Milyen elven működtek régen a folyadékindítású körhinták?
Emlékszem kiskoromból,hogy a falunapokon a körhintákat egy,fokozatosan sós lébe mártott karral indították,a hirtelen rántás elkerülése miatt.
Ez pontosan mit csinált?
Sima aszinkron motorok,amiknél az állórész áramot korlátozták így?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
úgy hívják vízkés.
gyakorlatilag egy fokozatmentesen állítható ellenállás (minél jobban belemerül, annál kisebb az ellenállása)
Ez természetesen világos,csupán azt nem értem,hogy minek az áramát korlátozza a folyadékellenállás?
Esetleg csúszógyűrűs motor kivezetve,aztán amikor felpörgött,akkor rövidrezárja a forgórészt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
szerintem túl sokat gondolsz erről a dologról.
egyfázisú motor és előtte egy ellenállás. ennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát, akár lehetne is, csak mégse. Négy évtizeden át a körhintások 3 fázist kértek ideiglenesbe.
A körhinta folyadékos csúszógyűrűs indítást meg villanyszerelési fórumokon tárgyalták eleget olyanok, akik láttak ilyent közelről. Az adalék, a kések formája, stb. És a végén a rövidzárt a fémtartály biztosítja. Állórész soros ellenállással ugyan mire jutsz egy csillagpontos rövidzárral? A hibabejelentőhöz, hogy leégett Paks. :D
Te vagy az, aki azt a hülyeséget írta a meddőről a segédfázisnál?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Te vagy az, aki azt a hülyeséget írta a meddőről a segédfázisnál?"
nem.
biztos lehet ezt jól is csinálni, de minálunk nemrégiben voltak karavánosok ferde csöves légpuskával, hercegnős körhintával és hasonlókkal.
a tartályt akkor töltötte újra a csóka frissen bontott bubis ásványvízzel, a motorba meg három ér volt összesen bekötve (fekete, kék, zöld-sárga), tuti, mert ki volt csúszva az egész tömszelencéből.
nem is engedtem a kölykeim felülni... :(
mellékesen egyfázisú motort írtam, azt meg lehet lassítani egy előtét ellenállással. (barom megoldás, de attól még lehet)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!