Szeretnék vásárolni benzinmotort,de kamu szagot érzek,melyik lenne jó? (cél : ár lehető legkevesebb,LE legtöbb,lehetőleg 4 ütemű)
Láttam 3,5 LE motort 40 ezerért
Láttam 7,5 LE motort 26ezerért....kicsit furcsálom.
Az sem érdekel,ha szét kell kapjam a láncfűrészt,nekem csak a motor kell.
Ezen az oldalon találtam tisztán egy motort is(7,5):
Ez szerintetek van 7,5LE vagy kamu?
Érdekes iskolába járhattál. Hány éves vagy? (bocs lehet h. indiszkrét). De ez tényleg középiskolai anyag kb. 70 éve, mert amikor készültem az érettségire nagyapám mesélte, hogy náluk is kb. ugyanez volt.
Körmozgás kerületi sebessége (ennyivel fog haladni a cuccosod): v=2*pi*r*f (ahol r a kerék sugara méterben!, f a fordulatszám 1/sec-ben) és akkor a sebességet m/sec-ben kapod. Ezt átrendezed és az f=v/(2*pi*r) Tehát ha pl. 25 km/h-val akarsz menni és a kereked átmérője 60mm (sugár 30mm azaz 0,03m) akkor a szükséges fordulatszám: 25km/h->(gyakorlatilag)7m/s f=7/(6,28*0,03)=233 1/sec (14 000 fordulat/perc) kb. a történet itt bukik, mert ennyit nem fog tudni forogni. De ha mégis... Az aszfalt és a gumi között a gördülési ellenállási tényező kb. 0,007, ebből az ennek leküzdéséhez szükséges F=G*0,007 (oszthatunk 4-el, de felesleges mert majd később vissza kell szorozni) F=1300*0,007=9,1 N (az 1300 az kerekítve a 130*9,81) ennyi erő kell a sebesség tartásához + közegellenállás amit most nem számolunk. A hajtómű hatásfok nem méretezett hajtómű esetén max 50% /de a gyakorlatban ennyi se lesz, ezt számolhatnánk később is/ csak a mozgás fentartásához legalább 20N erő kell. A nyomaték M=20N*0,03m=0,6Nm a szükséges teljesítmény amit a kerékre rá kell adni: P=2*pi*f*M=6,28*233*0,6=878W (kb. 1,2 LE). És ebben nincs benne a közegellenállás ami egy 130kg-os ember esetén nem kevés (ezt most nem számolom ki, hogy 25km/h esetén egy kb. 130kg-os embernek mennyi a közegellenállása), és ez csak ahhoz kell, hogy a mozgást fentartsuk. Nincs benne a gyorsításhoz szükséges teljesítmény. És nincs benne a teljesítmény-fordulatszám-nyomaték görbéje a motornak, és nincs benne az sem, hogy hogyan fogsz elindulni. Azért ne felejtsük el nem ugyanaz az indítása egy villanymotornak meg egy robbanó motornak. Mert akkor még kell egy kuplung szerkezet is (további pár százalék hatásfok veszteség).
És a fentiek közelítő számítások! Csak durva becslés a dolog kivitelezhetetlenségének bizonyítására.
20.
Anno az iskola egy elit hely volt,mostmár csak alkoholista kőműveseket nevel az egyenes fal rakására 3 évig.
Ezért kell a váltó,áttételek. Ez itt a gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!