Az Iron Maidnem komolyan abból csinál pénzt, hogy az eredeti Iron Maiden számokat eljátszák egy lemezre, és azt eladják?!?!
Szerintem ez undorító, és lopás. És azzal is gond van, aki ezt megveszi.
Alapból a tribute bandeknek sincs sok értelme, de legalább ne adjanak már ki lemezt mások számaival...
"Tehát nem a Rainbow, hanem pl a Deep Purple és tett nagy benyomást. Ha még jobban beleássuk magunkat, akkor Mozartól, Vivalditól is lopott a maiden."
AD egy:
Ha figyeltél volna, levezettem, hogy közvetlen gyökere a Maiden-nek BLACKMORE gitárjátéka, amit a már 1974-ben az akkoriban éppen haldokló Deep Purple-ben fejlesztett ki mint újfajta játékstílusa (mert ugye 1972/73-ig más stílusban gitározott). Ezt a '74-es játékstílusát lopta el az Iron Maiden, a kezdetektől.
AD kettő:
Mint már utaltam rá, sajnos hajlamosak az itt megszólalók végletesen gondolkodni, ahogy te is, amikor Vivaldit és Mozart-ot említesz.
Aki utóbbiak ugyan gyökere a metalnak és a hard-rocknak részben, de KÖZVETETT gyökerei.
Én viszont határozottan azt állítom már napok óta ennél a kérdésnél, hogy az Iron Maiden -nek KÖZVETLEN gyökere Ritchie Blackmore 74-től kialakult gitárjátéka, melyet a Rainbow-ba vitt tovább Blackmore, 1975-től.
Nem úgy volt, hogy eltakarodtál?
Kísérjünk ki az ajtóig?
"Keress rá a Heavy metal története c. sorozatra. Valahol talán fent van."
Nagyon hosszan tudnék vitatkozni e kérdésen, de nem folytatom érdemben, hanem a mai nappal lezárom, bár lehet h figyelem a további hozzászólásokat, és esetleg röviden reagálok majd ismét,
de érdemben holnaptól e kérdésnél nem vitázok tovább,
két fő okból:
- tévesen provokátornak hisznek itt egyesek, ahogy megjegyezte valaki, holott én csak véleményt alkottam, méghozzá megalapozottan; ettől még nem feltétlenül miden vonatkozásban objektív a meglátásunk se nektek, se nekem, mivel vannak vitatható, szubjektív vonatkozások is.
BÁR konkrétan az eddigi Blackmore mint Maiden gitárjáték előzmény vonatkozásban igen nagy valószínűséggel elsődleges közvetlen gyökeret látok Blackmore '74-től megjelent újfajta játékában.
- a másik ok, amiért nem megyek bele a zene témába itt ennél részletesebben, mert sok itt az elvakult egyén, akik ráadásul presztízsszemélyekre, pl doku film készítőkre MINDEN ÁRON hivatkoznak.
A MÉDIA TÖMEGMANIPULÁCIÓ OKÁN LÉTEZIK ELSŐSORBAN.
Ezen elgondolkodhatnátok végre. A fele se igaz, és a fele se objektív, amiket a fő áramú médiában hallasz.
Láttam több ilyen zenei doku filmet is, és egymással is van vitájuk, ami érthető, hiszen léteznek szubjektív vonatkozások is tehát.
Én meg elmondtam a saját álláspontomat a kérdésben itt.
Az is fals, amikor egyes zenészek nyilatkozataira hivatkoznak egyesek.
DIPLOMÁCIA, az a csúsztatás, mellébeszélés olykor, hogy nyalogatják egymás popsikáját a zenészek.
Nem mindig, nem mindegyikük teszi, és nem mindig erről van szó, de sok esetben igen, főleg a befutott zenészek esetén, egymásról nyilatkozva diplomatikusan.
!!A SAJÁT FÜGGETLEN HALLÁSOD VOLNA A DÖNTŐ!!
De nem vagytok rá hajlandóak sajnos...
Befolyásoltak vagytok erősen, ahogy látom, amikor véleményt alkottok, ez a baj veletek. Mármint egyes kötözködőkre értem itt.
Mondom még egyszer: más tészta a zene szubjetkív része, mivel az egyéni érzelmektől is függhet.
De én végig az objektív tényezőkről pl gitárjáték technikáról írtam!
És ehhez nem kell szakembernek lenni, se szakkifejezéseket ismerni, sőt, sok szakember nem látja a fától az erdőt, de ettől még BIZONYOS részleteket érdemes megtanulni tőlük. De van sok szakember, aki elvakult, sajnos, és/vagy kénytelenségből, diplomáciából mellébeszél, vagy érdekből.
Kénytelen vagyok feltételezni, hogy eme kötözködő egyének 25 alatti személyek, és nincs még igazán élettapasztalatuk. Emiatt elvakultak. Ez nem azt jelenti, hogy mindenki elvakult, aki 25 alatti, de sokkal nagyobb rá az esély, mint afölött. Ahogy látom.
Tehát amikor te zenéről hallasz nyilatkozni bárkit, aki érdekelt lehet anyagilag, vagy presztízs okán, vagy olvasol ilyesmit, sajnos gyakran a hatásuk alá kerültük, ettől van részben irreális meglátásotok a zenéről.
Esélyesen árnyaltabban gondolkodtok majd, ha idősebbek lesztek, addig meg pattogjatok csak presztízskérdéseken, hogy "lüke ez az öreg, nekem ne mondja meg, mert dacos fiatalember vagyok, nya azé" - és hasonlók... Pl egyesek le elmebetegeztek itt engem. :D Alap nélkül persze.
Erre azt tudom mondani az illetőnek: fiatalság, bolondság.
Ha meg idősebb némelyik kötözködő, na, az már nagy baj, hogy idősebb korára is ezen a szinten rekedt...
Tök más kérdés az, hogy vannak dolgok, amiket a fiataloktól lehet megtanulni, vagy kisgyermekektől, mert az emberekben van, ami halványul, évtizedenként, a korábbi képességeikből.
Valamint bizonyos téren többet tudnak nálam egyesek. El is ismerem. Pl vannak itt talán profi gitárosok, én kevésbé jól gitározok.
DE KÉREM SZÉPEN, NEM EZ A TÉMA itt és most.
Ezt se feledjük.
Mert a le elmebetegező illető avval fog jönni, hogy de ő jobban gitározik nálam. Na és? Lehet, hogy így van, el is ismerem, ha hallanám őt gitározni és tényleg így volna, de nem ez a kérdés most.
Hanem Blackmore versus Maiden.
Én a saját szavaimmal körül tudom írni azt, ami objektív a zenében. Nem a szubjektív részre mondom most tehát, hanem az objektív vonatkozásokra! Hitelesen körül tudom írni, amiről azt állítom, hogy van kellő belelátásom, mert FÜGGETLENÜL, BEFOLYÁSTÓL ALAPVETŐEN MENTESEN figyelem a zenéket.
És természetesen ismert zenekarok esetén elsősorban ismerteket van lehetőségünk figyelembe venni, tehát az nem érv, hogy mit tudom én Ugandában, vagy Ukrajnában egy kis faluban volt Izidór bácsi, aki két hónappal Balckmore előtt kitalálta azt a gitárjáték stílust, majd "telepatiklsuan elküldte" Balckmore-nak
- ez szőrszálhasogatás volna...
Nyilván a kollektív tudatban máshol is megjelenhetett egy idejűleg, de én arról beszélek, hogy AZ ISMERTEK KÖZÜL ki hatott kire.
Ez elég logikus és kézenfekvő hozzáállás.
Hiszen se a Maiden, se Blackmore valszeg nem találkozott az eldugott faluban Izidór bácsival... Értitek... Tehát max telepatikus okokból az érdem az ukrán Izidór bácsié. ;)
Máskülönben Blackmore láthatólag senki más, kellően ismert zenésztől NEM lopta a '74-ben kialakult új fajta gitárjátékát, de persze diplomáciából lehetséges, hogy szépeket nyilatkozik Lennonról, meg Vlagyimir Iljicsről is akár, hogy "erősen" hatott rájuk. ;) Ki tudja. ;)
Érdekből is mondhatja. Nem szakmai, nem zenei okokból akár.
Csak egy fiktív név olt nyilván az "Izidór"... ;)
Egyáltalán nem probléma megtekinteni ilyen doku filmeket, melyeket említett is valaki, sőt... és tájékozódni más forrásokból is.
Sőt, mind több forrásból javaslom.
De ezeket is összevetve ezen felül elsősorban a több évtizednyi zenehallgatásom, tehát saját gyakorlatom a zene világában a döntő, rengeteg szempontot, tényezőt figyelembe veszek a vélemény alkotásomnál.
Evvel szemben kereskedelmi szempontoknak dőlnek be egyesek...
A managereknek épp az a célja, hogy rajongókat hódítson, ezért a történelmet is ők írják A SAJÁT KÉPÜKRE RÉSZBEN HAMISÍTVA, persze egyik forrásban kicsit emígy, máshol kicsit amúgy, épp melyik zenei szaklap ill managerek a befolyásosabbak...
Na most, itt egyes véleményalkotók erősen befolyásoltak, naivitásuk miatt.
Mondom ismét: nyilván van igazság sok mindenben, a zenei szaklapok részéről is. Többen átlátnának NÉMELYIK hazug zenei demagógiájukon, ha túl sok vonatkozásban manipulálnák az embereket, ha túl sok vonatkozásban hazudnának.
De a lényeg, hogy alapvető szinten is manipulálnak.
Nem szeretném kifejteni egyes zenekari kultuszok CIA, és más hatalmi vetületét, miért hazudták színvonalnak.
Ettől még egyes színvonalas zenekarokat is sztároltak, de azok voltak kevesebben a sztároltak közül, főleg a 80-as évektől tettek magasról a színvonalra, a sztároltatás során egyébként, tehát egyre kevesebb ilyet tettek ismertté, meg a szájuk íze szerint "meghatározó zenekarnak nyilvánítottá".
A lényeg, hogy figyelj oda FÜGGETLEN módon a zenékre.
Ne befolyásoltan!
És akkor a hangzatos "húúúú elit pink flóóóóójd" és hasonló baromságok nem tévesztenének meg egyeseket.
Vagy éppen kit melyik zenekari "színvonal" hazugsága.
A Pink Floyd például cuki látványos show-t csinált mindig, muszáj is volt a körítésre, annyira nulla zenéjük volt, az is részben lopott volt.
Az összes albumukat többször meghallgattam az évek során, tudom, miről beszélek.
Evvel nem azt mondom, hogy némelyik színvonalas zenekar, előadó ne csinált volna nagy csinnadrattával színpadi show-t.
A lényeg, hogy például a Pink Floyd egy SZNOB kamuzenekar, ha odafigyelsz, semmi zenei értéke nincs, szinte nulla.
És egy példa a sok ezer közül.
És képesek egyes "ős rockerek" bedőlni a Pink Floyd kultusznak. Ez példa a sok ezer közül...
Ez NEM SZUBJEKTÍV értékelés részemről, hanem objektív.
Ami szubjektív a Floyd-ban, arról nem szóltam.
Ami objektív tényező, az nulla, zeneileg, részükről, de ami esetleg valamit is mutat tőlük, az meg teljességében lopás a Floyd részéről.
Több évtized alatt eléggé belemélyedtem mind az igényesebb, összetettebb, mint az egyszerűbb és felhígultabb zenék világába.
Nem a levegőbe beszélek.
Megjegyzem, ezek NEM az én hozzászólásaim.
Csupán azonos százalákon áll(t) velem:
03-15 10:30
03-16 22:10
"Jajj hagyjuk már ezt a baromságot.
Melyik rock zenekar nem így szólt abban az időben?
Szedjél nyugtatót"
Az illető -nem mellesleg alaptalanul lekezelő, troll- hozzászólásából következően
ő azt állítja,
hogy az Iron Maiden tizenkettő egy tucat zenekar volt,
eredetiség nélkül.
EBBEN egyet értünk.
Nos, tehát, a meglátásaim kifejtésén túl érdemben
nem megyek bele e kérdésnél mélyebben a vitába. Azonban vette m fáradságot az egyébként egyesek alaptalanul lekezelő vélemény nyilvánítása ellenére megalapozott meglátásomat kifejteni - eddig.
Innentől itt további részletekbe nem folyok bele.
De aki nem tud közületek továbbra se emberi módon gondolatot közölni és viselkedni,
nem hagyom annyiban, és legális módon járok el.
Nem úgy volt, hogy eltakarodtál?
Kísérjünk ki az ajtóig?
Hát én csak azt olvastam ki a monologodban, hogy blablabla Blackmore, blablabla Maiden, blablabla Blackmore istenkirálycsászár, blablabla Maiden lopott.
Komolyra fordítva a szót. Rockzene fejlődik állandóan. Hisz Chuck Berry szám,(legyen könnyű neki a föld) is rock, de egy elvakult thrash szám is az, de közben voltak nagyok, akik insprirálták a fiatal zenészeket, akik mindig valami újat hoztak létre. Igy lett a heavy metal, glam, thrash, power és még sorolhatnám ezerféle metal.
Amiről te beszélsz az, hogy a Maiden Blackmoretól lopott. Ok, most nézzük meg az álláspontod szerint. Blackmore régebbi zenész, befutott zenész, mint a Dave Murray vagy Adrian Smith. Az Ő bevallásuk szerint, nagy hatást gyakorolt a gitárjátékukra a régi nagyok, de próbáltak valami egyéniséget megalkotni. Pont te is irtad, Blackmore is kisérletezett. Igy lett meg a Maiden hangzása.
Nézzük a mi álláspontunkat. Blackmore gitárjátéka és a Maiden gityósainak játéka közt, nagyon is van különbség. Nem hiszem el, hogy nem hallod! Murray és Smith vagy mostmár szinte elképzelhetetlen Gers játéka dinamikusabb, lendületesebb és keményebb. Ezért is játszanak Ők metal zenét, ellenben a Rainbow szerintem csak súrólja a Metal felszinét.
Lehet, a neked 25 év alatti fiatal nem ért a zenéhez, de az is lehet, 25 év alatt többet élt át mint te. Én 40 felett vagyok, már kisiskolás koromban is rockot hallgattam, kezdve az Eddával. De hogy van bátorságot neked itt, ismeretlenül, ha virágnyelven is, de lehülyézni? Ad egyezel meg kettőzől, mikor csak a Blackmoret látod, hajtogatod, közben pont te vagy a leirtak alapján Blackmore fanatikus! Korábban irtam, nem vagy Maiden fanatikus, egyszerüen csak szeretem a zenéjét, még akkor is ha szerintem tucat. Igen, voltam a tavalyi soproni Maiden koncertet, de voltam most 12.-én az Anthrax koncerjén is, Acceptes pulcsiban, metallicás hátfelvarrós farmer mellényben. Mert én szeretem a rock, metal zenét minden oldalról, (glam meg nu vagy mi a 3.14csa a nevük, azokat nem) így valamelyes széles a zenei ismeretem, meg tudom ítélni, ki honnan mikor mit "lopott" a másiktól.
Hameg a lopott? És akkor mi van?
A rockzene soha nem arról szólt, hogy mindenki teljesen eredeti zenét játszott, és hogy ki lopott kitől. Itt éppen az a lényeg, hogy kinél van meg az a plusz, amitől a dolog hirtelen elkezd működni, és amitől zseniális lesz az egész. Lehet ez valami apró zenei megoldás, lehet az előadók személyisége, az image, bármi. El lehetne kezdeni elemezni, hogy a Led Zeppelin első két albuma hány előadótól lett összelopkodva, meg hogy nagyon hasonlót már egy évvel előtte a Jeff Beck Group kiadott, de kit érdekel? Zseniális zenekar, zseniális lemezek, a rockzene alapjai, és kész. Mert náluk igazán összeállt és működött a dolog.
Engem a fanatizmusom egyáltalán nem vakít el, mert egyáltalán nem tartom magamat Iron Maiden rajongónak. A klasszikus heavy metalban is rengeteg zenekar van, akiket sokkal többet hallgatok, mert nekem valamiért sokkal jobban tetszenek. De azt elismerem, hogy a Maidenben ott van az a plusz, ami egyedivé és különlegessé teszi őket. Hogy voltak hatásaik? Persze. Mindenkinek. De nem lehet azt mondani, hogy "az XY Maiden szám egy az egyben az XY Rainbow szám lenyúlása", de még ha így is lenne, az sem érdekelne senkit, mert a saját képükre formálták. És a rockzene éppen erről szól, ettől fejlődik.
Látom, sokaknak nehéz felfogni, hogy miről van itt szó.
Nem arról, hogy ki milyen zenét játszik, meg nem is azzal van baj, hogy tribute band-ek léteznek, hanem az, hogy lemezt adnak ki más zenéjével. Nem is arról van szó, hogy meggazdagodnak-e belőle, hanem hogy szerintem ez nem épp egy szép dolog.
Mint irták itt páran, tribute zenekarok nem lopnak, hanem az eredeti zenekar beleegyezésével müködnek. Nem lopnak.
Valami hasonló sarkítva, mikor egy színdarabot az ősbemutató után több színtársulat is átvesz. Az is lopás?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!