Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mennyibe kerülne manapság egy...

Mennyibe kerülne manapság egy egyszemélyes gépkocsi ?

Figyelt kérdés
Nézem az utakon járó autókat, legtöbbjében egyetlen ember utazik. Ez luxus, ha azt nézzük, hogy beteg a bolygó. Több városban bérelhetők elektromos robogók. Ez személygépkocsival nem működne ? Ma már olyan a technika fejlettsége, hogy nem lenne nagy kunszt összehangolni az ilyen járműveket, lecsökkentve a dugókat. Ha az állam üzemeltetné , megérné bérelni, ahelyett, hogy megvásárolnék több millióért egy saját kocsit.
2022. jan. 7. 20:01
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Hasonló okból készültek pl. a bérelhető bubi biciklik, vagy az elektromos rollerek népszerűsége is jó ilyen szempontból, szóval van benne ráció. A gond az, hogy az államnak túl sokba kerülnének, és ahhoz képest nem biztos, hogy olyan sokan feladnák a személyautók kényelmét. A vásárlási szokások amúgy sem a kisautók felé mennek, hanem a minél nagyobb, robusztusabb autók felé.
2022. jan. 7. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
83%
Az a baj, hogy kozos lonak turos a hata. Ha senki sem erzi sajatjanak, akkor nem vigyaz ra, igy egy uj autot 1-2 ev alatt kb nullara amortizalnak az emberek. Igy ez kornyezetszennyezobb lenne, mint a mostani allapot.
2022. jan. 7. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
94%
Egy egyszemelyes auto nem foglal el szignifikansan kisebb helyet es nem fogyaszt annyival kevesebbet, mint egy negyszemelyes. Cserebe hasznalhatatlan: ha ket ember megy ugyanoda, mar ketto kell belole, csomagot nem tudsz vinni max. egy laptoptaskat. Igazabol aranyaiban sokkal rosszabb a hatekonysaga, mint akar egy ketszemelyes Smartnak vagy valami VW e-upnak.
2022. jan. 7. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Van ilyen autó, de az emberek nem szeretnének ilyen autót birtokolni a jelek szerint, különben nagyobb érdeklődést mutatnának íránta. Renault Twizy a neve, és biztos más gyártónak is van hasonló terméke.
2022. jan. 7. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
#4 azert az amugy 2 szemelyes Twizy-t autonak nevezni picit tulzas, max. 50-et megy es a 2 utason kivul egy laptoptaska _sem_ fer bele. Quad, kasztnival...
2022. jan. 7. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Lehetne ösztönözni az embereket, hogy ilyen kis járművet használjon.
2022. jan. 7. 21:14
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

#6 es megis minek? Hogy tomegkozlekedes helyett egyesevel uljenek autoba? Vagy mindenki tartson otthon ketto ilyet, vagy egy 'normalis' autot elmenni vasarolni meg nyaralni plusz egy ketszemelyest? Esku nem ertem mit akarsz ebbol kihozni, az otleted nem jo, az autogyartok se kapkodnak erte, nem veletlenul. Minel kisebb egy auto, aranyaiban annal dragabb mert pl. a gyurodesi zonakat nem lehet lesporolni, a motor sem a benne levo femtol draga hanem a munkaoraktol meg a fejlesztesi koltsegektol.


A Smartokon pl. annak ellenere h. k..vadragan arultak ujonnan, valami 2500-3000 euro kozotti vesztesege volt a Mercedesnek es csakis a kibocsatasi kvota miatt arultak evekig.

2022. jan. 7. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

"lecsökkentve a dugókat"

Ezt mondjuk én sem teljesen értem, hogyan csökkentené ez a dugókat.

2022. jan. 8. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Közlekedésbiztonsági okokból is problémás. Mivel a tengelytáv lecsökken, ill. a geometriai méretek a magasság kivételével, ezért sokkal instabilabb lenne, nem tudná garantálni a menetbiztonságot. Az uthibákra is érzékenyen reagálhat egy ilyen, esetleg egy karambolról még nem is beszélve, a többi "normál autó" ehhez képest már-már közelíti a kamion nagyságrendet.

Szigorúan belvárosban, korlátozott sebességig lenne csak használható (ezt a korábban belinkelt Renault példány paraméterei is alátámasztják) így lényegében az univerzális felhasználás lehetősége csorbát szenved, márpedig az emberek nagyrésze a gépjárművekkel szemben meglehetősen széles tartományban mozgó, legkülönbözőbb igényeket támasztják.

A belvárosi dugók tudatosabb gépkocsihasználattal lennének csökkenthetőek, ill. az autósforgalom külvárosba való terelésével, preferálva a tömegközlekedést, ezt Prágában pl. már meg is oldották.

2022. jan. 9. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!