Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Egy nagy hajónál (pl. Titanic)...

Egy nagy hajónál (pl. Titanic) hogy nem folyt be a víz a csavarlapátoknál a hajótestbe?

Figyelt kérdés
Ugye a tengelyt a hajó belsejében hajtották meg a gőzgépek, de valahol ki kell vezetni a hajón kívülre, ahol a csavarlapátok találhatók. Teljesen laikusként kérdezem, hogy az mennyire bonyolult mutatvány, hogy ott nem jött be a víz?
aug. 30. 12:02
 1/9 anonim ***** válasza:
82%
Keress rá: szimering.
aug. 30. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A nagy Levin ***** válasza:
100%
Tömítés(eke)t raktak oda.
aug. 30. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
És ami meg befolyt egy kevés víz azt kiszivattyúzták.
aug. 30. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Koszi, utananezek...
aug. 30. 12:30
 5/9 anonim ***** válasza:
92%
Akkoriban inkább labirint tömítést tettek, szerintem a szimering újabb.
aug. 30. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

#5 - én úgy tudtam , hogy a labirint tömítés nem számít hermetikusnak.


Amúgy a legvalószínűbb, hogy gondosan méretezett tömszelencéket használtak, amelyekben zsíros kócot alkalmaztak.

aug. 30. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
12%
Pukiztál már fürdővízben?
aug. 30. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Kiegészítés:

A kóc azért volt nagyon alkalmas anyag, mert a víz beszivárgásától megduzzadt, így mindig megfelelő feszültség ébredt a tömítéshez. A mozgástól erodálódó kóc az olajjal és vízzel sűrű emulziót képzett, ami blokkolta a vastengely korrózióját és a viszonylag alacsony nyomáson képes volt hermetikusan tömíteni.


Rendszeres karbantartás mellett az ilyen tömítés csak viszonylag kis súrlódási veszteséget okozott a magas olajtartalma miatt.


Régen egyszerű eszközökkel is képesek voltak használható gépeket építeni. Ilyen tömítéseket mindmáig alkalmaznak az igénytelenebb vízcsapokon (főleg szakaszoló funkcióval), ahol nagyságrendnyivel nagyobb nyomást is képesek tökéletesen tömíteni, viszonylag kevés tekergetés mellett.

aug. 30. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Kívülről bontható/szerelhető tömszelencékben elhelyezett, zsírozott kóckötél, amit labirinttal (ez egy menetemelkedéses felület, ami forgás közben mindig visszahordja a vizet) kombinálva egész jól visszatartotta a vizet, de nem 100%-ban, és a tömítést is folyamatosan karban kellett tartani és szivattyúzgatni is kellett a beszivárgó vizet. Két tömszelence esetén már felváltva lehet karbantartani és nem tör be a víz.

Érdekesség: a mai magyar jégtörökön is kócos tömítéseket használnak. De ne a vízvezetékszerelő kócra gondolj, ezek csuklóvastagságú, fonott szerkezető anyagok, amik a tömítőszelencék bontásával cserélhetőek.

A kép bal sarkában látható egy ilyen tömítés:

[link]

(jobb katt, kép megnyitás új lapon)

aug. 31. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!