Hardcore zene? Avagy, hogy tudnék jó hardcore zenét készíteni?
Hy all. Szeretném kipróbálni milyen lehet saját hardcore zenét összedobni fl studióban, de el kéne egy kis segítség a programmal kapcsolatban. Nézegettem tutorialokat, de őszintén azokat sem igazán értem mert nekem még nagyon idegenek ezek a dolgok és a zene írás, készítés is. Ha valaki esetleg jártasabb ebben az tudna dobni pár tanácsot?
Előre köszi a segítséget! Addig peace and love meg minden egyéb. 😁
Bajosan neveznék egy flstudióval összetákolt zenét sajátnak.
Szerezz be akkor már egy reason studioprogramot és a beépített szintikkel,dobgépekkel kezdj el zenét szerezni,de csak ha a magad dzórakozratása a cél akkor nem szóltam.
Nincs királyi út, évekig tart majd, mire közzétehető minőség jön a kezed alól. Gondolj rá szakmaként! Nem tudsz egyszerre mindent megtanulni, sokrétű a dolog. Egy-egy komponens, egy-egy munkafolyamat, egy-egy elméleti alapvetés egyszerre. És a videónézés nem zenélés. Ha nem állsz neki kísérletezni a frissen megtudottakkal, akkor nem lesz belőle megszerzett ismeret, csak egy kallódó emlék valami videóról, hogy ilyet is lehet. A kísérletezés pedig játék. Évek múlva is meglesz ugyanaz a fura hangulata, az a könnyed elmélyültség tele felfedeznivalóval, tulajdonképpen amiről szól az élet. Lehetetlen nem vidámnak maradni közben. És így építesz magadba rengeteg mesterfogást, amitől vállalható nehézség lesz majd maga az alkotómunka, meg néha egész könnyed és derűs is tud lenni, épp ezek miatt.
Hallgasd elemezve a kedvenc hardcore trackjeidet, és látni fogod rögtön, hogy azért rengeteg apróság kell ott a helyén legyen teljesen. Egyébként is jó gyakorlat rendszeresen nekiállni tudatosan zenét hallgatni, rengeteg nagyon körülményesen megfogalmazható és nehezen tanítható dolog ott van előtted egy az egyben, oda-vissza tolmácsolgatás nélkül.
Sokat tud gyorsítani a kezdeteken is, ha alkotsz magadnak valami értelmesebb témakörvázlatot, és egy az egyben abba a struktúrába készítesz jegyzeteket magadnak az elengedhetetlen és a különösen kiemelendő dolgokról minimum. Jó szoftverek vannak erre, nekem az Obsidian egy-két kényelmi kiegészítővel tökéletes erre az automatizált backlinkes wikiszerű tudástárral, de van kínálat bőven, alighanem megtalálod a számodra könnyen használhatót.
Ha konkrét kérdésekkel elakadsz, akkor marad a rákeresgélés, és sok esetben videókkal tökölés (legalábbis elég sokminden olyan, hogy írással és screenshotokkal még nehézkesebb lenne), meg a szigor, hogy ne térj el a tárgytól. Sokat segít, ha nem sajátítja ki a DAW az audiokimenetet, vagy esetleg ha másik fizikai kimenetre megy a böngésző. Jó hangkártyával mostanában ez szerencsére megoldott, van stabil asio és közben nem némítja a böngészőt satöbbit.
Természetesen ha a keresés se vezetett eredményre, akkor konkrét kérdésekkel itt is, meg zenélés-specifikus fórumokon is vagyunk elegen, hogy kapj használható válaszokat.
"Egyébként is jó gyakorlat rendszeresen nekiállni tudatosan zenét hallgatni, rengeteg nagyon körülményesen megfogalmazható és nehezen tanítható dolog ott van előtted egy az egyben, oda-vissza tolmácsolgatás nélkül."
Egyetértek,előbb utóbb természetessé is válik.Az oktatás súlyos hiányosságának tartom,hogy nem tanítják az értő zenehallgatást.
Így kirugta magát az fl?
Nekem még bpm szám alapján egymásmellé illesztgető izének él az emlékeimben...
#3 és #4 remek válaszai mellé kiegészítésképp.
Ez az a korszak, amikor az eszközök és maguk a zenék is annyira leegyszerűsödtek, hogy mindenki azt hiheti, hogy képes zenét csinálni. De ez egy tévhit. Millió próbálkozóból egy olyan, aki nem a gigászi szemétdombot növeli tovább, hanem valami értékelhetőt, izgalmasat tud létrehozni.
Ennek az az oka, hogy a zene a közhiedelemmel ellentétben nem technikai kérdés. Ahogy egy festőművész sem attól lesz jó, hogy ügyesen kenegeti a vásznat, a zenészt sem a daw-mágia teszi jó zenésszé.
Úgyhogy sokkal inkább a zenével foglalkozz, kedves Kérdező, mint a tech részletekkel. Nem az a fő kérdés, hogyan tudsz egy hererepesztő basszusszólamot összelayerezni, hanem hogy mi miért szólal meg a zenédben. És ezzel nem vmi elvont küldetéstudatra célzok (pedig...), hanem egyszerű zenei és szólamfunciókra, negyedekre, tizenhatodokra, tonikákra, tercekre, ellenpontokra meg hasonlókra.
Ahogy #4 írta, az értő, analitikus hallgatás lenne a kulcs, annak pedig előfeltétele, hogy ki tudd kódolni mások zenéjéből, hogy mitől működik, mit miért csinál jól vagy épp rosszul.
Bizonyos fokú zenészség nélkül ez nem megy. A digitália sok munkafolyamatot megkönnyít, egyben nagyon inspiráló eszközöket kínál, de a zenélést neked kell megoldanod.
Köszönöm a válaszokat. A fő célom a saját magam szórakoztatása lenne első sorban. De hasznosak voltak a tanácsok. Rengetegszer hallgatok tudatosan zenét. Igyekszem valami egyediséget vinni minden munkámba. Valóban nem az eszköz teszi feltétlen a tehetséget. De azért az sem árt.
Igyekszem össze rakni fejben amit leírtatok és ezek alapján bele kezdeni. Nem is törekszem nagy babérokra ezen a téren. Pláne nem rövid idő alatt.
Ha lesz még konkrét kérdésem akkor jelentkezem majd. :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!