Mikor volt a gépészet csúcspontja?
Először is mi alapján definiálnád a gépészet csúcspontját?
febr. 15. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
2/16 A kérdező kommentje:
Mintha megállt volna, már csak elektronikája fejlődik. Az villamos szakma, nem gépészet
Milyen értelemben? Ez a kérdés így értelmetlen. gépgyártásra gondolsz? Vagy melyik ágára?
febr. 15. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
4/16 A kérdező kommentje:
Az 1960-as évekre kialakult a földi és légi járművek megközelítőleg mai formája.
Olyan nincs, hogy a gépészet csúcspontja, másrészt a jármüvek formája pont nem a gépeszet, hanem a dizájn területe.
febr. 15. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
6/16 A kérdező kommentje:
a működésükre nem jutott eszembe jó szó, de az is
"megközelítőleg"... Te magad írod. Azért az 1960-as évek óta pl. rengeteget változott az autó karosszériák felépítése sokkal többet tudnak a töréstesztek alapján. Eleve a mai teszt figurák "alapja" 1976-ban készült el, előtte próbálkoztak sok mindennel. De ami már tényleg jól használható volt 1976-ban készült. Azóta vannak "modern" töréstesztek és az alapján lehetett szép apránként fejleszteni a karosszérián sok minden apróságot. És itt akár kivülről nem látszoik, de pl. egy merevítő borda 2mm-odébb helyezése egy töréstesztnél már hozhat más eredményt.
Rengeteget változott az anyagismeret. A hozzá tartozó gyártástechnológia. Nézz meg akár csak egy 35-40 évvel ezelőtti 1200cm3-es motort és egy mait... Azzal, hogy a CNC techhnológia elérhetővé vált egészen durva szerkezetek legyárthatóak lettek. Protítpus gyártásnál ott a 3D nyomtatás, rengeteg olyat hozott amivel sokat fejlődött sok minden.
febr. 15. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
A gépészet (is) sikeresen integrálta az elektronika adta fejlesztési lehetőségeket. Mind a tervezésben, tesztelésben, gyártásban, és a működtetésben. Az, hogy például a gépjárművekben a blokkolásgátlót nem finommechanikai módszerekkel kell megvalósítani, hanem az elektronikai eszközök bevethetők a gépészeti megoldások egyszerűbbé tételében nem csökkenti a gépészeti megoldások értékét. A mai modern gépészeti megoldások általában gyors és precíz mérést és vezérlést követelnek meg, ami költséghatékonyan elektronikusan oldható meg, de ettől még számtalan gépészeti újítás és fejlesztés zajlik most is. Persze ezek döntő többségében már nem olyan látványosak, mint 60-80 éve voltak, de ez annak tudható be, hogy legtöbbször már csak a berendezések hatékonyságán javítunk, és ott, ha 1-2%-kal közelebb kerülünk az elméleti hatásfok maximumához az már nem túl látványos, ugyanakkor mégis sokkal több mérnöki zsenialitást igényel, mint mondjuk fél évszázada az eredeti szerkezetek megalkotása.
febr. 15. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem tudom mire gondolsz, de mindentéren ma a legfejlettebb.
febr. 16. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Vegyük csak a sugárhajtóművek fejlődését az utóbbi néhány évtizedben:
Az üzemanyag-fogyasztás nagyjából a felére esett vissza. Nagyobb nyomások, hőmérsékletek, megbízhatóság, de kisebb önsúly és mégis nagyobb élettartam!
febr. 16. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: