FFDP kérdése:
Az improvizálásra gitáron van valami iratlan szabály?
Figyelt kérdés
Valami ilyesmit mondott egy ismerősöm, hogy ha van egy riff vagy gitártéma annál x hanggal magasabban jobban hangzanak a szólók, vagy ez teljesen változó.2012. nov. 4. 20:08
1/8 A kérdező kommentje:
?
2012. nov. 4. 20:16
2/8 anonim válasza:
Tök mind1,jól hangozzon számomra az a lényeg egy improvizációnál.Pont az a lényege,hogy azt játszol amit akarsz,ebből következik,hogy nincsenek szabályai az improvizációnak.
3/8 anonim válasza:
A skálázás, technika, sok-sok gyakorlás mind arra valók, hogy az az ötlet, amit legbelül megszületik (amit játszani szeretnél), szépen és pontosan szólaljon meg.
4/8 anonim válasza:
Mondjuk úgy, hogy eset függő. Vannak olyan zenei műfajok, ahol például az improvizált szólónak ajánlott követnie az akkord menetet, figyelve az alterált hangokra is. Szóval szabályok szerint is lehet improvizálni, de a könnyűzenében általában nem alkalmaznak ilyesfajta szabályokat.
5/8 anonim válasza:
Az egyértelmű, hogy követni kell az akkordmenet, az alterált hangokat pedig főleg célszerű tisztázni a többiekkel. Viszont az akkordmenetet követni nem azt jelenti, hogy tudom azt,hogy pld. Dm7-G7-Cmaj7, mert abból inkább skálakeresgélés lesz. Az akkordmenetet érezni kell. A minap zenéltünk az egyik barátommal. Tettünk egy kísérletet:megmutattam neki egy dalt kb. 5-6 verzióban, különböző stílusban különböző szólisták előadásában, aztán beraktam a dal backing track-jét. És a haver ráérzett. Nem tudta megnevezni az akkordmenet, de már annyira a fülében volt a dallam és a harmóniaváltások, hogy érzésből is egész jól tudott rá improvizálni. Persze akkordozni nem tudott rá. Na, ott már jó, ha tudja az ember, hogy amit hall, az micsoda. Bocs, hogy ilyen terjedelmes voltam. :)
6/8 Thurston válasza:
Pont könnyűzenében fontos, hogy a rögtönzött dallam passzoljon az akkordmenethez, hiszen ebben az esetben KÖNNYEBB befogadni a dalt az egyszeri zenehallgatónak is. De amúgy rajtad áll az egész. Én például többnyire a freejazz és a noise-punk világában mozgok, ahol rohadtul jó, ha minden totál disszonáns és az egész megerőszakolja a hallószerveidet. De ha néhanapján valami fusion-metált nyomatok, akkor azért általában odafigyelek arra, hogy fekvésben maradjak. (Hacsak nincs kedvem valami kromatikus daráláshoz.)
7/8 Thurston válasza:
Sőt, ha kortárs-klasszikus jellegű zongoradarabokban gondolkodom, akkor is előfordul, hogy szándékosan kilépek a fekvésből. Szeretem ilyen módon ledarálni a hallgatóságom azon tagjait, akik nem elég nyitottak a szokatlan dolgokra. :D
8/8 anonim válasza:
Minden csak szokás kérdése. A disszonancia legalább annyira fontos mint a skálahangok. Minden hang jó valamire. Ha nem skálahang, akkor jó átvezetésre, hangnemen kívüli dallamalkotásra, stb. Lehet használni mind a 12 hangot minden hangnemben, csak nem mindegy, hogy hogyan. Persze ez már nem a Hooligans és a moll pentaton esete. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!