Amúgy a dj-k minek tekergetik összevissza a mixert táncikálás közben? vagy csak látványelem?
Nyilván nem látod mit csinál, mert fogalmad nincs semmiről. Nézed a real or fake videókat, de neked a real is fake, mert úgy vagy nagyon okos, hogy tudásod semmi, nem keresel rá arra, hogy igazából hogyan kell, nem követsz be trükkök tömegeit megosztó neveket, mivel semmi affinitásod az egészhez, azt se tudod, mit nem tudsz.
Van, akinek presztízskérdés, hogy tényleges előadóművész, kezében a buli, figyeli a táncteret és a kijáratokat kőkeményen akkor is, ha senki se veszi ezt észre, és még jól is érzi magát, szétimprovizálja az estét, miközben őrült jó alkotóknak adja meg a kellő tiszteletet. Ez is olyan meló, mint a többi: igazán könnyűnek tűnik, amikor nagyon jól csinálja valaki.
100%-ban látványelem bizonyos fesztiválokon, köztudott, hogy néhány helyen a DJ nem nyúlkálhat bele, és csak a showműsor a lényeg, ez megvan fogalmazva a szerződésükben.
Viszont, ugyanúgy rengeteg olyan hely van, ahol pont az ellenkezőjének kell megvalósulnia, és mindennek élőben kell lezajlania. Nos ha az illető, mint mondjuk az első, akinek fogalma nincs az egészről, csak fikázni tud, és leszarozni mindent, amihez nem ért, annak ugyanúgy az lesz a véleménye, hogy tekerget, tekerget, de nem történik semmi. Felesleges ebbe az egészbe mélyen belefolyni, mivel aki akarja, az megtanulja, és fokozatosan rájön, hogy minél többet csinálja, annál jobban rájön, hogy mennyi mindent nem tud még.
Ha zongorázol, és megtanulsz egy akkordkört, akkor elmondhatod magadról, hogy tudsz zongorázni? Vagy több is van a zongorában, mint egy akkordkör?
Keverésnél is ez a helyzet. Ha átkeversz egy zenét a másikra, attól még nem vagy DJ, sokkal mélyebben vannak azok a dolgok, amitől jó lesz az, aki jó, persze ezt a laikus sosem fogja látni, főleg az, akinek az első gondolat a fejében az a "szar", amikor valami olyasmit lát, amit nem ért.
És hogy a kérdésedre is kapj választ(holott milliószor kilett ez fejtve):
Van 4 deck(amin mehet a zene). 1-en mindig hangosan megy, amit hall a közönség. Azon kívűl ott van még 3, amire rátehet bármit. Nos azon a 3 decken akkor lesz hang, amikor ő úgy dönt, hogy itt az ideje kihangosítani. Nos azokat a részeket elő kell készíteni, és valamikor nem pár másodpercet vesz igénybe. Gondolj erre úgy, mint amikor felveszed a gitárodat, de előtte behangolod. Ő is ezt csinálja. Előkészíti a keverőn, amit hallgat a fülesébe, és amikor eljött a megfelelő alkalom, kihangosítja.
Ez csak 1 példa, ezen kívűl van még millió variáció, hogy mihez lehet nyúlkálni(de nem hallasz semmit). Amúgy is az a lényeg, hogy úgy nyúlkáljon bele, hogy ne halld, hogy belenyúlkál, mert ha hallod, akkor az egy szr DJ, és köze nincs a szakmához. Viszont ha te is a szakmában vagy, és látod az előadót, akkor van fogalmad róla, hogy mikor mit csinál. Amíg nincs fogalmad róla, addig annyi a véleményed, mint az első válaszolónak.
Kiskoma, ha random zenékből vannak clipek mondjuk négy sávon szétosztva, akkor miért is nem kell korrigálni EQ-val? Komolyan azt haluzod, hogy azért, mert Ableton, már előre kell EQ-zni mindent, csak hogy nehogy élesben korrigálni kelljen? Az adott tér és felszerelés sokszor megkívánja, hogy belenyúlj EQ-val, nem is értem, hogy kerülheti el ilyen alap dolog a figyelmedet, te mint tapasztalt jobban hozzáértő legalább a fizikai alapokkal tisztában lehetnél.
Hú öreg, 2024 van, már a vinylt is betiltották nem, mert ez a lusta korszak. Te hol élsz? Voltál már a héten levegőn?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!