Mi a különbség az elemi és kompenzált fogaskerekek közt? Mind kettő lehet egyenes vagy ferde fogazású is?
"Mi a különbség az elemi és kompenzált fogaskerekek közt?"
Az elemi fogazáshoz képest a fogprofil el van tolva a sugár mentén pozitív vagy negatív irányba. Szóval az osztókör sem szimmetrikusan "középen" lesz a két fogaskerék közt.
Ha jól emlékszem, olyankor szokták használni, amikor a fogaskerék méret az adott modulhoz már a minimális fogszám körül van, és ezzel javítják a legördülési kontaktust.
"Mind kettő lehet egyenes vagy ferde fogazású is?"
Igen.
Nekem műszaki tanárokkal sosem volt ilyen rossz tapasztalatom, ezek szerint szerencsésebb voltam. Csak sajnos rég volt.
Ezért amit a használat okáról írtam, az csak rémlik.
A ferdefogazás viszont tuti, hogy van, emlékszek, hogy volt rá számoló képlet is kompenzált fogazáshoz.
Még egy pont a kompenzálthoz. Amikor nagyon nagy és kisebb fogszámú kerék kapcsolódik, elég nagy alámetszés alakulhat ki, ami gyártásra, alkalmazásra is probléma, ilyenkor is használják a kompenzált fogazást, szintén a jobb legördülés fenntartása érdekében, az csökkenti a zörgést meg a kopást is.
Istenigazából a kettő, amit írtam, összefügg. Kis fogaskerék kis fogszámmal találkozik nagy fogaskerékkel nagy fogszámmal, itt előáll a kicsinél a túl kis fogszám probléma is meg az alámetszéses gond is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!