Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Egy vitatott fizikai kérdésre...

Pisttike kérdése:

Egy vitatott fizikai kérdésre szeretnék választ kapni HA egy autó 0-ról 70 km /órára gyorsít és ha elérte a 70 km/órát abann a pillanatban állóra fékezzük kissebb vagy nagyobb lesz a fék út ? mint ha egy autó folyamatosan halad 70 km/ órával?

Figyelt kérdés

2024. ápr. 27. 08:21
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Miért feltételezed hogy külömböző féktáv lenne.
2024. ápr. 27. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Mojjo ***** válasza:
100%
Természetesen ugyanakkora. Én sem értem, egyáltalán honnan jön a gondolat, hogy különböző lenne.
2024. ápr. 27. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ha pusztán elméleti fizika szinten érdekel a kérdés, akkor én sem értem. Ugyanakkora. A 70km/h az 70km/h, teljesen mindegy, hogy épp most érted el, vagy fél órával korábban.


Ha viszont kiszedjük a steril elméletből a kérdést és a valóságban vizsgáljuk, valódi autóval, akkor hosszabb lehet a fékút bizonyos autók és bizonyos körülmények esetében, bár a különbség annyira minimális lenne egy ilyen tesztnél, hogy valószínűleg nem lehetne következtetést levonni, az apró eltérést pedig be lehetne tudni mérési tévedésnek, vagy egy ismeretlen külső körülménynek.

2024. ápr. 27. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha meg akarjuk erőszakolni a kérdést, akkor igen, hangyafasznyival tovább tarthat első esetben. A motor a gyorsítás során jobban pörgött, a hajtásláncban minimálisan több energia volt még, gyorsabban pörögtek a tengelyek, melyeknek van némi tehetetlensége a fékezés pillanatában.
2024. ápr. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
16%
Elméletileg is minimálisan hosszabb lesz. Mivel a fizikai függvények folytonosan változnak nagyon sok esetben, így a gyorsulás függvény lassabban tud lemenni a negatív értékre, ha pozitív értékről indul, mintha 0-ról menne.
2024. ápr. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
52%

"A motor a gyorsítás során jobban pörgött, a hajtásláncban minimálisan több energia volt még, gyorsabban pörögtek a tengelyek, melyeknek van némi tehetetlensége a fékezés pillanatában."

#4 Mégis mitől pörögne jobban bármi is a gyorsítás végén, mint folyamatos haladáskor (feltételezve azt, hogy nem a végsebesség elérésének pillanatában vált sebességet). Még ha gyorsabban is pörögne valami, akkor is a kuplunggal leválasztható a motor a hajtásláncról. És mindezek után, még ha egy alacsonyabb fokozatban forgó motort is fékezni kellene, a fékek hatékonysága jóval nagyobb, azaz minden esetben blokkolni tudja még a hajtott kerekeket is. Szóval mitől is lenne különbség a két eset között?

#5 Mivel mindkét esetben 70 ről fékezünk, ezért a gyorsulás függvényünknek bizony mindkét esetben 0-nak kell lennie a fékezés megkezdésekor.

2024. ápr. 27. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

#6 Az a baj, hogy egy pusztán fizikai kérdésből akarunk itt gyakorlati megvalósítást kreálni, ezért rengeteg részlet tisztázatlan és garantálom, hogy mindannyiunknak más elképzelése van az egészről, elbeszél mindenki a másik mellett és soha nem jutunk közös nevezore.


Szerintem kár erőltetni a témát. Maradjunk annyiban, hogy pusztán elméleti fizika tekintetében, egyforma lesz mindkét esetben a fékút hossza és kész.

2024. ápr. 27. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Hát ha abban a pillanatban, ahogy megkezded a fékezést, leveszed a lábad a gázról, akkor abban a pillanatban erőmentes (inerciális) mozgásállapotból kezded meg a fékezést, ezért nem lehet különbség.
2024. ápr. 28. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Olyasmit akar kérdezni, hogy az autó intenzív gyorsulási állapota, "lendülete" okozhat-e nagyobb féktávolságot annak ellenére hogy az aktuális sebesség 70. Esetleg érzésból ugy tünhet hogy igen, mert az erőteljes gyorsulásból marad valami lendület, de a valóságban ahogy megszünik a gyorsítás az autó sebesége nem nő tovább. Nincs olyan hogy "gyorsulásilendület", ami valahogy ellenállna a fékezésnek.
2024. ápr. 28. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Maradjunk annyiban, hogy itt a tudományok>alkalmazott tudományok kategóriában egyforma a fékút, esetleg a közlekedés>autók, motorok kategóriában meg bele lehetne magyarázni, hogy valószínűleg miért nem...
2024. ápr. 29. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!