Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Igaz, hogy ugyanaz a motor...

Igaz, hogy ugyanaz a motor nagyobb nyomatékú (erősebb) és nagyobb fordulatszámú ha a tekercse deltában van, mint ha csillagban?

Figyelt kérdés
Van egy BLDC motorom, ami csillag kötésben van.Elektromos biciklihez használnám.Érdemes lenne egy csillag-delta kapcsolót rátenni,hogy erősebb, gyorsabb motort kapjak, vagy elég, ha egyszerűen átkötöm deltába és nem kapcsolgatok?Merthogy a motorvezérlővel amúgy is lehet szabályozni a feszültséget/áramot.
2019. szept. 7. 09:44
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező, azt azért áruld már el, a motorodban a tekercseket hogyan fogod átkötni deltába, ha eredetileg csillagba van kötve? Mert az ilyen motoroknak a csillagpontja ugyan lehet hogy ki van vezetve, de az állórész szétbarmolása nélkül nem hiszem, hogy hozzáférsz minden tekercs mindkét végpontjához.

A motorvezérlő végfokjainak engedélyezését minimum ki kell kapcsolni (már ha egyáltalán van ilyen funkció azon a kínai tömegcuccon), amikor az átkapcsolást végzed. A legkevesebb az, hogy a motorvezérlő leírását megnézed, hogy támogatja-e csillag-delta átkapcsolást. A konkrét műszaki megoldás ennek függvénye. Már ha sikerélményeket akarsz...

2019. szept. 7. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:
Gond nélkül megoldható,hogy kivezessem a 6 vezetéket a motorból.Ezek jönnének rá a kapcsolóra.
2019. szept. 7. 20:42
 13/14 A kérdező kommentje:
Ha meg a gázkart elengedem, akkor szerintem kapcsolhatok,mert nem fog zárlat lenni a tekercseken.Nem hiszem, hogy ide speciális vezérlő kellene.
2019. szept. 7. 20:46
 14/14 anonim ***** válasza:
Fordulatszám (pontosan körfrekvencia) * nyomaték = tengelyteljesítmény. Tengelyteljesítmény=U*I*cosfi/hatásfok bár a hatásfokot 1-nek szoktuk venni mert elég jók ezek a motorok. A tekercsen átfolyó áram erősen korlátozott (ha nagyobb az áram leég az egész) a feszültség meg annyi amennyi (esetleg itt kell még egy csillag-delta átváltás) a többi már csak matek kérdése. Lehet, hogy nagyobb lesz a fordulatszámod de kisebb lesz a tengelyen átvihet hajtó nyomaték. A tengelyen átvihető hajtó nyomaték meg kb. az az erő lesz amivel ez cucc fogja forgatni a kereket, amivel haladsz előre (szintén fizika). A többit rádbízom. Ha egy motor nem erre az üzemre van tervezve (és hozzá a hajktás) ez az adattáblákból kiderül ez sok jóra nem vezet (akár le is éghet az egész cuccos).
2019. szept. 8. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!