Mi a matematikája egy koordinátarendszerben egy pont elforgatásának egy adott pont körül, ami nem az origo?
Tehát ha egy 3,3 koordinátáju pontot egy 3,2 koordinátáju pont körül szeretnék elforgatni?
Az x' = x*cos(szög)-y*sin(szög) és y' = y*cos(szög)+x*sin(szög)
már megvan, de mi a helyes képlete a nem origó körüli elforgatásnak?
Más megoldás nem nagyon lesz. Felírhatod általános képlettel is:
v'=r+A(v-r)
Ahol v a forgatandó pont helyvektora, r a forgatás középpontja, A a forgatási mátrix, v1 pedig az elforgatott pont.
Akkor tényleg úgy lesz, ahogy #1-es írta.
Jobban örültem volna, ha nem kell macerázni vele.
"If you wanted to rotate the point around something other than the origin, you need to first translate the whole system so that the point of rotation is at the origin. Then perform the rotation. And finally, undo the translation. So if the point to rotate around was at (10,10) and the point to rotate was at (20,10), the numbers for (x,y) you would plug into the above equation would be (20-10, 10-10), i.e. (10, 0). Then, once you had calculated (x',y') you would need to add (10,10) back onto the result to get the final answer."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!