Legyen A az origó, indítsuk innen a vektorokat. A B-be mutató vektort jelölje b, az C-be mutatót c. Képezd b és c skalárszorzatát, majd oszd le a b, c vektotok |b|, |c| hosszával. Így megkapod a kérdéses szög cos-át. Ennek arccos-át képezve megkapod a kérdéses szöget.
2010. aug. 19. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Hát én nem úgy csinálnám ahogy az előzőek, ezért leirom:
Kiszámolnám a három pont által alkotott háromszög oldalainak hosszát (rávetiteném a háromszöget egy sikra), innen a koszinusz tétellel kiszámitható akármelyik szögének a koszinusza, amiből pedig a szög is kiszámitható.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!