Hogy van ez a japán zeneiparban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kpop bandákról köztudott, hogy az összeesésig képesek gyakorolni, nem ehetnek sokat, mert akkor nem lesz tökéletes alakjuk és így veszítenek a hírnévből és ezt nagyon sokan nem bírják, tehát a legtöbbje vagy öngyilk*s lesz, vagy inkább visszavonul.
(már ha erre gondoltál, mert teljesen össze vagyok kavarodva egyébként xD)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1. a kérdés a japán zeneiparról szólt nem a koreairól.
Azt nemtudom 100% ra miért csinálják ezt, de talán a magas elvárás miatt. Nem tudják elérni azt a sikert amit kitűznek aztán a mentalitásukból kiindulva inkább feloszlanak, hogy ne "szégyenkezzenek" a legrégebbóta futó japán banda akik nemzetközileg is sikeresek az talán a The GazettE, és a Diaura
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Többféle okoból alakulhat így Japánban. Talán a fő oka az, hogy általában a lányok leszerződnek konkrét tehetségkutató céghez (ide is általában protekció kell), és minél több művészeti ágban tini koruktól kipróbálják őket h teszteljék, miben tehetségesebbek, na meg mivel még fejlődőben vannak: milyen téren válhatnak idővel tehetségessé. Amiben nem tehetséges annyira egy adott lány, abban nincs pénz, és csak kipróblták pl 2-3 lánnyal az adott project-et, aztán a project megszűnik, A LÁNYOK VISZONT TOVÁBB ALKALMAZVA VANNAK (konkrét év hosszra szerződnek le általában).
Na most, általában táncos-énekes idolokat képezenek belőlük alapból, viszont aki vonzódik hangszerekhez, abban is kirpóbálák, gyakori továbbá, hogy színész képzést kapnak, és fel is léptetik őket kisebb szerepekkel, pl tv show műsorokban, vagy idol tánccsoport egy-egy színházi estje alkalmával mint betétműsor. Közülük idővel aki tehetségesebb a színművészethez / musical-hez, eleinte kap mellékszerepeket élőszereplős filmekhez, vagy akár alkalmi anime szinkronhang szerepet (seiyuu szerep). Ha színészként működik, esetleg az válik idővel fő tevékenységévé, és kilép a korábbi zenés project-ből. Ha a zenés project csak 2-3 lányra épült, elég, ha csak ketten lépnek ki, bár bizonytalanná válik a lánycsoport léte, hacsak nem ugrik be hirtelen valaki, a cég döntése értelmében.
Ez is egy tényező, mely során sok az alkalmi project, akár idol táncos-énekes lánybanda project. Mivel egyidejűleg lálítólag kb 10ezer idol lány dolgozik Japánban, nagy a konkrurencia, tehát adott tehetség kutató cég nagyon megondolja, mikor melyik projectbe fektet mennyi pénzt.
További tényezők: mivel főleg ez is pénzkérdés, egy sok tagú idol lánycsapatnál az utazás is téynező, hiszen Japán hosszant terül el, túl nagyon a távolságok, heti szinten retúr repjegyet kell biztosítani egy soktagú csapat esetén (ha kevés tagú, akkor viszont általában adott városből verbuválnak, de egy 5-6, vagy több tagúnál ez általában nem kivitelezhető).
A további oka, hogy sok japán tinilány, idol egyszerre több formációban is részt vesz, idővel kiderül a tehetségkutató cég számára, aktuálisan melyik project életképes (pl van egy három tagú csajbanda, de mindegyiküknek egy-egy másik projectük vált sikeressé, vagy von el sok időt a lányoktól példáulm vagy másik project-bn tehetségesebbek). Ez is egy tényező.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem művészkednek, hanem bizniszt csinálnak."
Ezt egy kicsit egyoldalú meglátásnak vélem. A pénz egyfajta kényszer, erre kényszerül mindenki, viszont nem ritka Japánban a magas művészi érték. Konkrétan követek japán (musical) színész-énekes lányokat, és idol lányokat (virtuálisan), de csak azokat, akik emberiek a szememben, eredeti a személyiségük -már amikor van mód megismerni őket valamelyest-, valamint ha művészi színvonalú a teljesítményük.
Vannak a tini lányok között remek hanggal megáldott énekes több is, valamint kíváló színészi érzékkel megáldott is. Persze olyan is akad, hogy valakinek erős a "hátszele", és akkor is nyomatják, ha nem tehetséges...
A jelek szerint viszont talán tényleg nem igényes a legtöbb idol produkció. De azért találni igényeset is. Azon produkciók is sajnos a pénztöl függenek. A wirusmizéria intézkedései anyagilag be is tettek sajnos több produkciónak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!