Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Szög kiszámítása 3D-ben?

Szög kiszámítása 3D-ben?

Figyelt kérdés
Van 3 pontom (A, B, C) a térben, a koordinátáikat ismerem. Hogy számítsam ki az AB és az AC szakasz által bezárt szöget?
2010. aug. 19. 12:36
 1/9 anonim ***** válasza:
Vektorok. Ismered a hosszukat, ismered a skaláris szorzatukat (mondjuk), ebből megvan egy trigonometriai egyenlet.
2010. aug. 19. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Na, hülye vagyok, a vektoriálist ismered...
2010. aug. 19. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
skalárissal egyszerűbb
2010. aug. 19. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Konkrét képletet írjatok plz, mindent elfelejtettem már matekból :) Egy programhoz kellene.
2010. aug. 19. 14:35
 5/9 anonim ***** válasza:

Legyenek a három pont koordinátái rendre

(a_1, a_2, a_3)

(b_1, b_2, b_3)

(c_1, c_2, c_3)


A vektorok kiszámítása: vég - kezdet. Tehát:

AB(b_1-a_1, b_2-a_2, b_3-a_3)

AC(c_1-a_1, c_2-a_2, c_3-a_3)


A skalárszorzat:

AB.AC=(b_1-a_1)(c_1-a_1)+(b_2-a_2)(c_2-a_2)+(b_3-a_3)(c_3-a_3)


Ennek kell venni az arc cos-át, és megvan a szög.

2010. aug. 19. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Ez sztem nem egészen jó, bőven 1-nél nagyobb szám is kijöhet ezzel a képlettel, abból meg nem lehet arc cos-t számolni...
2010. aug. 19. 16:58
 7/9 anonim ***** válasza:

Mert az előző válasz nem teljes.


szükség van a két vektor hosszára, és azok szorzatával el kell osztani.


[link]

2010. aug. 19. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Legyen A az origó, indítsuk innen a vektorokat. A B-be mutató vektort jelölje b, az C-be mutatót c. Képezd b és c skalárszorzatát, majd oszd le a b, c vektotok |b|, |c| hosszával. Így megkapod a kérdéses szög cos-át. Ennek arccos-át képezve megkapod a kérdéses szöget.
2010. aug. 19. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Hát én nem úgy csinálnám ahogy az előzőek, ezért leirom:

Kiszámolnám a három pont által alkotott háromszög oldalainak hosszát (rávetiteném a háromszöget egy sikra), innen a koszinusz tétellel kiszámitható akármelyik szögének a koszinusza, amiből pedig a szög is kiszámitható.

[link]


Lehet, hogy nem a legjobb és leggyorsabb megoldás, de 3D geometriát nem ismervén, ezt tudom csak mondani. :D

2010. aug. 20. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!