Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » A semmiből a csúcsra. (pl....

A semmiből a csúcsra. (pl. Martin Garrix)?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Már egy ideje azon gondolkozom, hogy Martin Garrix, és a többi producer hogyan, milyen úton tört az élre a semmiből... Na jó, gondolom, hogy mert jó zenéket raknak össze, de az még szerintem nem elég... Most ha én elkészítenék egy "megközelítőleg jót" , akkor azzal mit tudnék kezdeni? Ők hogy csinálták, és hogyan figyelt fel rá a Spinnin'? Ha mondjuk elküldeném a Spinnin-nek a Talent Pool-ra mennyi esélyem lenne, hogy rám is ugyan úgy felfigyelnek, vagy ha nem is annyira, csak simán publikálnák a zenémet, és idővel talán az már elég lenne az előre lépéshez fokozatosan... De arra is gondoltam, hogy ez ismeretség nélkül főleg itt Magyarországon szinte lehetetlen. DE NEM! Dave Martin-éknak (StadiumX) is sikerült sokáig Beatport #1 lenni a Howl At The Moon című zenével, és mégis Magyarok... De hát gondolom én, mindenki a nulláról indul.


Röviden ha engem foglalkoztat ez a téma, és sikerülne is összehoznom egy dalt ami mondjuk az 'Animals'-hoz hasonlóan az élre törhetne , elég lenne hozzá a "jó zene" vagy nem?


Nektek mi a véleményetek erről az egészről?:)


2014. júl. 12. 02:51
 1/7 A kérdező kommentje:

Ja és Garrix-et csak az életkora, és a viszonylag gyorsan (hirtelen) növekvő népszerűsége miatt hoztam fel.


A lényeget kifelejtettem:)


Röviden annyit szerettem volna, ha esetleg akad itt hozzáértő, tapasztaltabb ember, hogy ilyen esetben kihez forduljak, mit tegyek?


Előre is köszi a válaszokat:)

2014. júl. 12. 03:12
 2/7 sándorjános ***** válasza:
100%

Általában nem egy zenével, hanem EP-vel szokás kopogtatni a kiadó ajtaján, ami rövid válogatás az albumon majd megjelenő zenékből. Olyasmi, ami "hangulatkeltő" a nagy műhöz. Ha tetszik nekik a felvetésed akkor felkérhetnek a kész anyag elkészítésére. Ha megvan a kész anyag, akkor a kiadó bevállal egy rizikó összeget, ezzel gyártja le a piacra először kikerülő lemezeket. Ha sok kel el a lemezből, akkor ráállnak a tömegtermelésre.

Hogy sok keljen el, ahhoz jó ha van valami gőzöd a médiáról. Első koncertek alatt lehet riportot kérnek a helyi újságok. Érdemes kitálalni mindent magadból, ami megnyerő és semmit, ami nem. Ha meg nem keres meg a média, akkor te keresd meg őket. Csinálj ott koncertet, ahol feltünő leszel. Próbálkozz minél nagyobb, ismertebb klubbokban szerényen, de próbálkozz. Meg nagyon fontos hogy legyen saját karaktered (ami szerintem Martin Garrixnek nincs). Ha a világ hall tőled egy zenét, azt ismerjék fel, így lesz referenciájuk, hogy mikor miért keressenek. Pl.

Lana Del Rey = Melankólia, szépség, törékeny ifjúság.

Gesaffelstein = Monotonitás, darkos világ, negativitás kultusz.

David Guetta = Optimizmus, önfelett bulizás, nyárias hangulat.

Parov Stellar = Szving, klasszikus és modern, vidám, életerős hangzás.

Coldplay = Nyugodt, érett hangzás, csilingelő hangszerek, mindennemű brutalitás mellőzése, optimizmus.

2014. júl. 12. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 sándorjános ***** válasza:
Az EP-s dologban nem vagyok teljesen biztos, de mindenképpen kell egy bemutatandó hanganyag, ami alapján megítélnek.
2014. júl. 12. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Aha, magyarul minél több zenét mutatok meg nekik, annál több az esélyem is, hogy lesz valami?
2014. júl. 12. 13:48
 5/7 A kérdező kommentje:

Most már csak az a kérdés, hogy mire harap a mai közönség:)

Az Animals-ból, és a többi mostani "slágerből" kiindulva inkább a kicsit ütősebb-dallamosabb hangzást kedvelik véleményem szerint.


Neked erről mi a véleményed:) ?

2014. júl. 12. 13:59
 6/7 sándorjános ***** válasza:

Nem biztos, hogy sok számnak kell lennie. Néha szóló dalokat is kiadnak albumtól függetlenűl, de jó, ha elegendő rálátást kapnak a készülő projektedről.


Azt, hogy ki mit szeret szubjektív. pl. aki Martin Garrixet szereti, az nem biztos, hogy Skrillexet is, pedig ahogy írtad mind a kettő ütős, pörgős.


Mindenképp érdemes olyan kiadóhoz fordulni, ami a zeneízléseddel azonos. Pl. egy rockzene kiadó vezetősége ritkán köt kompromisszumot elektronikus hangszerek erőteljes használata esetén. Viszont egy indie felfogású kiadónak tök mindegy mivel kopogtatsz.

A Spinnin ha jól hiszem a feltörekvő fiatalokat nagyon szereti, valamint az innovációt a dubsteppel, ütősebb stílusokkal.

Az UKF szintén keményben utazik, a dubstep, drum n' bass, house a kedvencük.

A NinjaTune a különc, komoly szaktudású DJ-ket szereti, akik értenek is a progresszívebb komponáláshoz.

A Monstercat a játékos kicsit chip musices dolgokat szereti nagyon.


De nem sok ilyesmi zenét hallgatok, magyarországon pl. nem tudok kiadót. Esetleg lemezek hátoldalán nézegesd, hogy kik mit adnak ki, ott könnyen tályékozódhatsz.

2014. júl. 12. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Oké. Köszönöm a válaszokat! :)
2014. júl. 12. 14:53

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!