A tudomány mai állása szerint műszakilag, technikailag lehet-e olyan kerékpárutat építeni pl. Szeged környékén, amit 1-2 éven belül nem tesznek tönkre a fagyökerek, nem lesznek rajta 5-6cm széles hosszirányú repedések?
Nem pénz kérdése. Hozzáértés és gondosság kérdése.
Bizonyos helyeken ez nem kivitelezhető, mert a fa növését nem tudjuk korlátozni. De vannak a problémát megkerülő módszerek.
Kivitelezhető de ahogy írják pénz és szakértelem kérdése azaz jelentősen drágíthatja a dolgot.
Egy kissé azért kellemetlenül vicces hogy a rómaiak olyan utakat építettek 2000 éve melyek némelyike még ma is használható mint szekér/kocsiút. Volt annyi szakértelmük. Igaz ők a sok pénzt rabszolgákkal és ostorral helyettesítették.
A mai kerékpárút-építési technika a legtöbb helyen simán arra alapszik, hogy a kerékpárok talajterhelése jelentéktelen. Ezért minimális alapra minimális bitument húznak.
Ez a legolcsóbb és a pályázati pénzek begyűjtéséhez még gyönyörű állapotban lehet fotózni.
Majd ha úgy írnák ki az állami támogatási pályázatokat, hogy tíz év múlva felmérve nem-megfelelőség esetén vissza kell fizetni a támogatást kamatokkal, jobban csinálnák.
Igen, a tömörített murvára húzott vékony bitumen (és a legtöbb kerékpárút ilyen) nem stabil. Gyökér sem kell a gyűrődésekhez, repedésekhez, elég az éves hőmozgás.
Közelünkben egy kb. km-es szakaszon a tömörített murvára járókő került. Szerintem csajok jobban értékelik, mint én a tempófüggő vibrációját, de tény, hogy egy év alatt kevésbé látszik rajta az elhasználódás, mint a bitumenes szakaszokon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!