Az egyetemi műszaki és informatikai tárgyak általánosan miért nehezebbek a mateknál?
Nem beszéltem olyan sok emberről ilyen irányban és nem is mindenkivel esett ez szóba, de így röviden tömören a megnehezebb műszaki/informatikai tárgyak vagy nehezebbek vagy sokkal nehezebbek a mateknál. Senkitől se hallottam olyat, hogy mérnöki/infós szakon a matek lenne a legnehezebb. (főleg analízisre gondolok itt).
Ugye én másféle szakra járok, így nem tudom elképzelni ezt. Ugye a matek, a fizika, infó, műszaki tárgyak is ilyen logikai láncok összefüggéseiből állnak, egyik se olyan, hogy olvass el sok sok anyagot, amit nem nehéz felfogni de annyi anyagot megjegyezni nagyon nehéz.
Nyilván nem ugyanazok, de azért komoly kapcsolatban állnak egymással, akkor valaki így eltudná mondani, miért nehezebb mindenkinek/szinte mindenkinek, vagy minimum nagyon sokaknak? A nagyon jó matekosok jó esetben matekból annyira nem szívnak, de infóból/műszaki tárgyakból igen, nyilván eltérő mértékben az előző és az utóbbi esetben is.
Az anyagmennyiség önmagában nem a fő problémák egyike? Nehezebbek az összefüggések? Vagy több tudományterület van egybe és azért?
Egyébként az jó logika, hogyha több tudományterületet kell egyben nézni viszonylag mélyen, akkor az nehezebb, mintha csak egyet kéne extrém mélyen? Tehát egybe fizika,matek,infó három X nehézségben, (ami mindegyiknél eléggé nehéz és mély) akkor az olyan nehéz, mintha csak matek lenne 5x mélységben?
"Egyébként az jó logika, hogyha több tudományterületet kell egyben nézni viszonylag mélyen, akkor az nehezebb, mintha csak egyet kéne extrém mélyen?"
Ezt azért így nem mondanám, nem lehet ezt kijelenteni szerintem.
Pont azért könnyű a matek sok egyetemen, mert amúgy baromira nehéz. A legtöbben, akik nem matekosok, nem tudnának ismert definíciók, tételek alapján egy olyan feladatot megoldani, amihez hasonlót nem láttak előtte. Így a matek zh-k kb már ismert mintafeladatok megoldására korlátozódnak.
Jóelső, akkor analíziaből milyen feladat baromi nehéz amit nem adnak fel az egyetemeken? Mármint ahol nem túl nehéz.
Azért a BME extrém matekos hely, mégse a matekot tartják legnehezebbnek az infó szakosok és a villamosmérnökök, de gondolom a gépészek se, de arról így konkrétan nincs "adatom", csak a vikről.
#2 nézegess matek szakos zh-kat analízis/kalkulus I-III tárgyakból és egyből érteni fogod. Első arra próbált célozni, hogy matek szakhoz képest ""butítanak"" rajta, mert egyrészt nincs rá olyan mélyen szükségetek, másrészt többen véreznének el rajta.
De a ti matekotok meg nehezebb, mint amit gazdaságin tanítanak, szóval nem annyira van ""lebutítva" ezt csak matek szakhoz viszonyítva értettem.
#2: A matek csak egy eszköz a legtöbb szakmai tárgyhoz.
Egyáltalán nem volt extrém a matek, én még az osztatlan villamosmérnöki szakot végeztem a BME-n. A mai helyzetről nem tudok nyilatkozni.
Analízisből baromi nehéz feladatot?
1) Van-e olyan valós-valós függvény, amely minden pontjában folytonos, de sehol se differenciálható? (Van, minden fogalmat ismersz, konstruáld meg, még csak nem is olyan bonyolult maga a függvény).
2) Elemi analízisből tudjuk, hogy ha az f_n függvénysorozat egy H halmazon egyenletesen konvergál az f határfüggvényhez, akkor f folytonos lesz minden olyan H-beli pontban, ahol az f_n függvények mind folytonosak. Ez a feltétel azonban lényegesen gyengíthető. Meddig gyengíthető? (Kvázi-egyenletes konvergencia)
3) Van-e olyan függvény, amelynek a deriváltja egy Lebesgue-nullmértékű halmaz kivételével mindenütt nulla, mindenütt differenciálható, de mégsem konstans? (De még mennyire)
4) Tfh. a H halmazon a g alulról, h felülről félig folytonos, és h=<g minden H-beli pontban. Igazoljuk, hogy ekkor van olyan H-n értelmezett folytonos függvény, melyre h=<f=<g minden H-beli pontban.
Csak úgy eszembe jutott pár. Minden fogalom ismert. Tessék, csináld. Az, ha nem látod, hogy mennyi mindent nem tudsz, annak tanúbizonysága, hogy nagyon nem értesz a területedhez. Én matematikus vagyok, és pontosan tudom, hogy ha egy évezredig élnék és tanulnék, még akkor sem tudnám még azt a hatalmas tudásanyagot sem megtanulni, amit csak ma tudunk matematikából. Nem is beszélve más tudományokról.
"Csak úgy eszembe jutott pár. Minden fogalom ismert. Tessék, csináld. Az, ha nem látod, hogy mennyi mindent nem tudsz, annak tanúbizonysága, hogy nagyon nem értesz a területedhez. Én matematikus vagyok, és pontosan tudom, hogy ha egy évezredig élnék és tanulnék, még akkor sem tudnám még azt a hatalmas tudásanyagot sem megtanulni, amit csak ma tudunk matematikából. Nem is beszélve más tudományokról."
Oké, de én nem vagyok matematikus, csak érdeklődöm a téma iránt, egyetemista vagyok de a matekot bőven nem matek szak szinten tanultam. Még jó hogy nem tudom mit nem értek, nem is tanultam őket soha, honnan tudnék a létezésükről? XD
De azt azért leírom, hogy a kérdés alapvetően az volt, hogy miért nehezebbek a műszaki/infós táegyak a mateknál. Ezt továbbra sem tudom, a kérdésben leyrtam, miéárt furcsa ez nekem. Az első kommentjére reagáltam, arra a reagálásomra meg te. De ha olyan könnyű lenne a matek, akkor nem bukna meg villamosmérnök szakon annyi hallgató belőle, mint amennyi. De akkor nem értem, hogy nagyon matekos helyeken miért ilyen típusintegrálos feladatokat adnak fel. Vannak nehéz helyeken olyan feladatok is, amik nem típusintegrálok, vagy típushatárértékek, de sok ilyen feladat van, hogy nem nehezebb szöveges analízis, hanem integráld le ezt meg azt.
"Pont azért könnyű a matek sok egyetemen, mert amúgy baromira nehéz. A legtöbben, akik nem matekosok, nem tudnának ismert definíciók, tételek alapján egy olyan feladatot megoldani, amihez hasonlót nem láttak előtte. Így a matek zh-k kb már ismert mintafeladatok megoldására korlátozódnak."
Szóval a tanárok hű de kedvesek és nem akarják buktatni a hallgatókat? Ironikusan hangzik. De amúgy nagyon matekos mérnök/infós szakokon is sok a bukás, szóval azért eléggé nehéz!
"Az egyetemi műszaki és informatikai tárgyak általánosan miért nehezebbek a mateknál?"
Nem gondolnám hogy ez általánosságban igaz, de vizsgáljuk meg mégis hogyan lehet valóságalapja!
Egy mérnöki/informatikai képzésen a szükséges mértékben tanítják a matematikát. Azaz a későbbi műszaki tárgyak arra a matematikára épülnek amelyeket megtanítanak (vagy legalábbis ideális esetben...)
A lényeg abban áll hogy az adott műszaki tárgy igényli a megfelelő matematikai alapokat, és erre szuperponálódik a műszaki tartalom, a szakmai ismeret.
Tehát műszaki tárgy = matematika + szakmai ismeret.
Ebből látszik hogy a műszaki tárgy épp a szakmai ismerettel több mint a matematika, így persze hogy nehezebb, amint a fenti képlet sugallja.
De! Térjünk vissza az általánosításra, amellyel a mondandómat kezdtem. Látnunk kell hogy a matematika önmagában igen nagy ismeretanyag, a műszaki felsőoktatásban ennek egy jelentős leszűkítése az oktatott tananyag. Egy mérnöknek pl. megtanitják a differenciál -és integrálszámítást, az egy és többváltozós analízist, a differenciálegyenletek témakörének egy szeletét és bizonyos numerikus módszereket. Ezek sem kis címszavak, és ha csak a diffegyenleteket tekintjük, rengeteg olyan altémakör van amelyet a mérnöki és informatika képzésben nem érintenek. Ha ezeket is bevesszük azon "matematika" címszó alá amellyel össze kívánunk hasonlítani néhány igen nehéz műszaki tárgyat, akkor nagy eséllyel a matematika lenne a nehezebb a mérnök/informatikus hallgató számára.
Végszóként annyit, a diffegyenleteket alapvetően kvantitatív és kvalitatív megközelítésben szokás tárgyalni, utóbbi az amelyik igen száraz és nyers anyag, különösen ha elmélyedünk benne... Meg persze ott vannak a parciális differenciálegyenletek és numerikus módszereik, variációszámítás, amelyek igen elhanyagolt területe a műszaki matematikai oktatásnak, annak ellenére egyébként hogy pl. a végeselemes szoftverek ezen alapulnak.
"Nem gondolnám hogy ez általánosságban igaz, de vizsgáljuk meg mégis hogyan lehet valóságalapja!"
Akkor miért nem mondja azt senki adott karon, hogy a matek lenne a legnehezebb? Legalábbis én olyat nem hallottam mondjuk a bme ről, pedig ott köztudottan a matek (is) nagyon szívás.
Szinte mindenki vagy mindenki ugyanazokat a tárgyakat jelöli meg egy adott karról és senki se a matekot teszi be a legnehezebb 1-2 tárgy közé, maximum mondjuk 3. legnehezebbnek.
Tehát műszaki tárgy = matematika + szakmai ismeret.
"Ebből látszik hogy a műszaki tárgy épp a szakmai ismerettel több mint a matematika, így persze hogy nehezebb, amint a fenti képlet sugallja."
Igen de a műszaki (vagy informatikai) tárgy matekos része nem olyan mély, mint a rendes mateknál.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!