Kanye West miért akkora sztár az egész világon, de főleg az USA-ban?
ezek közül mind tiszta szégyen
Kendrick Lamaron és J.Cole-on kivűl nincsenek zenészek a hiphop műfajban... mindegyik mással iratja még a dalszövegeit, és még hangjuk sincs, autotune... igazábűl mind csak egy termék amit jól eladnak az embereknek
Kendrik és Cole pedig maguk irják a dalaikat, mondanivaló nagyon ott van,és jó zenészek
ez a zeneipar már csak ilyen...
Kendrick Lamar tényleg jó.
De én ezt a Kanye örületet nem értem, közepes előadó szerintem.
Sok más zenész esetén annyi lett volna a válaszom erre a kérdésre, hogy azért, mert sokan szeretik a zenéjét és jó a marketingje, viszont Kanye esetében más a helyzet. Ha kicsit utánaolvas az ember, vagy csak nyitva tartja az érzékszerveit a zenei világot szemlélve, akkor egész szépen kiderül, hogy a csávó nem csak sikeres, de hatása is nagy van neki. Ahogy a kilencvenes évekbeli europop szépen ment a süllyesztőbe már egy évtized elteltével, a mostani MTV-s zenei réteg nagy része is tiszavirágéletű lesz, viszont azt borítékolom, hogy se Kanye, se Jay-Z nevét nem fogják évtizedek múlva sem elfelejteni, mert mindketten már most hatalmas hatást tettek a hip-hop világára, Kanye rendszeresen megelőzi pár évvel, olykor diktálja a popzene alakulását, de már rockzenészek is nevezték már meg őt inspirációként, ami szerintem azért túlmutat azon, hogy zeneipar így meg úgy...
#1: Te meg nem lehetsz túl művelt hip-hopban, ha azt hiszed, hogy csak Kendrick, meg J Cole az egyedüli kortárs előadók a műfajban, akik megfelelnek a klasszikusabb elvárásoknak. Őket ajánlom kezdetnek: Joey Bada$$, Denzel Curry, Danny Brown, Aesop Rock, Tyler the Creator, Earl Sweatshirt, Flatbush Zombies, Clipping, Vince Staples, Run the Jewels. Némelyik oldschcool-abb mintát követ, némelyik elvontabb, kísérletezőbb, némelyik csak szimplán nem olyan, mint azok az előadók, akikről feltételezem, hogy neked üresnek és túlhype-oltnak hatnak.
pontozzatok le és hallgatások kanyet, rohadtul nem érdekel
#1
#5, ja bocs, igaz, nem is értem mit ugrál ez a Lou Reed, Kanye túl tehetséges ahhoz, hogy egy ilyen értéktelen zenész mondhasson róla véleményt.
SZARKAZMUS OFF
Ez nagyon szomorú. :(
És mit dicsértek benne?
#7 Miért szomorú? Mert sok nagy művész a rajongóik nagy részével ellentétben nyitott és nem ragad le agyilag egy ponton időben és/vagy stílusban? Én alapból tökre örülök, mikor bármilyen zenész dicsér bármilyen másik zenészt, de amikor konkrétan egy progresszív rock legenda mond szépeket egy modern hip-hop/pop producer zseniről, az különösen tetszik, mert olyan szépen meg lehet vele lékelni egyes zenei elitisták érvelését.
Lou Reed Kanye Yeezus című albumát véleményezte nagyon pozitívan és azon belül mondott olyat, hogy Kanye "nagyon nagyon nagyon tehetséges", hogy "mindig próbálja emelni a lécet" és hogy "senki nem ér a nyomába annak, amit csinál". A Yeezus-t amúgy Jack White is dicsérte.
Greg Lake véleményéhez kell egy kis előzmény: Van Kanye-nek a Power című dala, ami tartalmaz kis sample-öket a King Crimson 21st Century Schizoid Man-jéből (meg szinte végig megy benne egy gitárdallam, ami engem nagyon emlékeztet az Epitaph-ra, de azt senki nem igazán szokta emlegetni), amihez természetesen Kanye engedélyt kért Fripp-től, meg Lake-től, és meg is nevezte őket társszerzőként. Lake az album kijötte után nagyon dicsérte a sample felhasználását, azt mondta, hogy nagyon szereti a Power-t, és úgy érzi, hogy ezzel igazolva lett az ő 1969-es dalukról, hogy máig aktuális. Később még azt is megjegyezte, hogy a Power miatt lett a 21st Century Schizoid Man a kedvenc élőben játszott dala.
Prince világában nem vagyok annyira otthon, szóval róla csak annyit tudok, hogy volt egy interjú, amiben Kendrick Lamar-ról, Thundercat-ről, meg Kanye-ről ejtett pár szép szót.
De amúgy nem akarok úgy tűnni, mintha a véleményemet befolyásos zenészek, vagy az univerzális zenei "megegyezés" határozná meg. Személy szerint Kanye zenéjét nem szeretem _annyira_, az embert magát meg pláne nem, mint amennyire nagyra tartom azért, amit letett az asztalra. Lehet róla bármi az átlag zenehallgató véleménye, a csávó jelentősége tagadhatatlan.
Pressertől meg csszett engedélyt kérni, amikor egy az egyben felhasználta a Gyöngyhajú lány intróját...
Amúgy teljesen igaz, amit mondasz, én is jónak tartom, ha valaki egy teljesen eltérő zenei stílust képviselőt dícsér. Nem is ez volt a bajom. Hanem az, hogy szinte az egekig magasztaltak egy elég átlagos vagy gyenge képességekkel rendelkező illetőt...
Bár annyira nem ismerem Reedet, Princet, vagy akárkit, hogy tudjam, mi jár/járt a fejükben, de ennek az egész dicsérgetésnek, amikor egy legenda odáig meg vissza van valami most perpillanat felkapott, nagyontrendi, esetleg túlsztárolt előadó, vagy celeb kommersz termékéért (mert Kanyeé tényleg az), olyan nyalizás/média figyelemfelkeltés-szaga van...persze lehet, hogy tévedek, de egyenlőre ez a véleményem.
#9 Az, hogy mi a gyenge képesség, az zenetörténelmi szempontból egyrészt szubjektív, másrészt jelentéktelen. Az első punkzenekarokra is rá lehetne mondani, hogy aki őket dicséri, az gyenge képességű előadókat magasztal, mert hát nem voltak ügyesek a hangszereikkel, nem volt jó a hangjuk, egyszerűek voltak a dalszerkezeteik, a Sex Pistols ötlete meg konkrétan egy idióta manager fejéből pattant ki, szóval rájuk még azt is lehet mondani, hogy "csinált sztárok" voltak, ennek ellenére nettó baromság lenne a műfaj atyjai jelentőségének megkérdőjelezése, mivel a hetvenes évek óta szemmel látható, hogy mennyire gigantikus hatása volt a műfajnak.
A Gyöngyhajú Lányos esetre... Kétlem, hogy Kanye-ban bármi "lenyúlási" szándék lett volna (igaz, én se látok az ő fejébe), mégiscsak minden más alkalommal kért engedélyt a sample-özéshez, és itt is, kiderült a dolog, fizetett azonnal. Tekintve, hogy szerintem azt se nagyon tudja a csávó, hogy hol van Magyarország, inkább azért nem kért előzetes engedélyt, amiért a Death Grips se az első albumukon való közel-keleti csengőhangok felhasználásáért.
Azt rád bízom, hogy kinek a publikus kijelentéseit miként értelmezed, de annyit azért megjegyeznék, hogy se Lou Reed, se Prince, se Greg lake nem voltak( :( ) azok a zenészek, akik túlságosan kiéhezettnek tűntek a médiafigyelemre, főleg az ilyesfélére. Greg Lake, meg Robert Fripp szava szerintem konkrétan csak a kifejezetten progresszív rock iránt lelkesedőket érdekli, a legtöbb zenei magazin meg már pont lesz#rja, hogy ők kicsodák egyáltalán, szóval ha ezen zenészek annyira elkeseredetten vágytak volna a figyelemre, akkor elég furcsa módot választottak annak megszerzésére, ugyanis ez nem volt olyasvalami, amit annyira nagy dobra vertek. A populáris kultúra mai állapotában ha az ember egy puszta interjúrészlettel akar egy hatalmas figyelem boost-ot, sokkal egyszerűbb és effektívebb valakire csúnyákat mondani, mint szépeket, mert azt azonnal le fogja közölni az összes létező zenei lap/oldal/blog. Ilyen volt pl. mikor a Rage Against the Machine basszusgitárosának véletlenül pont eszébe jutott fikázni a Limp Bizkitet tavaly, vagy tavalyelőtt, úgy, hogy az érv, amivel tette, az orra előtt volt a zenekar fennállása óta, de érdekes módon pont akkortájt sikerült kijelentenie, mikor belekezdett valami új zenei projektbe.
Kanye szimpla celeb műsztárnak való beskatulyázása meg konkrétan tudatlanságról árulkodik. Persze, a celeb dolog olyan szempontból igaz, hogy nagyon érdekes public stunt-jai vannak, nem idegen tőle hatalmas baromságok mondása, szándékos balhézás, magánéleti gondok, de bakker, ő egy zenész, a nagy rocksztárok se arról voltak ismertek, hogy olyan fantasztikus döntéseket hoztak az életükben. Én igyekszem a zenészeket elsősorban zenészként értékelni. Kanye a kilencvenes évek óta benn volt a zenei világban, mint producer, csak egész sokáig inkább volt egy háttérfigura, aki nála sokkal nagyobb neveknek dolgozott, csak mivel nagyon jól csinálta, amit csinált, és azelőtt rengeteg slágerből kivette a részét, hogy egyáltalán kiadott volna egy saját albumot, nem volt neki nehéz előrelépnie, mint önálló név. A teljesen nyilvánvaló modern zenei hatásába meg nem megyek bele, mert egyrészt már érintettem korábban a dolgot, másrészt nem lepne meg, ha letudnád a dolgot annyival, hogy mindenkit leminősítesz, akit inspirált. Az a baj, hogy nehéz zenetörténelmi perspektívából vitatkozni, amíg a vita tárgya a jelenben aktív, mindenképp több idő kell, mire valakinek a státusza megszilárdul, és az embereknek egyértelművé válik, hogy mi volt a trend és mi volt a kiérdemelt hírnév.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!