A tenor és a bariton hang között hol lehet meghúzni a határokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igazából szerintem nincsenek élesen meghúzható határok. A két hang között talán annyi a legszembetűnőbb különbség, hogy a bariton kissé öblösebb, talán egyetlen árnyalattal alacsonyabb fekvésű hang. Illetve egy tenor, amit a legmagasabb frekvencián ki tud énekelni, azt a bariton már nem biztos, hogy tudja. De van olyan bariton hangra íródott ária, melynek alsóbb fekvésű hangjait a tenor nem tudja ugyanúgy kiénekelni.
De egy árián belül pl. a középfekvésű hangokat mindketten ugyanúgy tudják.
A legtöbb férfi ária egyébként tenor, vagy basszus hangra íródott, ezért is ők az ismertebb énekesek, kevés operaszerep íródott baritonra, pedig ők is nagyon jók.
Legjobb példa erre Kaufmann és Hvorotovszkij "O sole mio"-ja, ahol Kaufmann a tenor. Hvorotovszkij pedig egy csodálatos bariton volt. Hallgasd meg, és figyeld a két hang fekvésbeli, hangzásbeli eltéréseit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!