Az elektronikus zenében mi a jó? Megnyomsz két gombot és kész a dal. Valaki elmondaná mi ebben a nehéz?
Én nem hallgatok elektronikus zenét, de nem hinném, hogy két gomb és kész a zene. Szerintem inkább azokat szokták támadni, akik más előadok anyagait mixelik fel, mert azokat valójában én sem nézem sokba, ha nehéz, ha nem, ettől függetlenül persze nem támadom, mivel nekem aztán tök mindegy. Saját szerzeményeket gondolom ott sem könnyű alkotni. Most így eszembe is jutott, hogy ismerek eletronikus zenét, pl ptt van Michael Jarre Oxygen albuma, na az valami hihetetlen jó szerintem, és nem hinném hogy pár kattintás volt megcsinálni.
21/F
Akik meg össze vissza fikázzák...nem tök mindegy? van aki ilyen, van aki olyan, mindig lesznek ostobák..én nagyon sok mindenre ezt mondom hogy tök mindegy, mert nekem tényleg az:)
21/F
Én "rendes" hangszereken is játszom (zeneakadémián tanulok méghozzá), de emellett elektronikus zenét is csinálok. Bár ez a kifejezés hülyeség, hizsen ma már milyen zenében nem használnak elektromos eszközöket?
Nevezzük mondjuk szoftveres zenélésnek.
Szoftveres zenélésben ugyanúgy szintetizátorokat használunk, amiket be kell programozni. Vagyis értened kell, hogy mondjuk itt mi mit jelent:
És ez egy rohadtul egyszerű, minimál szintetizátor.
Hogy maradjunk a hangtechnika vonalán, nem árt, ha ismered a kompresszorok működését, az ekvalízereket, meg gyakorlatilag minden olyan dolgot, amivel egy átlag "élőhangszeres" zenész szakemberhez rohangálna.
Jöjjön az elméleti rész. Attól függetlenül, hogy itt nem kell tudnod mondjuk egy másodperc alatt 19887 hangot lejátszani a gitáron, a zenélés művészi mivolta megmarad. Hiszen meg kell írnod a zenét, ki kell találnod. Ugyanúgy, hogy Mozart ült a seggén a kis kottafüzetei fölött, és nagyzenekari darabokat írt, holott csak zongorán tudott játszani.
De egyébként baromira nem árt, ha mondjuk van fogalmad a zongoráról, hiszen a szoftveres szintiket kezelő programok többsége billentyűs felületet használ.
De ami miatt én igazán szeretem a szoftveres zenélést, az az, hogy konkrétan végtelen lehetőséged van már egészen a dalszerzés alapjainál, vagyis hogy egy-egy hangot hogyan hozol létre. Nem az van, hogy fogom a gitáromat, és max dallamban meg ritmikában tudok újdonságot kitalálni, hanem MINDENBEN.
Aztán akkor még utoljára megemlíteném a kísérleti hangtervezést (közismertebb néven noise), ami általában full rögtönzött előadásokat takar, ahol nem csak zenei és hangtechnikai elmélettel kell rendelkezned, hanem programozási nyelveket is kell ismerned:
http://www.youtube.com/watch?v=tAtYht4QVnA
De nagyon sokat lehetne még beszélni azokról, akik környezetben felvett zajokból csinálnak ambientet szoftveres manipulálás segítségével:
http://www.youtube.com/watch?v=MsWM31VOr-o
Az a kérdés, hogy mennyire könnyű szoftveres zenét csinálni, nem helyes. Mindenbe lehet sok és kevés munkát fektetni, de igazán nem is a munka mennyiségétől lesz valaminek művészi értéke szvsz.
Annyit elmondhatok, hogy sokkal könnyebb egy négyakkordos tankcsabda számot összecseszni, mint egy halálratyi house trekket megszerkeszteni.
University of Music and Performing Arts in Vienna. Itt fúvósokkal, kamarazenével és karvezetéssel foglalkozom. Mármint ezeket tanulom.
De amúgy sokkal jobban érdekel a gitár és a zongora. Meghát a mindenféle szoftveres és hétköznapi-tárgyakból-hangszert-készítős kísérletezés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!