Ajánlanátok egy kitűnő ár-értékű akusztikus gitárt, ami olcsó és brutttálgyönyörűen szól?
A CD60CE is "sima" CD60.
Az akusztikus gitárok lelke a fedlap. A húrok rezgései a hátsó nyergen keresztül a fedlapnak adódnak át, a fedlapot hozzák rezgésbe, ami végül a dobban felerősödve a hangot adja. Magyarán a fedlap rezgései határozzák meg az akusztikus gitárod hangját. Épp ezért az a cél, hogy minél szabadabban és jobban tudjon rezegni az a fedlap. Ez igen nehéz akkor, ha az nem tisztafából van, hanem rétegelt. És a CD60, vagy épp CD60CE bizony rétegelt fa fedlapú gitár, a CD60S az pedig tömör.
Ettől függetlenül, ha kinéztél egy CD60CE-t, nyugodtan nézd meg, nem rossz gitár az sem, bár értelemszerűen elmarad a CD60S-től. De lehet neked fog tetszeni, annyira, hogy megérje az árát. Ezt neked kell elndönteni, és ezt csak a saját füled fogja tudni megmondani.
Értem! Köszönöm a hasznos tanácsot, eddig ezt figyelembe sem vettem! :) Hogyan lehet meghatározni, hogy az adott gitár fedlapja egy (vagy több) részből áll?
A Cort Earth 70 ezekszerint hozza a CD60S szintjét hangzását tekintve?
Igen, a Cort Earth 70 kb a Fender CD60D szintjén van. Azért egy gitár hangját még rengeteg minden meghatározza, sőt, csak magának a fedlapnak a rezonans tulajdonságait a fa fajtája, minősége, szárításának módja, ideje, a vastagsága, a merevítési rendszer anyaga és kialaktása. És akkor fedlapon kívüli tényezőket még nem is említettünk :) Szóval soktényezős ez a buli, de a fedlap tömörsége azért elég alapelvárás.
Leginkább úgy tudod megállapítani, hogy tömör-e, vagy rétegelt, hogy felmész a gyártó honlapjára és megnézed a specifikációkat. Ha tömör, az oda lesz írva, a "solid" szóval. Pl tömör fenyő fedlap: solid spruce top. Ha nem tömör, a solid sót lehagyják és csak annyit írnak, hogy pl. spruce top.
De a különféle hangszerboltok honlapjait is meg lehet nézni, ha tömör, odaírják, ha nincs odaírva, akkor szinte biztosan nem tömör.
Mondanám, hogy élőben úgy ellenőrizheted, hogy megnézed a hanglyuknál a fedlapot. Ha a hanglyukba oldalról belenézve azt látod, hogy az a pár mm vastag fedlap több rétegből áll, rétegelt. De sajnos, sokszor direkt lefestik, hogy ne lehessen látni, sőt, akár egy tömörfa kávát is csinálnak oda, mintha tömör lenne az egész fedlap. Szóval nem megbízható módszer. Bár, ha rétegeltnek látod, akkoe 100%, hogy tényleg rétegelt.
szuperül hangzik, köszi ismét a segítséget! :) Figyelembe vettem és találtam is eg ykicsit magasabb árfekvésű, szintén Fender gityót:
Ez már tömör, fenyő fedlapból áll. Használtan nem sok deal érhető el jelenleg, ami ezt a típust illeti. TÖbb pénzért van egy full mahagóniból álló gitár. Ez csak az előnyére vall? :P Vagy esetleg más alternatíva, ami ezt az árfekvést illeti?
@7: Ha 100 ezer körül nézegetsz gitárt, rengeteg alternatíva van. Viszont mielőtt konkrét gitárokat ajánlok: ez az általad linkelt is elektroakusztikus, meg amit előbb említettél Fender CD-60CE is az volt. Kell neked az elektronika? Gyakran használnád erősítőre kötve? Ha valaki nem gyakori fellépésekre keres gitárt, jóval jobban jár elektronika nélkülivel.
A mahagóni fedlap nem jobb, vagy rosszabb, mint a fenyő, csak tökmás. Alapvetően 3 féle fedlapot fogsz manapság a leggyakrabban látni. (Van még pár féle, de azok ritkábbak. Na meg egyes fajtákból is van többféle, pl egy fenyő lehet sitka-fenyő, engelmann-fenyő stb)
Ez a három a cédrus, fenyő és mahagóni. A cédrus fedlap rendkívül meleg, gömbölyű hangot ad, gazdag felhangtartalommal. A fenyő jóval világosabb hangú és fókuszáltabb, azaz az alaphangok erősebbek a felhangok rovására. A mahagóni a legfókuszáltabb, ugyanakkor némi melegség is van a hangjában.
Énekkísérethez szerintem zseniális a mahagóni, de pl fingerstlye játékhoz nem választanám. De kinek mi :)
Köszi a tanácsot! Igen, én is sokat gondolkoztam azon, hogy legyen-e elektroakusztikus, vagy sem. Van egy banda cégemnél, ahol megvan az esélye, hogy gyakran használnám, valamint saját felvételeimhez is. Eddig "csak" mikrofonnal vettem föl a gityót, kipróbálnám a line+mikrofon kombinációt is, csak szimplán szereznék vele tapasztalatot. :) A tervem az, hogy relatíve piaci ár alatt szerezzem be a gityót, hogy majd azt eg ykis idő elteltével ugyanannyiért - vagy profittal eladhassam, épp ezért nem sajnálom azt a bizonyos felárat kiadni érte. :D
Gondoltam arra, hogy azokban a bizonyos esetekben, amikor kihangosítva játszanánk, egy külső hangszedőt kötök a gitárra azt' kész. :D Ez is opció lehet - bár nem szeretnék nagyobb pénzt kiadni egy külső hangszedőre (én hülyeségem, nem annyira esztétikus, stb., aliexpressről beszerzett pár dolláros hangszedő meg nem tudom mennyire látná el megfelelően a feladatot :D)
De az tény, hogy az esetek nagyobb százalékában akusztikusan tervezem használni, ének mellé - ha meg ezt vesszük figyelembe, hülyeség a hangszedő (viszont ahogy említettem, én ezzel a vásárral nem fogok pénzt veszíteni :) ).
Mindezek tudatában, örömmel elfogadok más, elektronika nélküli gitár tanácsot is. Láttam, hogy több, korábbi kérdésnél is lelkesen, rendületlenül segíted a népet a megfelelő gitár kiválasztásában. :P Köszi!
Ha azt mondom, hogy mégsem kell hangszedő, mi az az abszolut legjobb ár-érték arányú akusztikus gitár, amelyen valaha játszottál? (amely relatíve olcsó volt és olyat szólt, amely még a Te elvárásaidat is felülmúlta ?)
S, ha ugyanezt a kérdést felteszem elektroakusztikus gitárok esetén?
Köszi a segítséget-tippeket. Ha Te nem vagy, már megvettem volna a standard CD60 -at és, ha ezeket az infókat utólag tudtam volna meg - akkor most elfele adnám azt a gityót! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!