Egy vadászgépnek menyivel kéne a föld légterében repülnie hogy el égjen?
Még az égés előtt, alacsony sebeségről gyorsulva, már 5-6 ezer km/h sebeségnél biztosan sulyos szerkezeti károk keletkeznének, darabokra hullanna a gép. De lehet hogy már 3-4 ezernél is. A tipikus vadászgép aluminiumból van ami nem túl hőállo, pár száz fokon már gyengül, plusz a megnövekedett mechanikai igénybevétel miatt, lehet hogy 3-4 ezer km/h-nál deformálodna gép eleje, és a szárnyak belépőéle. És ezután kérdéses lenne, hogy tudna tovább repülni.
Az SR-71 3500 körül ment, és a gép törzse 300-400 fokra melegedett, ezért titániumból épitették, ezért gondolom, hogy egy átlagos vadászgép is ennyire melegedne. Ha jól emlékszem a Konkord 150-200 fokra melegedett és 2200 körül haladt.
Mach 5-6 felett, még a jóval ritkább légkörű 10-12 km magasságban is már szinte csak a kerámia jó a legnagyobb terhelésnek kitett részeken, ott ezer fok feletti hőmérsékletek vannak.
A visszatérő űreszközök 20-25 mach tempóval érkeznek a ritka légkörbe, jóval efelett a magasság felett is több ezer fokos terhelést kapnak.
Vagy kerámia kell, vagy olyan bevonat, ami éppen azzal hűt, hogy folyamatosan elpárolog.
A visszatérő űrkabinok alján ilyet használnak, jó vastagot, ennek jó része elfogy, mire lelassulnak.
Értelemszerűen ilyen vastag, elpárolgó bevonat repülőre nem jó, állandóan pótolni kéne.
Ott marad a kerámia és esetleg aktív hűtés, gázkibocsátás, ami valamennyire elzárja a forró plazmától a felületet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!