Fogaskerék alapkör és gördülőkör meghatározása?
Sziasztok!
Az érdekelne, hogy hengeres fogskerekeknél mit jelent az alapkör, a gördülőkör és az osztókör? Gyártás során melyik ,,kör" szerint kell elvégezni a beállítást mondjuk a fésüs késsel végzett, maag eljárásnál?
A fogslécszerszámot ekkor az alapkörön kell ,,legördíteni"?
Profileoltolásnál is ,,csúszásmentes" a legördülés? Ekkor módosul az alapkör?
A gördülőkör, hogy jön létre, hogyha a legrödítés az alapkörön valósul meg? Tervezéskor, az alapkörből számítják, hogy hová fog esni a gördülőkör?
Igazából minden érdkelne ami ezekkel a fogalmakkal kapcsolatosan, legyen az tervezés, gyártás, mérés, stb, mert kicsit bele vagyok kavarodva..
Ha ez nem elég a tisztánlátáshoz, akkor ez alapján lehet tovább kérdezni.
Szerintem pár kérdést ez is megválaszol.
Mit nézegessek tovább? Ugyanaz a kérdésem, de nyíilván te se tudod amit kérdeztem különben már válaszoltál volna.
Bemagolni én is be tudom, hogy ,,az alapkör az evolvens számaztatási köre az alapkör"
,,A fogaskerék gördülőfelületének és a fogaskerék forgássíkjának metszésvonala a gördülőkör"
Meg a képletet is be tudom magolni, hogy az alapkör d,b=d,0*cos alfa
Én azt kérdem, hogy a VALÓSÁGBAN hogy csinálják meg, nem a tankönyben, de nyílván műlyeben te se jártál még életedben, kedves utolsó.
"Bemagolni én is be tudom"
De láthatóan megérteni nem.
Most azzal mit kezdjünk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!