökdösi a dugattyút. Aztán a fáradt gőzt visszavezeted a hűtőbe, kezdődik elölről a munka. Csak ehhez kell egy külső hőforrás, ami melegíti a vizet. A Diesel-motorban meg ugye valóban a meleg levegőben ég el a gázolaj, ott az lökdösi a dugattyút.
A motorban a befecskendezés előtt csak az összesűrített levegőnek van energiája. Ezt megkapta valahonnan, ezt most ne vizsgáljuk (de be kellett fektetni a kellő energiamennyiséget). Ezt az energiát csaknem teljes mértékben felveszi a víz, mikor gőzzé alakul. Megnő a nyomás, kitágul a gőz, átadja az energiája egy részét a dugattyúnak. Emlékezz: már az ő energiája sem egészen annyi, amennyi a levegőé volt. Na, a dugattyú megindul lefelé, munkát végez, majd visszatérne sűríteni. Ha lenne neki annyi energiája, de nem lesz, mert a csapágyak súrlódása és a segédberendezések hajtása is elvitt némi energiát, ráadásul ugye jó lenne, ha ez a szerkezet nem csak önmagát forgatná, hanem le is adna valamicske teljesítményt. Vagyis már nem tudja annyira összesűríteni a levegőt, mint előtte, még kevesebb lesz a bevitt energia, ebből vonódnak le a veszteségek... És egy idő után megáll a szerkezet, mert nincs semmi külső energiaforrás, ami az állandó veszteségeket pótolja. A gőzgépnél ez a kazán, ami fűti a vizet (jó, tudom, nem csak ennyit tesz, de ide most jó lesz így is), a Diesel-motornál pedig a gázolaj égése.
"hirtelen vízgözzé alakuló víznek hatalmas nyomása lessz ami lenyomja adugatyut. vagy túl naív vagyok? :)"
És azt nem gondolod hogy a gőz ha leadja az energiáját vízzé alakul? A gázolaj meg elég gázzá? A víz leéllítja abban a pillanatban az egészet!És miből állítasz elő nyomást, miből fecskendezel be?Energiamegmaradás törvénye!!!
És ha a csepp mérete nem elhanyagolható a tartály nagyságához képest? :-P
Sőőt... mondjuk a csepp nagyobb, mint a tartály! :-D
Kinga79, miért lenne ez egy perpetum mobile?
nem arról van szó hogy tisztán vizzel működik, hanem arról hogy jobb lett a hatásfoka a motornak, mert alapból hatalmas a hőveszteség, és ő ezt használta ki.
gondolom igy kevesebb hütés kell, mert biztos jobban hül igy a motor.
Idézlek: "de mivan ha gázolaj hejett vízet porlasztok be, és a hirtelen vízgözzé alakuló víznek hatalmas nyomása lessz ami lenyomja adugatyut. vagy túl naív vagyok? :)"
Szó szerint, így a helyesírási hibák nem az enyémek.
Itt azt írod, hogy vizet porlasztasz be, abból gőz lesz a nagy nyomás miatt, amely meglöki a dugattyút. Majd a folyamat ismétlődik. Magyarul a semmiből termelsz energiát. Ez másodfajú perpétummobile.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!