Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Akik szeretik a Pink Floyd...

Akik szeretik a Pink Floyd zenéjét tudnának válaszolni az alábbi kérdésre?

Figyelt kérdés
Ugyan gyűlölöm a gépzenét, de hallgatva a Wish you were here vagy a The Dark side of the Moon című albumukat egyes daloknál az a kényszerképzetem támadt, mintha már akkor megkezdődött volna a digitális effektek használata. Azaz ez hatással lehetett a mai idióta techno, rave vagy house stílusokra. De vajon hallgatják-e ma még a bugyuta értéktelen kacatot vagy ismét más korszakba léptünk?
2014. jún. 20. 22:33
 1/4 anonim ***** válasza:
44%

Talan hallgass bele egy Jean-Michell Jarre albumba, na az 'gepzene'. Ja varjal, fingod nincs ki az. Akkor Mike Oldfield... ja azt se ismered. Hm.... Doors, a Hammond-orgonaval. Az se...?


Nagyjabol fogalmad sincs mirol beszelsz, az biztos. Pink Floyd mint gepzene?!

2014. jún. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Szerintem nagyon nem érted. A Pink Floyd-ot soha nem minősíteném gépzenének, de valami akkor ott elkezdődött. Azaz sokat köszönhetnek a későbbi zenék ennek az együttesnek, mint előfutár. Jean Michelle Jar mint gépzene? Az viszont szerintem elektronikus és itt már éles határvonalat kell húzni.
2014. jún. 20. 22:45
 3/4 sándorjános ***** válasza:

A digitális effektek használata már az elektronikus hangszerek megjelenése előtt létezett az avant-garde komolyzenében (1920-50) aztán az 1940-es évek végén megjelentek az elektronikus hangszerek.


Egyet értek veled abban, hogy sok elektronikus zene a kukába való, de vannak kifejezetten jók is, amikkel szemben bűn általánosítani. Ott van például az Aphex Twin, Lorn, Crystal Castles, Daft Punk, Amon Tobin, Eskmo stb.

ÉS/VAGY

pl. a Kraftwerk; a gépzene talán első nagy populáris alakjai Jean Michel Jarre és a Tangernique Dream mellett:

https://www.youtube.com/watch?v=okhQtoQFG5s

azért a művészi színvonalt ha ebben a zenében 100%-nak vesszük (Miért is ne? Gépi zene, gépek előadásában, hideg, élettelen sci-fi és akkoriban az ilyen show még bravúros tehnika volt, pláne hogy előttük még senki ilyen modernen nem értelmezte, használta a gépies hangzás pszichológiáját, ami az egész űrkorszakra rányomta a bélyegét), majd összemérjük egy Chris Lawyer - Right on time-al, ez a modern party sláger MAXIMUM 60%-ot érhet el. A színvonal változó és egyet értek, hogy a rétegzene nem mindíg fogadja be, ami jó és új...


Az, hogy valami elektronikus effektet használ, még nem elektronikus zene. A Pink Floyd mint tudod pszichedelikus, progresszív rock, ami atmoszférikus hatásairól ismert, már miért a rockzenéből merítenének, ha ott van nekik a Hardtechno, a Trance, Goa, House, Trip-hop és sok sok stílus? Korunk legtöbb elektronikus zenésze az elektronikus zene 2. -és 3. generációján nevelkedett, a legfiatalabbaknak az 5. generációt tekinthetjük, akik korunk tizenévesei, korai felnőttjei (és főként a 4. tüc-tüc generációból merítenek, pl. Skrillex ide sorolható). Jean Michel Jarre-t általában ismerni szokták a 2. generációból az olyanok, mint például Tiesto, Scooter, de ők egyáltalán nem merítenek belőle. A 3. generációban jelentek meg a tüc-tüc dolgok és tetőztek be a hardtechno és house stílusokkal, a 4.-ben meg elkezdődöt a kísérletezgetés: House, Dubstep, Drum and bass, Chillout stb.

2014. jún. 20. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 sándorjános ***** válasza:
bocsánat a 4.-ben progresszív house-t akartam írni.
2014. jún. 20. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!