A helikopter hogy kanyarodik?
Érdekes lehet, de a helikopterekre és a nagy utasgépekre is igaz, hogy az esetek többségében úgy kanyarodnak, hogy "bedőlnek a kanyarba" és kész.
Tehát a helikopter sem használja a farokrotor szabályozását a fordulásra, sem az utasgép a függőleges vezérsíkot.
A bedőléssel a felhajtóerő iránya a döntés oldalára billen és ez vezeti a kanyarívet.
A bedőlést meg a repülők megcsinálják a csűrőlapokkal, a helikopter meg a főrotor bedöntésével.
A farokrotor illetve a nagy repülők függőleges vezérsíkja csak extrém esetekben kell a kanyarodáshoz. Helikoptereknél olyankor, amikor nincs előrehaladás közben, illetve helikopternél és repülőnél is akkor, ha éppen nem kanyarodni kell, hanem a gép hossztengelyének más okból kell eltérnie a haladási (illetve légsebesség) iránytól, vagy épp az eltérés megszüntetésére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!