Trabant kísérlet, vélemények? Gondolatok? Kivitelezhető? Mit gondolsz?
A vizsgáztatáshoz átépítési engedély kell, ahoz meg egy terv, amit szakember készít, tehát ez kiesett!
A napelemről annyit, hogy drága, és kicsi a teljesítménye a Trabi súlyához. A kisérleti autók kis súlyúak, és szinte az egészet napelemek borítják, de még így is kicsi a hatótáv.
A "házi" használatra megoldás lehet az akkumulátoros meghajtás, de itt meg az akksik a drágák.
Valamelyik műsorban láttam egy GOLF I-et, amit "házilag" alakított át a gazdája (Angliában) de a napi 50-60 Km megtételéhez az autó motortere, és a csomagtartó is tele volt akkukkal.
Egy kisebb fajta automata váltós autót el tudnék képzelni, valami nagyobb feszültségű egyenáramú motorral ami le tud adi 15-20 KW-ot, és van rendes fokozatkapcsolója.
A Kozma utcai temetőben elektromos autókkal viszik ki a koprsókat a sírhoz, érdemes lenne átnézni azokat is, hátha jó ötleteket adnának...
Helyből több információt kéne gyűjtened, és számolni..
Ha az autó tetejére napelemet szerelsz, mondjuk 4 m2-t, arról max. le tudsz szedni nyáron, paneleket a nap felé fordítva (!) 600W-ot. Sejted mire elég ez?
Az ember rövid időre (néhány perc) le "tud adni" 300W-ot...
Fenti adatokból sok minden következik.
Régebben is építettek elektromos trabantot:
Persze a félvezetők, és úgy egyáltalán az elektronika kezdetlegessége miatt elég érdekes megoldások voltak "szokványosak" annak idején. Ma már igencsak fejlettebb a technika. Egyáltalán nem probléma elektromos autót építeni. Egyébiránt a műszakiztatás nem olyan nagyon vészes, bár kétségkívül macerás egy picit. Azért az is eredmény, hogy egyáltalán le lehet egy-egy ilyen járművet vizsgáztatni. A legegyszerűbb, amikor az ember kidobja a motort, és a motor helyére beépít egy elektromos motort. Valahol elhelyez pár akkut, meg beépít néhány elektronikus egységet, és gyakorlatilag azonnal használható autó az eredmény. Az erőátviteli rendszer megmarad (sebességváltó, kuplung stb.), amit úgy értek el hogy a paramétereiben nagyjából a benzines blokknak megfelelő teljesítményű elektromos motort kap az autó, egy speciális távtartó idommal. Ilyen építő szetteket, kiteket egyébként árulnak is tőlünk nyugatabbra. Ebben van egy motor, egy szabályozó, és az adott autóhoz méretezett legyártott távtartó elem. Aztán hogy az akkumulátorokat hogyan töltöd, az már egy külön téma, de jó ötlet a napelemes illetve a házi szélerőműves megoldás is. Hogy láss egy napjainkban kivitelezett igényes munkát adok egy linket:
És hogy milyen egy ilyen project, arról vannak képek itt:
Ha pedig komolyabban érdekel a dolog javaslom az index elektromos autókkal foglalkozó fórumát. Sok tapasztalt építő, illetve gyártásban aktívan résztvevő okos emberke diskurál ott a tapasztalataikról, és igencsak tanulságos topic, javaslom mindenkinek:
maci
A többi kép az építésről, az elektronikáról, szerelésről, szépen mappákba rendezve itt látható:
maci
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!