Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A megújuló energiaforrások...

A megújuló energiaforrások (szél, nap, víz stb) által termelt áram tárolásához nem lehetne opció a hidrogénné alakítás?

Figyelt kérdés

Olvastam, hogy a hirdogénüzemű autók azért nem terjedtek el igazán, mert a hidrogén elemi állapotban csak csekély mértékben fordul elő. Előállításához elektromosság kell (víz elektrolízise), és azt az elektromosságot, amit erre fordítunk, közvetlenül az autó meghajtására is lehet fordítani, felesleges még egy folyamatot beiktatni.


Közben meg olvasni arról is, hogy a megújuló energiaforrásokkal a legnagyobb probléma a tárolásuk, hisz nem mindig fúj a szél, süt a nap stb. Nem lehetne megoldás az így megtermelt energiát akkumulátorok helyett "hidrogénben tárolni"? Talán még környezetbarátabb is lenne. Egy autót is gyorsabb lenne hidrogénnel megtankolni, mint árammal feltölteni.


2022. febr. 7. 10:08
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
0%
Épp tegnap olvastam, hogy a tengerek mélye alkalmas az energia tárolásra, de még a tavak is, csak kisebb kapacitással. A tenger mélyén telepumpálnak vízzel egy rugalmas csövet, amitől az meghízik. Amikor szükség van az eltárol energiára, akkor csak kinyitják a csapot, a víz nyomása összenyomja a csövet , kiáramlik a benne tárolt víz, amivel turbinát hajtanak. Írta is a cikk, hogy rengeteg energia megy veszendőbe, mert sokszor nem tudják azonnal elhasználni a megtermelt energiát, az akkumulátoros tárolás meg nagyon drága.
2022. febr. 7. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
75%

"A megtermelt hidrogént pedig sokkal macerásabb szállítani, mint az áramot, szóval személygépjárműveknél nem valószínű, hogy a hidrogén valaha el fog terjedni."


Svájcban már van legalább 10 hidrogénkút. Első körben persze nem az üzemanyagcellás személyautók mozgatják az ipart,hanem az árufuvarozás. A hidrogéncellás teherautók belföldi üzemben sokkal jobban kihasználhatók és könnyebben üzemeltethetők, mitn az elektromos jármávek. Valamikor 2 éve érkezett az első 7 hidrogéncellás Hyundai teherautó Svájcba ( nem kisteher, hanem 40 tonnás pótkocsis szerelvény :D ) a tesztüzem olyan jól alakult, hogy mára ha jól emlékszem valami 150-160db ilyen szerelvény szeli az utakat( részbe nazért, mert útdíjmentességet kaptak a hidrogénes gépek) és a két legnagyobb élelmiszeráruházlánc valamint egy másik üzletlánc tavaly nyilatkozatott tett, hogy annyira sikeresnek tekintik az első majd két évnyi próbaüzemet, hogy mostantól nem fognak több dízelt rendelni hanem átállnak a hidrogénüzemre. Mindhárom lánc a boltokon és szupermarketeken felül üzemanyagtöltőállomás-hálózatot is üzemeltet. Ennek a három cégnek a flottája több száz pótkocsis teherautóból áll és raktuk kívül fut ezekből a 3 legnagyobb svájci fuvarozócégnél is.


A tervek szerint 5 éven belül 1500db fölé nő a hidrogéncellás teherautóflotta és emiatt bővül a kúthálózat is. Ha meg már kút van az teret nyit a hidrogéncellás személyautók elterjedésének is.

2022. febr. 7. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
76%
#12 , én is nagyon pártolom a hidrogénüzemet, de más csoportokban lehúzták, mert, hogy veszélyes üzem és nehéz tárolni. Most meg azt veszem észre, hogy eszméletlenül nő az elektromos autók száma. Szerintem még lesz egy két álmatlan éjszakájuk a mérnököknek, mire lejátsszák ezt a meccset. Az minden esetre érdekes, hogy van olyan parkoló , ahová nem engedik be az elektromos járgányokat a több tűzeset miatt. Nem válik előnyére, hogy alig lehet eloltani egy ilyen autót, ha kigyullad.
2022. febr. 7. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
40%

Én nem pártolom egyiket sem, nekem jó a turbóbenzin xD


Viszont a nagyhaszonjármű kategóriában elég sok hátránya van az akkus üzemnek. A fenti példában szereplő pótkocsis Hyundai 700baros kúton 15 perc alatt teletankolható és a hatótávja egy töltéssel 400km körül van. 800km-t már nemzetközi forgalomban sem mennek a kamionok naponta, belföldön pedig simán megoldható a napi két tankolás. Pl a Sparos teherautó induláskor megtankol Üllőn a raktárnál, majd lecsapat Nyíregyháza-akármi, Nyíregyen újratankol és jön vissza. Ez egy a munka szempontjából is fenntartható valami.


Teljesen elektromos nyerges Ivecoról hallottam infót, cityliner félpóttal ( kb 28t össztömeg) egy töltéssel 200km a hatótáv és a töltés az valami 4 óra ( ebben nem vagyok biztos ).


A dízelhez képest a hidrogén munkaidő szempontjából is alternatíva,mert a töltés nem jelentős időveszteség. Akkuról ez nem megy..


Üzem szempontjából a teherforgalomban ( pótkocsis teherautóknál, a nyergesnél ez szerintem nem kivitelezhető) a hidrogén alternatíva lehet a dízellel szemben - az üzemeltetés szempontjából. Az özemanyag előállítás és tárolás szempontja az egy másik kérdés :)

2022. febr. 7. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
59%
2022. febr. 8. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
40%
Kb azért nem, mert az akkumlátorok elég gyorsan fejlődtek az elmúlt 20 évben. Ha nem fejlődtek volna ennyít, akkor mostanra valoszinűleg már lenne valamilyen hidrogénes technika legalább az autok számára. Szerintem mostanra végleg versenyképtelenné vált, mert a hidrogén átalakítása, tárolása, szállítása nem lesz számotevően olcsobb, az akuk meg tovább fejlődnek. És persze nem csak az akkumlátorokról van szó, hanem arról, hogy az elektromos töltőhálozat lényegesen olcsobb, mint a hidrogén töltőhálozat.
2022. febr. 8. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
40%
Az lítium aksival az lesz a gond, hogy nem elég a kibányászható lítium azoknak a céloknak az eléréséhez amihez kéne. Ha az összes lítiumot felhasználnák, akkor a teljes gépkocsipark feléhez sem lenne elég, és akkor hol vagyunk a többi energetikai megoldástól. A házi energiatároló rendszerek, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek hogy a napenergia alkalmazása tovább terjedjen, még csak most kezdenek felfutni, és azoknak is jelentős lesz a lítium igénye. Másrészről a lítiumtechnológia nem karbonsemleges, mivel jellemzően az autókat éjszaka töltik, amikor nincs zöld energia a hálózatban. Erre megoldás lehet hogy nappal töltenek zöld árammal puffer aksikat amiből éjszaka visszatöltik az autókat, de ebben az esetben még több lítiumról beszélünk, és még csak a közlekedésnél tartunk, hol van még az egész gazdaság karbonsemlegessége. Persze bevethetjük az atomot az alaperőművekhez, de ennek használata is jópár kérdést felvet. Hosszútávon az egyedüli megoldás a hidrogén, és ezt nem én, hanem japók mondják, akik fukusima után nagyon ráálltak a témára. Különben ha jól belegondolunk, napenergia esetén hatásfok, veszteségek helyett inkább használhatóságról kéne beszélni, és nem azon sopánkodni hogy mennyi megy belőle pocsékba a tárolás, átalakítás miatt, hiszen egy végtelen, ingyenes erőforrásról beszélünk, ami nem egy csap amit kinyitunk, hanem ha használunk belőle, ha nem, mindig hihetetlen mennyiségben rendelkezésre áll. Szilícium a leggyakoribb ásvány a Földön, napelemmel akár az összes sivatagot gond nélkül beboríthatnánk, tehát villany lenne bőven, víz korlátlanul rendelkezésre áll a hidrogén előállításához, az üzemanyagcella technológia már most mindenhol használható, már csak rajtunk múlik.
2022. febr. 8. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
52%

Közben rákérdeztem a fenti példában szereplő országban mennyibe kerül a Hidrogén tankolása és azt az infót kaptam, hogy 100g (0,1kg) hidrogén az 137,6 rappen azaz 1,376Frank ( a benzin/gázolaj 1,75-1,85 között van jelenleg).

A Toyota Mirai II fogyasztása állítólag 0,75kg/100km, a többi hasonló méretű autót is ennyire írják míg a némileg nagyobb Mercedes GLC 0,97kg-t kér 100km-en. Helyi áron átszámítva ezek a hidrogéncellás autók 5,7-6,1 liter benzinnek megfelelő árú hidrogént fogyasztanak 100km-en ami azért árban szerintem versenyképes.


Az, hogy a franciáknak nem jött ki egy cégnél a matek 51 buszra az nem mérvadó,főleg annak tükrében hogy a szomszédaiknaknál működik ugyanez.

2022. febr. 10. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!