Akik szeretik a Pink Floyd zenéjét tudnának válaszolni az alábbi kérdésre?
Talan hallgass bele egy Jean-Michell Jarre albumba, na az 'gepzene'. Ja varjal, fingod nincs ki az. Akkor Mike Oldfield... ja azt se ismered. Hm.... Doors, a Hammond-orgonaval. Az se...?
Nagyjabol fogalmad sincs mirol beszelsz, az biztos. Pink Floyd mint gepzene?!
A digitális effektek használata már az elektronikus hangszerek megjelenése előtt létezett az avant-garde komolyzenében (1920-50) aztán az 1940-es évek végén megjelentek az elektronikus hangszerek.
Egyet értek veled abban, hogy sok elektronikus zene a kukába való, de vannak kifejezetten jók is, amikkel szemben bűn általánosítani. Ott van például az Aphex Twin, Lorn, Crystal Castles, Daft Punk, Amon Tobin, Eskmo stb.
ÉS/VAGY
pl. a Kraftwerk; a gépzene talán első nagy populáris alakjai Jean Michel Jarre és a Tangernique Dream mellett:
https://www.youtube.com/watch?v=okhQtoQFG5s
azért a művészi színvonalt ha ebben a zenében 100%-nak vesszük (Miért is ne? Gépi zene, gépek előadásában, hideg, élettelen sci-fi és akkoriban az ilyen show még bravúros tehnika volt, pláne hogy előttük még senki ilyen modernen nem értelmezte, használta a gépies hangzás pszichológiáját, ami az egész űrkorszakra rányomta a bélyegét), majd összemérjük egy Chris Lawyer - Right on time-al, ez a modern party sláger MAXIMUM 60%-ot érhet el. A színvonal változó és egyet értek, hogy a rétegzene nem mindíg fogadja be, ami jó és új...
Az, hogy valami elektronikus effektet használ, még nem elektronikus zene. A Pink Floyd mint tudod pszichedelikus, progresszív rock, ami atmoszférikus hatásairól ismert, már miért a rockzenéből merítenének, ha ott van nekik a Hardtechno, a Trance, Goa, House, Trip-hop és sok sok stílus? Korunk legtöbb elektronikus zenésze az elektronikus zene 2. -és 3. generációján nevelkedett, a legfiatalabbaknak az 5. generációt tekinthetjük, akik korunk tizenévesei, korai felnőttjei (és főként a 4. tüc-tüc generációból merítenek, pl. Skrillex ide sorolható). Jean Michel Jarre-t általában ismerni szokták a 2. generációból az olyanok, mint például Tiesto, Scooter, de ők egyáltalán nem merítenek belőle. A 3. generációban jelentek meg a tüc-tüc dolgok és tetőztek be a hardtechno és house stílusokkal, a 4.-ben meg elkezdődöt a kísérletezgetés: House, Dubstep, Drum and bass, Chillout stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!