Janicsák Veca mikor unja meg szerintetek a próbálkozást a zeneiparban?
nem védem janicsák vecát, de mint aktívan koncertező zenész, akinek több köze van a magyar zeneiparhoz, mint neked, reagálnék az általad írt hülyeségekre.
"Elhiszem, hogy 1-2 embernek tetszik, amit csinál, de nem kedvelik elegen ahhoz, (mondhatjuk, nem elég jó), hogy a zeneiparban létjogosultsága legyen."
na persze, mert te aztán pontosan tudod, hogy minek és kinek van létjogosultsága a zeneiparban, mert te david geffen és rick rubin közös gyereke vagy, aki úgy átlát ezen az egészen, mint tibi atya az üres korsón.
gondolom, azzal teljesen elégedett vagy, hogy fluor tominak és a wellhellonak bérelt helye van a mainstream médiában... ugye tisztában vagy vele, hogy magyarországon nincs olyan, hogy zeneipar. az amerikai-típusú neokapitalista zeneipar a kétezres évek közepén megszűnt létezni. az csinál felvételeket, az koncertezik akinek van rá lehetősége, pénze, vagy van hozzá kedve. a média pedig ezek közül bizonyos szelekció (pl. uram-bátyám-sógor-koma) után vagy elkezd valakit futtatni, vagy nem. akit futtatnak, az mindig befut. már nem azt a világot éljük, hogy a rádió minden zenét lejátszik, és a hallgatók kiválasztják az értékeset, hanem aki már eleve eljut odáig, hogy a médiába kerül, befutottnak számít. és valóban az. bármilyen szar zenével fellépsz a televízióban, koncertmegrendeléseid száma az egekbe szökik.
"Van rengeteg zenekar, zenész, akik hihetetlen népszerűek, de nem adják a dalaikat a rádiók pl. a fesztiválozó zenekarok többsége, pedig rengeteg rajongójuk van."
ezt a hülyeséget honnan vetted, már bocsánat? mik azok a "fesztiválozó zenekarok"? fesztiválra olyan formációk mennek, akiket meghívnak. vagy te most a headlinerekre gonndolsz? a quimby-re meg a tankcsapdára, akikkel tele van az mr2? vagy mi a rák van? a rádió az nálad a class fm és slussz? mi van, mi van???
"Ősszel megjelent a Hooliganses duett (ez a Hooligans dala, ő csak duettpartner!), és ez se lett sláger, pedig az együttes ezzel a dallal reklámozta anno az akkor megjelenő lemezüket (Társasjáték)."
láthatóan nagy hooligans-fan vagy. az ő esetükben ezek szerint nem zavar, hogy egy megcsinált formációról van szó, akik műmájer módon előadják a szétvarrt rockereket, és királylányról nyifognak a popszámaikban. gratulálok.
az általad említett nótát nem ismerem, de a "hooligans dala" kifejezés elég meglepő. tudomásom szerint a legtöbb hooligans-nótát különböző producerek írják meg nekik. persze ez lehet, hogy mára megváltozott.
"Volt márciusban a Petőfi Rádióban akusztik koncertje, de az MR2 azóta se adja egy dalát sem."
ahhoz képest, hogy szerinted egy zenei selejt, eléggé képben vagy a csajszi munkásságával kapcsolatban. mellesleg attól még, hogy az mr2 akusztikban fellépett, miért kéne adniuk a dalait? az más produceri munkakör. és te tényleg azt gondolod, hogy a rádió azt a számot adja, ami népszerű? te egyáltalán nem ismered a realitást. a rádiók azt a számot adják, amit népszerűsíteni AKARNAK.
"Aki ennyiszer befuccsol mint zenész, miért erőlködik?"
most írtad, hogy volt valami közös duettszáma a huligánnyal, meg egy mr2 akusztikos koncertje. ez hol befuccsolás? a legtöbb magyar zenész csak álmodozik ilyen sikerekről.
"Tehát eltelt 5 év, és még mindig falunapokon haknizik. Nem lehet, hogy nem neki való ez a pálya? Hogy egyszerűen nincs rá igény és kész, kár erőltetni?"
az összes magyar popzenész, aki zenélésből él meg, falunapokra jár haknizni. a kedvenceid is, nyugodj meg. hogy miért? mert a zenélésben nagyon kevés pénz van, ahhoz képest, hogy milyen sokat kell beletenni. a falunap kb. az egyetlen nyereséges üzletág manapság. hogy miért? mert a rossz ízlésű, általában már reggel 9-kor mattrészeg közönség annyira igénytelen, hogy a fellépőnek elég félplayback koncertet adnia, nem lesz belőle paradicsomdobálás, sőt, meg is fizetik. aztán kocsiba be, irány a következő falu. hidd el, én tapasztalatból beszélek. ez egy ilyen szakma, de gondolom, a szakmai ismereteid erre már nem nagyon terjednek ki.
"valljuk be, nem a falunapos hakni a művészet netovábbja, mert egy falu az alacsony költségvetésből csak a tehetségkutatós celebecskéket tudja megfizetni."
a falu az alacsony költségvetését pont, hogy ezekre a rohadt drága tehetségkutatós celebecskékre költi el (igen, amilyen janicsák is). ezek drága, de közönséget toborzó előadók. az olcsó az lenne, ha feltörekvő, de nem ilyen x-fucktorból meg megyasztárból indult, megcsinált arcokat hívnának el fellépni, csakhogy arra a fent már megemlített mattrészeg, alacsony igényű közönség nem lenne vevő, nekik az kell, amit már felfuttatott a szent média. ezért haldoklik a magyar zene, ezért nincs utánpótlás. ezért az őskövületek fosztogatják az artisjust ma is.
"Ezzel most nem Veronikát minősítem le vagy bántom, ezek tények."
gondolom, hosszú évek koncertszervezői, stúdióhangmérnöki, koncerthelyszín-menedzseri tapasztalataid alapján vontad le ezeket a tényeket...
"Egy falu nyilván a legolcsóbb (értsd: legkevesebb gázsit kérő) énekest fogja meghívni, mert nincs pénzük egy népszerű együttesre vagy zenészre."
hülyeség. a legmainstreamebb, legdrágább, legmenőbb előadók mennek falunapozni, akik már fel lettek futtatva, pont azért, hogy a falunapokon kivehessék a kajapénzüket meg a lakbért a bizniszből. lásd kettővel feljebb.
"2010-ben az X-Faktor alatt én Vecának szurkoltam (azóta se vagyok nagy tehetségkutató fan, akkor se voltam, egyedül ő tetszett, a hangja, a szerénysége stb), és egyszerűen csalódtam benne, amiért "nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet"."
csak gratulálni tudok, hogy az x-faktort nézegetve vonsz le következtetéseket a magyar könnyűzene állapotáról. az x-faktor kb. a magyar könnyűzene legnagyobb ellensége a futószalagon gyártott, tizenkettő-egy-tucat karaoke-sztárjaikkal, akik a falunapoktól kezdve a klubokig bezárólag elveszik a valódi zenészek elől a fellépési lehetőséget és a gázsit. olyan zenészek elől, akik éveket, évtizedeket dolgoztak, gyakoroltak, hogy zenészek lehessenek. a média őket nem támogatja.
Jóságos ég..... ekkora indulatot hogy tudtam kiváltani belőled?! Szóval.... Válasz a válaszra.
Azzal kezdeném, hogy honnan tudod, hogy nekem mennyi közöm van a zenéhez? Nem mintha rád tartozna, de úgy zárójelben megjegyezném, hogy 1-2 éve ugyan abbahagytam, de előtte 10 évig hegedültem, 5 évig brácsáztam. Ezek mellett az első 6 évben szolfézst is tanultam, illetve a másik 9 évben egy pesti kamarazenekarban játszottam, rendszeres fellépéseink is voltak az ország számos pontján, sőt Európa különböző országaiban is. Csak úgy by the way megjegyzem. :) Szóval, ha zeneművész nem is vagyok, nem hivatásszerűen űzöm/űztem, van némi közöm hozzá. Először is: az utolsó bekezdésed. Veca anno pont azért tetszett, mert nem volt tucat. Azt gondolom, hogy a műsor alatt egyedülálló dolgot képviselt, ha az elmúlt 5 év szériáit egyben nézzük is. Egy-két angol dalon kívül talán ő énekelt a legtöbbet magyarul, és nem Tóth Gabit és a mai menőcske dalokat, amik a csapból is folynak, hanem Szerelem első vérig, Ha volna két életem, Kell ott fenn egy ország, Most múlik pontosan -ami egyébként Veca előadásával nyerte el mai "popularitását". Pont emiatt vártom tőle többet, mint a többitől. Azt hittem, hogy olyat fog elérni, mint Rúzsa Magdi vagy Caramel, hogy be fog futni. Tudod, anno, mikor még az emberek bíztak benne, Zorán testvére, Sztevanovity Dusán is írt neki dalszöveget (Szenvedély c. dal). Illetve Ákos sem véletlen kérte fel őt duettezni a kismillió celebecske közül. Tehetségesnek tartom, mindig is annak tartottam, csak azt sajnálom, hogy nem futott be. Sajnálom, hogy nincs igény a dalaira, mert vannak neki jó dalai is pl. a fent említett Szenvedély vagy az Én várok rád c. dal. Emlékezz rám, Pillangó, Édes otthon. Gyönyörű dalok, CSAK NINCS RÁJUK IGÉNY.
Amúgy neked valami komoly gondod van, és ezzel nem akarlak megsérteni. Komolyan nem. Feltettem egy sima kérdést, és nekem estél, mint valami vadállat, mondatonként szaggattad darabokra egy 150 soros bejegyzésben a 10 soros kérdésemet. Arra tippelnék, hogy nem vagy elégedett a zenében elért teljesítményeddel, és ez belső frusztrációt okoz nálad, nem tudom. Nem vagyok szakértő. De hogy egy normális ember nem így reagál egy vadidegen énekesről feltett kérdésre, az biztos.
ÉDES ISTENEM! az hogy hány évig brácsáztál, és szerveztek a kamarazenekarodnak pár fellépést, attól még neked semmi közöd a magyar könnyűzenei élethez, és pláne nincs háttérinformációd arról, hogy milyen folyamatok zajlanak benne. soha életedben nem szerveztél egy könnyűzenei koncertet sem, nem menedzseltél egyetlen popelőadót sem, nem dolgoztál egyetlen zenei rádióban is, itt fent meg arról magyarázol, hogy ennek a csajnak el kéne tűnnie, mert senkit nem érdekel amit csinál.
"Azt hittem, hogy olyat fog elérni, mint Rúzsa Magdi vagy Caramel, hogy be fog futni."
persze, mert caramel meg rúzsa magdi soha életükben nem csináltak falunapot, ők be vannak futva és ennyi.
speciel én már játszottam mindkettejükkel falunapon...
na és azt te így honnan tudod, hogy mire van igény és mire nincs? nemzeti konzultáció alapján felmérted a piaci igényeket, és ebből kiderült, hogy janicsák vecára nincs igény, de caramelre van? hát elárulom neked, hogy önmagában a hangszeres zenére nincs igény manapság. az élőzenére sincs, egy marginális piaci tényező.
ha fel tudtad volna fogni, amit az első válaszomban írtam neked, ott épp azt magyarázom, hogy mit jelent manapság a magyar popzenében a befutás, a népszerűség stb. stb. még egyszer nem fogom leírni, felesleges.
"Amúgy neked valami komoly gondod van, és ezzel nem akarlak megsérteni."
hát, nyilván nekem van komoly gondom, és én írok egy esszét arról, hogy egy általam nem kedvelt énekesnő miért nem megy már el a francba, mert nem az ő dalait tolja a mainstream gagyirádió. ráadásul miközben nekem ez a véleményem, azért mindent pontosan tudok róla, mikor, hol, kivel adott ki single-t, milyen bandával csinált duettet, hol koncertezik, mikor volt a rádióban, hánykor szokott kelni és kimenni kakálni. jóóól van...
abban igazad van, hogy kár volt reagálni. szuperül eltűnt volna a sok leírt butaságod a süllyesztőben mindenféle reflexió nélkül.
te amúgy hány éves vagy? 16? olvasni, azt nem tudsz.
ezt honnan vetted, hogy szerintem aki nem foglalkozik művészi szinten a zenével, az semmit nem tett le az asztalra? ilyet hol írtam, te szerencsétlen??
azt mondtam, hogy a zenei élethez nincsen közöd, mert a szövegedből kitűnik, hogy sosem foglalkoztál zenei menedzsmenttel, koncertszervezéssel, nem dolgoztál a zenei médiában, ugyanis butaságokat állítasz - janicsák veca példáján keresztül - arról, hogy ki számít befutottnak, mikor kell abbahagyni a zenélést, ki a sikeres és ki nem stb.
nem keltem ki magamból, csak leakaszt a homályos köd, amiből írogatsz, szerinted kész tényeket, melyeket valójában hasadra csapva kitalálsz.
a válaszom amúgy nem volt 100 soros, csak mivel kénytelen voltam idézni a leírt butaságokat, hosszúnak tűnik. a minősíthetetlen stílusról pedig annyit, hogy te írogasz itt mindenféle lóf.szról. szállj magadba, és fogd fel, ha butaságokat írogatsz, amiket ott helyben találsz ki, arra reagálni fognak. viszont mostantól nem fogok reagálni, ha addig nem terjed az agyi kapacitásod, hogy az általam leírt TÉNYEKET feldolgozd, igazán felesleges tovább próbálkozni.
ja, egyébként az általad emlegetett zorán miért nem megy el nyugdíjba a zenekarával együtt? mert a médiában viszonylag ritkán látható. biztosan nincs is befutva :)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!