A folyékony nitrogénnek mennyire környezet kímélő az előállítása?
Nem lehet borzalmasan környezetszennyező.
Tudtommal folyékonyra hűtött levegőből desztillálják le.
A melléktermék a levegő többi összetevője.
A felhasznált energia tekinthető esetleg szennyezőnek, ha nem tisztán zöld eredetű.
Ahogy előzőek írják csak a felhasznált energia forrásától függ. Maga az előállítás nem tartalmaz semmilyen vegyszert meg hasonlót, csupán a gáztörvényekkel "játszanak". A nyomás a térfogat és a hőmérséklet változik kompresszorokkal dugattyúkkal. Hőcserélők vannak.
Az már egy más kérdés hogy a hűtőberendezésekben milyen gázokat használnak. Freon, ammónia előfordulhat. De ezek csak meghibásodáskor kerülnének a környezetbe.
Maga a nitrogén sem környezetszennyező (hisz a légkör 78 % -a is az), maximum környezetkárosító ha kiömlik (kontrollálatlanul) hisz elpárolgásakor mindent megfagyaszt ezt az élőlények nem szokták túlélni (Max a medveállatkák).
Illetve ha a levegőben pl zárt helyiségben használják és így túl magas a koncentrációja az fulladáshoz vezethet!
"maximum környezetkárosító ha kiömlik (kontrollálatlanul) hisz elpárolgásakor mindent megfagyaszt ezt az élőlények nem szokták túlélni"
https://www.youtube.com/watch?v=3nTSubYzQOM
:)
#4 Abban a videóban miért "rakéta" alakú az a tartály?
Csak design -osítani akarták?
Jól elpukkant, de mitől, túltöltötték megsérült?
#5 Gyakorlatilag mindent felhasználnak belőle.
A CO2 -t -is (az ülepszik ki szárazjégként először).
A nemesgázok főleg a nehezebbek (Kripton, Xenon) meg aranyárban mennek, és ez szó szerint értendő.
Gáz 2004-es ár (USD/m³)[57]
Hélium (ipari célra) 4,20–4,90
Hélium (laboratóriumi célra) 22,30–44,90
Argon 2,70–8,50
Neon 60–120
Kripton 400–500
Xenon 4000–5000
"#4 Abban a videóban miért "rakéta" alakú az a tartály?
Csak design -osítani akarták?"
Nem, ez a SpaceX Starship hajójának Mark-1 prototípusa volt. Szóval rakéta. :D
"Jól elpukkant, de mitől, túltöltötték megsérült?"
A hajó metántankját tesztelték, nyomáspróba. Értelemszerűen ilyen veszélyes teszthez nem metánt használtak. Az üzemit bírta, a biztonsági maximumra töltést már nem. Valami hegesztési hiba lehetett.
Amúgy lehet hogy a metánnal nem lett volna gond, nem lett volna ilyen hidegre hűtve és kevésbé ridegedett volna a fém.
De inkább ilyenkor pukkanjon, mint röptében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!