Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Mit szeretnek az emberek az...

Mit szeretnek az emberek az elektronikus zenében?

Figyelt kérdés
Tegnap egy rendezvényen volt egy "koncert", ami annyiból állt, hogy a csávó felment a színpadra egy dj pult mögé, aztán elektronikus zenét játszott, és erre ott tomboltak az emberek meg minden. De ebben mi a jó? Szerintem semmi hangulata nincs, nem is látványos, és akkora tudomány se kell hozzá mint a gitározáshoz és doboláshoz. Ének nélkül meg pláne nem értem mi a jó ebben. Ennyire lesüllyedt az emberek zenei ízlése? Abból sem gondolom, hogy olyan nehéz lehet, mert kb. minden harmadik emberből youtubeon "dj" lesz (tudjátok, ezek a tipikus dj gyóntatófülke meg fürdőkád meg ilyen hülyeségek) Annyi, hogy értsél pár programhoz, aztán mehet, nyomkodjad a gombokat..
2019. ápr. 27. 10:20
 1/4 TR75 ***** válasza:
83%

Azért az elektronikus zene is lehet ilyen és olyan.

Ez is elektronikus:

[link]


És ez is:

[link]


És ez is:

[link]


Szóvval inkább azt kérdezném, hogy mit szeretnek az emberek a dj-k által produkált zenékben.

2019. ápr. 27. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Ezek a DJ gyóntatófülke meg társai, ezek csak poénból vannak, semmi köze sincs az elektronikus zenékhez, sem a DJ-khez.


Amúgy, nekem máris jobb lesz a kedvem, ha meghallom pl. ezt a zenét: https://www.youtube.com/watch?v=jjEufqmnmvo

Egyszerűen elképzelem, ahogy biciklizem erre a zenére, egy üres úton ahol csak én vagyok egyedül, kiürítem a fejem, csodálatos érzés... Rengeteg fajta zenét szeretek, de az elektronikus zene számomra az ilyen fajta zenét jelenti, ezek engem megnyugtatnak, tele leszek tőle energiával, pozitív gondolatokkal. :-)

Csak hogy párat említsek a kedvenc elektronikus zene készítőim közül: Vexento, OMFG Style(nem OMFG!), Tobu.


De én szinte minden fajta zenét szeretek, talán a metál/death metál az ami a legtávolabb van tőlem.

DJ féle zenék számomra ezek:

Pl. https://www.youtube.com/watch?v=dx9kksyjjbU

https://www.youtube.com/watch?v=u9SXbVm4JH8

Ezeket azért szeretem, mert egy-egy régi emléket idéznek fel :-)

+ én rajongok a basszusért, szeretem ha egy zene pattogós, jó sok mély hanggal! :-)

2019. ápr. 27. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
93%

Mivel ezt a kérdést szinte pont ugyanígy már kiírták egyszer (nem mostanában, de nem is olyan régen, hogy ne emlékezzek rá), első körben átmásolom azt, amit oda írtam:


<<Mindenkinek más az ízlése, igaziból ennyi a magyarázat, ha neked nem jön be, hát ez van. Viszont magát az "elektronikus" besorolást nem éri meg letudni a leghíresebb EDM DJ-k után, mert jóóóóval sokszínűbb és szerteágazóbb műfaj, effektíve nem is egy darab egységes műfaj, amiről beszélünk, hanem egy gyűjtőfogalom, amit a zene előállításának módja határoz meg, de még ez is több ponton vitatható.

Ha tényleg érdekel, hogy "hogy lehet ezt szeretni", akkor tudok neked írni a kedvenc elektronikus zenei előadóimról rövid bekezdéseket, hogy melyik mit jelent nekem, melyiket miért szeretem, ha viszont azért írtad ki a kérdést, hogy kapj pár "hurr durr, azért mert a mai emberek hülyék és agymosottak és van igényük az ilyen sz#rra, én sokkal okosabb és igényesebb vagyok náluk, rossz generációba születtem hurr durr" választ rá, azokhoz előre is jó szórakozást, ahogy ezt az oldalt ismerem, jönni fognak olyanok rendesen. :D>>


Ezen kívül még amit hozzá tudok az egyes gondolatokhoz fűzni:


"Szerintem semmi hangulata nincs"

Ja, nem kizárt, hogy annak a koncertnek nem volt, de mint fentebb mondtam, szinte alig van olyan tulajdonság elektronikus zenében, amit minden műfajára rá lehet húzni. Egy Boards Of Canada-nak, vagy 2814-nek pl. rohadtul van hangulata. Komplett műfajok vannak, amik szinte egészben a hangulat- meg atmoszférateremtésre épülnek, pl ambient, vagy acid techno. Én is simán elmehetnék valami sablonos, steril hangzású n+1edik metalcore banda koncertjére, ami egyáltalán nem fog meg, és mondhatnám volna azok alapján, hogy "mi a jó a rockzenében?", kb. ugyanennyi értelme lenne.


"nem is látványos"

Ez szerintem nem is megkötés egy zenei fellépés esetén, inkább a zenén van a hangsúly. Felőlem valaki állhat egy farmerben meg egy fehér pólóban unott arccal a színpadon, ha közben valami lehengerlőt művel, akkor pont nem érdekel, hogy a zene szempontjából kevésbé releváns érzékszervem nem lett kielégítve. Meg ez persze megint nem egy olyan dolog, ami az egész elektronikus besorolásra igaz, vannak kifejezetten teátrális elektronikus zenei előadók. Egy Aphex Twin koncertet pl. marha nagy buli lehet élőben látni.


"és akkora tudomány se kell hozzá mint a gitározáshoz és doboláshoz"

Nnna, és itt kezdődik a nettó hülyeség a mondókádban. Egy analóg akusztikus hangszeren való fizikai készségnek mindössze annyi köze van a zene mögött álló "tudományhoz", hogy az is szükséges a megvalósításhoz. Az, hogy mennyire vagy kreatív, mennyire vagy képben zeneelméleti koncepciókkal, mennyire tudsz komplex témákban gondolkodni, meg ilyenek, az nem feltétlenül azon dől el, hogy mennyit gyakoroltál egy hangszeren, így azt, hogy valaki mennyire jó zeneszerző, se az dönti el, hogy hány hangszeren tud játszani, meg mennyire ügyesen. Csak azért, mert valaki tud négy akkordot jól pengetni (amire már simán lehet karriert építeni), még messze nem tesz tanúbizonyságot akkora tudásról, meg zeneszerzői készségről, mint Aaron Funk, a Venetian Snares nevű breakcore projekt agya, aki elképesztően komplex elektronikus zenét csinál irracionális ütemekkel, poliritmiákkal, unkonvencionális szerkezetű, hosszú dalokkal, meg hallhatóan jó érzékkel a harmóniához.


"Ének nélkül meg pláne nem értem mi a jó ebben"

Miért lenne pozitívum a vokál használata? Én személy szerint az elektronikus zenével is kicsit pont, hogy úgy vagyok, mint a jazz-zel: nagy átlagban jobban szeretem, amikor nincs vokál, mint azt, amikor van. Szerintem a vokál nagyon hajlamos kisajátítani a zenét, és ledegradálni saját magán kívül minden mást háttérzenének, amit időnként nem bánok, elvégre a hip-hop az egyik kedvenc műfajom, meg rockzenében is csak kevés tisztán instrumentális bandát hallgatok, de elektronikus zenében pont nem ilyesmit keresek.


"Ennyire lesüllyedt az emberek zenei ízlése?"

Magyarázd már el nekem kérlek azt a lineáris hierarchiát az emberek ízlése között, hogy pontosan mi neki a legteteje, mi a legalja, és a kettő között milyen sorrendben követik a dolgok egymást! Mondanám, hogy "kikérem magamnak", de őszintén szólva jobban zavar az, hogy általánosítasz, mint az, hogy ez véletlenül az én ízlésemet is érinti. De ha már az én ízlésemnél tartunk... Ha én úgy hallgatok elektronikus zenét, hogy azon kívül hallgatok pl. progresszív metált, hard bop-ot, avantgárd jazz-t, meg posztmodern klasszikus zenét is, akkor az én ízlésem mennyire van lesüllyedve? Én hallgatok elég "jót" ahhoz, hogy "rosszat" is szabadjon, vagy maga a tény, hogy nem disztingválok, már azt mutatja, hogy igénytelen vagyok?


"Abból sem gondolom, hogy olyan nehéz lehet, mert kb. minden harmadik emberből youtubeon "dj" lesz (tudjátok, ezek a tipikus dj gyóntatófülke meg fürdőkád meg ilyen hülyeségek)"

Ez zseniális b#zmeg, nem hiszem el, hogy emberek halál komolyan képesek DJ Gyóntatófülkét, meg társait RENDSZERESEN felhozni ilyen az elektronikus zenét támadó érvelésekben. Kapaszkodj meg, mert ezt szerintem nehéz lesz megemészteni... Felkészültél? Biztos...? Hát legyen... Az "alpári DJ" jelenség, mint olyan, egy (és most figyelj) vicc. Egy poén. Szatíra. Nem volt komolyan gondolva, és nem is kell komolyan venni. Ez a hülyének is egyértelmű kéne, hogy legyen. És az igazat megvallva szerintem ezt a szíved mélyén te is érzed, csak direkt a legtámadhatóbb jelenséggel akarsz példálózni, hogy aztán vállon veregethesd magad, hogy mennyire igazad volt. Megint csak egy rockzenei párhuzamot tudnék erre mondani: képzeld el, ha valaki írna egy beszűkült kritikát a teljes rock műfajról, és az egyetlen konkrét példa, amit megemlítene az vagy a Kovbojok lenne, vagy a Fostartály. Nagyon fair lenne a teljes több évtizedes történelmű, feltérképezhetetlenül szerteágazó műfajjal szemben, mi?


"Annyi, hogy értsél pár programhoz, aztán mehet, nyomkodjad a gombokat.."

Ismét nettó tudatlanságról árulkodó megjegyzés. Egyrészt: ja, hülye megfogalmazással könnyű elérni, hogy bármi hülyén hangozzon. Doboláskor csak botokkal kolompolsz bőrön, meg fémtányérokon. Gitározáskor csak össze-vissza rakosgatod az ujjaidat egy fadoboz két végén. Harmonikázáskor csak hajtogatsz egy csuklós busz szerű izét. Zongorázáskor csak GOMBOKAT NYOMOGATSZ (ismerősen hangzik?). Egy átlag zeneszerkesztő program alapból több tucat különböző virtuális hangszert tartalmaz, meg még tonnányit le is tudsz tölteni pluszban (és még ezeken felül van megszámlálhatatlanul végtelen egyéb lehetőséget a filterekkel, effektekkel, keveréssel, ilyen-olyan sztereó eszközökkel, stb). Ezekből kiválogatni, hogy neked mi kell, majd elsajátítani őket nem kis munka. Az meg, ahogy ezekkel konkrétan dallamokat, meg ütemeket csinálsz, nem különböző folyamat bármilyen másfajta zenei alkotástól. Ha használsz MIDI-bemenetet, akkor gyakorlatilag szintetizátorozol, ha meg csak egérrel viszed be a dolgokat, akkor mintha kottáznál (csak standard notation helyett más jelölő nyelvet használsz - effektíve ugyanarra). A legtöbb ember által hallgatott konvencionális könnyűzene ugyanazon "szabályok" szerint működik, tök mindegy milyen műfajról beszélünk, szóval egy ilyen DAW-ban is hasonló zenei koncepciókkal élsz, mint bármilyen más zenész, hiába néz ki a felszínen máshogy az eszköztárad. Másrészt: hogy tartunk rögtön a programoknál? A szintetizátor, a sampler, a mixer, stb. mind elérhetők külön készülékekként is, simán tudsz pusztán analóg módon elektronikus zenét csinálni, és sok zenész máig így is teszi. Tudod hogyan kezdődött az elektronikus zene? Tudományos intézetekben ilyen gigászi gépeken kísérletezgettek zeneszerzők, és gyakran jobban képesek voltak kiismerni ezeknek a gépeknek a lehetőségeit, mint azok a szakértők, akik elvileg a mechanikájukat tökéletesen értették. Az elektronikus zene sokkal hamarabb kezdte el izgatni a komolyzenei zeneszerző fantáziáját, mint a popzenészét, így sokáig inkább számított a dolog elvont művészetnek, mint köznapi szórakozásnak. És mivel maga az "elektronikus" ennyire egy umbrella term, máig lehet nem csak pusztán analóg elektronikus, hanem konkrétan akusztikus hangszereket, meg mindenfélét felhasználni a készítéséhez. A Portishead, meg a The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble pl. ízig-vérig elektronikusak hangzásra, de a tagok többsége hagyományos hangszereken játszik.

2019. ápr. 27. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
0%
Egy csomó ostobaságot írt le az utolsó válaszoló. Biztos időbe telt neki ezt leírni, de hiába, az élő zenét semmi sem tudja felülmúlni. Az elektronikus zene szar, maradjunk ennyiben.
2023. júl. 1. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!